Grower.cz je největší autorita v oblasti pěstování konopí na českém i slovenském internetu. Veškeré sekce jsou přístupné pro anonymní čtení. Pokud se nespokojíš s pouhou návštěvou a chceš se aktivně zapojit do diskusí ve fóru a na chatu, odpovídat na inzeráty a šifrovaně komunikovat s tisíci dalších pěstitelů soukromými vzkazy anebo se pochlubit svou fotogalerií - Registruj se! - Získáš inspiraci i cenné rady!
hellman: nejsem elektrikář, ale uzemnit bys měl všechny kovové části. Zelenožlutý z flexošňůry bys měl zapojit do toho konektoru na předřadníku a na stínítko přivést zemnění samostatným vodičem, který na jedné straně nějak spojíš s (již uzemněným) kovovým pláštěm předřadníku. Na tom předřadníku většinou bývají různé montážní otvory, jedním z nich prostrč patřičný šroub a pod matku chytni odizolovaný konec toho kabílku ke stínítku. Pokud bys nenašel na předřadníku místo s holým kovem a nechtělo by se ti seškrabávat část barvy (jinak by samozřejmě nevznikl el. vodivý kontakt), tak to taky můžeš nouzově udělat tak, že ten vodič ke stínítku můžeš zkusit vecpat do toho konektoru na předřadníku, co je v něm zelenožlutý ze zásuvky...
Jinak myšlenka ochrany před úrazem el. proudem uzemněním je taková, že všechny kovové součásti elektrických zařízení by měly být pospojované dohromady a toto společné vedení se připojí k pracovnímu vodiči elektrického rozvodu. Když se někde prodře izolace nebo se nějak jinak dostane fáze třeba na to stínítko (nebo jinou uzemněnou část), tak dojde okamžitě ke zkratu a vyhození jističů. Kdyby to stínítko nebylo uzeměné a dostala by se na něj fáze, tak je ti asi jasné, jak by to mohlo dopadnout...
Deda Mraz: Děkuji Ti za vyčerpávající odpověď. Nechtěl jsem to zatím zapojovat bez toho uzemnění, ponevač jsem cejtil že je to v elektrice dost duležitá věc. Teď jsem mnohem klidnější, děkuji