Grower.cz je největší autorita v oblasti pěstování konopí na českém i slovenském internetu. Veškeré sekce jsou přístupné pro anonymní čtení. Pokud se nespokojíš s pouhou návštěvou a chceš se aktivně zapojit do diskusí ve fóru a na chatu, odpovídat na inzeráty a šifrovaně komunikovat s tisíci dalších pěstitelů soukromými vzkazy anebo se pochlubit svou fotogalerií - Registruj se! - Získáš inspiraci i cenné rady!
Dva roky mi trvalo, než jsem se odhodlal ke stavbě vlastní indoor zahrádky. Veškeré informace jsem čerpal odtud, proto velký dík všem přispěvatelům a správcům za existenci těchto stránek. Protože jsem narazil na některé informace, které nebyly zcela jasné nebo byly velmi různorodé, rozhodl jsem se k prezentaci vlastní skříně a doufám, že mé chyby a omyly pomohou dalším začínajícím k lepší orientaci v problému. Přivítám proto komentáře a rady zkušenějších členů Groweru a předem všem díky.
FOTO 1: skříň, není třeba nic dodávat, prostě klasická dvoukřídlá šatní skříň. Rozměry: 170x155x55. Pasivní přívod vzduchu ( dva otvory v dolní části zadní stěny) Ventilace řešena jedním Euro 2 jako odtah, další Euro 2 chladí cooltube a o vnitřní cirkulaci se stará obyčejný stolní ventilátor. Jistě každého zaujmou tři otvory pod sebou. Na počátku byla myšlenka posouvat vzhůru s růstem i odtah od cooltube (stačila by kratší odtahová roura), ale je to nesmysl, nyní jsou dva dolní páry děr zaslepeny. Vnitřní nátěr - bílý Balakryl.
Nejdůležitější rozhodnutí, které musí každý začátečník udělat je volba sluníčka a jaké prostředí kytkám k růstu dopřeje. Hlína mi byla od začátku sympatičtější, ale dlouho jsem váhal mezi 250 a 400W. Nakonec je to čtyřstovka. Lepší vlastnosti než 250W a menší spotřeba než 600W.
Dále jsem řešil jak velký bude podíl jednotlivých komponentů mezi věcmi z různých shopů a vlastní samovýrobou. Neřešil jsem problém nedostatku fin. prostředků, jsem nešika v oblasti elektriky a také jsem byl v časové tísni. Proto, mimo vlastního těla skříně, je vše zakoupeno jako hotovky v Growshopech a v OBI. Celková investice se vyšplhala na cca 11 000,-
VÝBOJKA
- 400w Philips SON - T AGRO
- sestavný komplet pro 400w + cooltube
- 2,5m flexi potrubí
VENTILACE
- 2x EURO 2 + stolní ventilátor
HLÍNA
- substrát pro kaktusy a sukulenty 70%
- perlit 30%
- dolomitický vápenec (5 pol. lžic na 5l substrátu)
- keramzit (dno květníku, cca 3cm)
HNOJIVA
Advanced Hydroponics Enzymes
Advanced Hydroponics Growth/Bloom excellarator
Advanced Hydroponics Root stimulator
Advanced Hydroponics Grow, Bloom, Micro
Plagron - Phyt-amin
Bionova PK 13-14
Final solution
2x digi spínací hodiny
Dále různé řetězy, květníky, stahovací spony, půlměsíce na ohýbání, digi teploměr apod.
A nyní to nejdůležitější - kytky. Podařilo se mi sehnat 9 nádherných zakořeněných řízků Love potion od jednoho zdejšího člena. Bohužel musely Holky prožít několik dnů v květináčích za oknem. Trochu zahaprovala pošta a nebylo čím svítit. Nyní jsou již doma pod sluníčkem a přímo vzkvétají.
Myslíte, že ventilátor pro vnitřní ventilaci by měl jet celou dobu svícení, tzn. nyní 18h?
Jak dlouho bych měl používat Root stimulator od AH?
FOTO 1: Holky po přesazení za oknem. (hlína desinfikována 10min v mikrovlnce)
FOTO 2: Holky, po nuceném týdením pobytu za oknem, usazené pod sluníčkem. Nádobky okolo květníků slouží k odpařování vody.
dime - No koukam,ze jsi sel na jistotu.Mas to celkem pekne po technicky strance zmakly a vychytany to se musi nechat.Jen si rikam,jestli ti to 4kilo dobre prosviti celej room.Tech 155cm je celkem dost,tak aby to co budes mit po stranach nebylo moc ridky a vytazeny.
Po zkusenostech s AH v hline bych do nich uz nesel.Uplnou nahodou jsem koupil hesi ktery v hline podava daleko lepsi vysledky oproti AH a navic to je jen jedna slozka.Ofukovej ventilator bych nechal bezet klidne nonstop.Je to dobry proti plisnim.Vypinal bych ho pres noc jen v pripade,ze nechas bezet nonstop odtah.Jinak ani neni moc treba foukat na kytky jako spis na spodek lampy,protoze tim snizis podstatne teplo pod lampou a muzes ji dat niz.Na rustu bych to nenechaval dyl nez tyden.Fakt to udelej,protoze jinak hrozi ze to preroste a to je prave nejzakladnejsi chyba ktere se lidi poprve dopousteji.Ono se to nezda a clovek si mysli,ze tak malinky kyticky uz moc nevyrostou,ale ony vyrostou hodne a to i kdyz to das na 12/12 od sameho zacatku.Zalezi samozrejme i na genetice.LP neznam,ale kdy to prepnout by ti mohl prozradit dodavatel rizku,urcite bude vedet co a jak
Trochu jste mě zaskočili s rychlostí příspěvků, proto musím rychle uvést reálný čas, který je v tomto okamžiku 30. den od zasazení řízků. Díky za příspění a hlavně za rady a náměty.
Okolo 16. dne jsem propadl panice, neboť Holky začaly žloutnout, kroutit se a vůbec na nich bylo vidět, že jim něco chybí či přebývá. Bohužel fota nemám. Pátráním všude možně, jsem odhadl problém jako přelití. Dopřál jsem Holkám menší půst od zálivky a přesadil je do větších květináčů a od té doby jsou opět k světu.
Zkoušel jsem zaštipovat FIM metodou, ale výsledek je nejednoznačný. LP košatí sama od sebe a nejsem si jist zda je vše jen mojí zásluhou. Snažím se celé to množství vrcholků ohýbat a dostat všechny na stejnou úroveň. Proto byla jejich výška před přepnutím na květ (20. den) cca 20 - 25cm. Nedostatečné (malé) prosvícení kytek na stranách řeším občasným prohozením květníků.
Ventilaci řeším následovně: vnitřní cirkulace je po dobu svícení, chlazení CT taktéž a odtah jede po dobu svícení a pak každou hodinu pět minut. Poradí někdo jak dlouho používat ten kořenový stimulátor? Zatím jsem ho vysadil asi po deseti dnech od přesazení do větších květníků.
FOTO 1: Holky před přepnutím na květ. Odpařovací nádobky jsou naplněný perlitem a v malém květináčku je zasazena petržel - nějaký užitek z toho přece být musí, ne?
Ten vápenec se tam přidává na udržení správného PH - ale myslím si, že je vcelku zbytečný, jelikož po cca 4 měsících půdu obměníš, ne? A ten vápenec se uplatňuje třeba až po roce...
obsah CaCO2 + MgCO2 min 90%, z toho MgCO2 min 35%. Dále obsahuje kadmium 1,5 mg/kg, rtuť 0,5 mg/kg, olovo 30mg/kg, arzen 10mg/kg a chrom 50mg/kg. No nedejte tam takové dobrůtky
Vápnitý dolomit se používá téměř pro veškeré plodiny a na všech druzích půd. Dodává do půdy hořčík a vápník, pozvolna upravuje půdní kyselost. Zlepšuje využitelnost půdní zásoby fosforu a molybdenu, podporuje lepší využití hnojiv, stabilizuje půdní strukturu, příznivě ovlivňuje zpracovatelnost půdy a množství mikroorganizmů v půdě. Aplikujeme po sklizni na podzim až do časného jara. Hnojivo nelze rozpouštět ve vodě a aplikovat na list.
Dávkování je podle kyselosti půdy v kg/m2. Toto dávkování lze těžko použít na květníky, a tak jsem zvolil 5 lžic na 5l substrátu. Pěstuji poprvé, tak nemohu posoudit zda je to nějak prospěšné, ale zdá se, že to rozhodně neškodí a cena 94,- za 10kg přímo vybízí k: Proč to tam nedat? Možná nějaký odborník v zemědělství by k tomu mohl říci něco více.
To: Dumb § Dumber - počítám s tím, že ještě hezky vyběhnou. Napoprvé se nehoním za výnosem, skříň má výškovou rezervu a kytky prostor k ohýbání. Také postupné "holení" má svůj půvab - zkusil jsem ubalit lupení střižené před přepnutím na květ a byl jsem překvapen hned dvakrát. Poprvé, že to dává a podruhé, že jsem s tím nepočítal a musel jsem v tom stavu (příjemném) jet na rande
Dnes jsem Holky trochu holil a ohýbal, bohužel jsem si ve spěchu odstřihl omylem i jeden vrcholek Bolelo to jako bych přišel o vlastní prst
FOTO 1: uprostřed jsou vidět půlměsíce na ohýbání. Dobrá vychytávka. Jen zjišťuji, že zakoupených 100ks bude asi málo. Nahoře je vidět čidlo digi teploměru. Teplota se daří držet na příjemných 27 - 28 celziusů, a to i bez chlazení CT. V září kdy ještě bylo velmi slunečno, teplota často vyběhla i přes 30 stupňů. Vzdálenost lampy od vrcholků je cca 25cm.
dime:
cituji: Často se tvrdí, že pokud nemáte pH tester ani pH papírky, pomůže stabilizovat pH přidání dolomitského vápence – je lepší ho vmíchat do substrátu než přidávat s každou zálivkou. Dle mého názoru i názoru jiných (Uncle Ben) vápenec nesrovnává pH tolik, jak si mnozí myslí. PH půdy a dostupnost mikro živin jsou v úzkém vztahu. Příliš mnoho vápence by mohlo změnit pH půdy až na úroveň, kdy budou mikro živiny pro rostlinu nevstřebatelné.
z http://grower.cz/forum/showthread.p...2724#post372724
+
Doporučuju splňovat u LP veškerý hodnoty,jak maj bejt. Jak je moc horko,Ph špatný,ventilace,ta kua nedokvete nebo jí to trvá hoooodně dlouho. I přes docela dobrej výnos a dobrou chuť tu mrchu už nechci vidět..
Cau, jedu ty samy rezone (3) pod stejnou sestavou, no muzem pak porovnat...
2Apfel mas pravdu, ja tedy jeste nemel rozmazlenejsi kyti nez je LP#1, ale zase nadherne roste a vetvi se... no aktualne muzu porovnavat s ICE, kterej jede ve stejny skrini.. LP#1 je opravdu mnohem citlivejsi na PH, dokonce i na svilusky ( poprvy co sli jen na jeden model- uz jsou pryc) Plisen na spodnich listech - taky vyreseno.
Kdyby byla plíseň,a že mě napadla snad všechny kytí,tak jsem okamžitě nasadil Rovral a otrhal ty napadený květy a byl kupodivu klid. A to už sem úrodu odepisoval..
2Woo a ta chuť LP! To je zkrátka paráda. Ale dovést jí do konce. A ještě něco,kvete kurevsky dlouho!
To: jestedman: díky za odkazy na problematiku Ph x Dolomitický vápenec. Pravděpodobně jsem ho přimíchal do zeminy zbytečně, ale kyti zatím žádné negativní reakce na Ph nevykazují, pozitivní nezjistím. Zkusím příště udělat půl květníků s a půl bez a uvidíme zda to vůbec má význam přidávat vápenec.
To: Woo: buď dělám zatím vše dobře, nebo jsou mé LP setsakra odolné a nerozmazlené. Krásně se větví a vůbec vypadají, že si nemají na co stěžovat, mimo počátečního přelití (viz výš) Porovnat pak můžeme, budu zvědav na tvé zkušenosti s LP a hlavně na výsledek
FOTO 1: Jedna z holek před "kadeřnickou úpravou, spočívající ve vyrovnání všech vrcholků na stejnou výšku ( závěr prvního týdne na květu) Tato ohýbací procedura snížila výšku na 20 cm a nyní mají opět spousty místa v cestě za sluncem
FOTO 2: EURO 2, vlevo odtah, vpravo chlazení CT. Daří se držet příjemnou teplotu okolo 28 stupňů při svícení a v klidové fázi nejde teplota pod 18.