Grower.cz je největší autorita v oblasti pěstování konopí na českém i slovenském internetu. Veškeré sekce jsou přístupné pro anonymní čtení. Pokud se nespokojíš s pouhou návštěvou a chceš se aktivně zapojit do diskusí ve fóru a na chatu, odpovídat na inzeráty a šifrovaně komunikovat s tisíci dalších pěstitelů soukromými vzkazy anebo se pochlubit svou fotogalerií - Registruj se! - Získáš inspiraci i cenné rady!
Toto světlo jsem již několikrát odzkoušel a chtěl jsem zjistit jeho potenciál na větší pěstební ploše.
Pěstební plocha vana 200x100.
Pěstební systém: NFT,rockwool kostky 10x10 cm
NFT jsem si složil sám a ušetřil nějaký grošák
Posádka: 20xCannalope haze
Co se týče posádky,tak doba zrání je nejmenší co jsem zatím jel a měla by být 45 dní.
Řezy jsou dobře prokořeněné a až na dva kusy jsou 10-15 cm velké.
Na netu jsem našel výtěžnost na m2 kolem 450-500g,takže výtěžnost středně velká.
Světlo: Spider Vero 29 650w. účínnost by mělo mít 197lm na Watt.
Hnojiva opět JIDB pack.(parádně drží PH)
Přeskočil jsem dobu růstu(stejně není na co koukat).
Jen bych chtěl napsat pro kluky co jedou NFT,tak klony jsem dostal v malé rockwool kostce,takže bylo nutné je přesadit do větší kostky.
Tady bych chtěl doporučit ať přesazujete klony do větších rockwool kostek ,tak zvyšte teplotu na těch 25 st a vlhkost kolem 80%.
Moji kámoši použivají plastové přepravky a do té dají velké kostky,které namočí do vody která má upravené PH okolo 6.(kostky nechávají ve vodě 12 hod).
Já osobně toto nedělám,protože mám po celou dobu velkou vlhkost kolem 70-80%.Jen velké kostky namočím na hodku a pak je dávám na stůl(stůl je pokryt dvěma vrstvy netkané textilie).
Ještě do vody jak jsou pufrovány velké kostky cvrnknu trochu kořenáku.
Foto je první týden po přepnutí na květ.Světlo zatím držím kolem 35-40 cm od vršku.Jelikož je toto světlo přímo stavěno na tento prostor,tak v květu půjdu na 20cm nad vrškama.
Ještě teplota: přes svit dokážou ledky vyprodukovat teplotu 23-24 st. a přes noc musím přitápět elektrickým přímotopem a mám parádních 18-19 st..Našel jsem 350 watt co reklamují v TV shoping a plní své úkoly maximálně.Vytopí plochu 4x4m2.
Vlhkost 80%
Na růstu byly 5 dni.
30tis Wattů čtu dobře? Ty jo není to nějak moc? To vlastníš elektrárnu? To pod tím vypěstuješ cca 30Kg? Pokud by byl 1g/W? Nebo sem toto osvětlení pochopil nějak jinak.
Snáze uvěříme lži, již jsme slyšeli uš tisíckrát, než pravdě, která je vyřčena poprvé.>4 2 0<
Pro ty kdo taky přemýšlí nad NFT,tak je důležité hlídat teplotu roztoku.
Nejde o to jestli kořeny uvaříte,ale o to aby jste je neutopily.
Jde o to že čím je voda teplejší ,tím méně na sebe váže molekuly kyslíku.
Při teplotě 20 stupňů je obsah kyslíku 9,5 mg/l (jde o čistou vodu,pokud k tomu připočítame hnojky ve vodě tak se číslo ještě zmenší).
Ideální teplota je od 18-22 st.
Nízké teploty - více kyslíku ale pomalejší metabolismus
Vyšší teploty - méně kyslíku,vznik patogenních infekcí ,ale rychlejší metabolismus(růst)
Já už delší dobu používám vzduchovací čerpadlo + kámen.Na 90L kalfas čerpadlo 150L/h a vše v pohodě.
Každopádně čím více vzduchu ke kořenům tím lipe. Díky systému NFT se voda i okysličuje přirozenou cestou a to tak ,že koluje non stop.
Minulé kolo jsem zkoušel nechat cirkulovat 15 min a 15 min vypnuto a musím říct ,že se to dost podepsalo na výnosu.
NFT jsem zkoušel 5 x a musím říct ,že přísun kyslíku ke kořenům a udržovat správnou teplotu je fakt důležité.
Já mám výhodu,že v prostoru kde mám NFT je stála teplota jak v zimě ,tak v letě 16 stupňů.
Pro ty co jedou v boxu je tento systém dost složitý na chlazení a s kombinací HPS bych ho moc nedoporučoval,právě kvůli teplotě roztoku.
amíci tvrdí, že ideální teplota roztoku je 22-24 stupňů.. jinak nft jedu už jakou dobu s HPS a nevidím ani jeden důvod, proč bych to nedoporučoval. Systém složitý na chlazení? Tobě by se tam zrovna výbojka hodila, abys nemusel jet přímotop.. jinak časovač na čerpadlo se používá jen ze startu, než to trošku prokoření, aby to člověk "neutopil"..
Jedu NFT taky už nějaký kolo pod HPS. Nejdřív po 250W, pak 2x 250W. Nikdy jsem chlazení neřešil, teplota roztoku se nedostane nad 23 stupňů. V noci naopak tam mám topítko co udržuje 20% což mi padá ale jenom v zimě pod 20...
Jinak ten kyslík se dá dobře pořešit obyčejným kompresorem do akvárka za 150 kč + vzduchovací kámen 30 kč. Je dobrý to tam dávat hned, protože časem kořeny prorostou až od nádržky z vodou, tak ať mají dost kyslíku i tam
V@ly : jak jsem psal. Mám v místnosti stálou teplotu kolem 16 st. přímotop mám na časovači. Hodinu po tom co se mi vypne světlo, tak se zapne přímotop. Takže hps ka by nedávala smysl.
Co se týče pěstování v hydroponickych systémech doporučuji koupit knihu od William Texiera - Hydroponie pro každého. Překlad v češtině a vše je srozumitelně vysvětleno proč atd. Borec jede od 70 let.
Posledni dva kola se řídím jeho radami a musím říct, že vše funguje parádně. (až na padlí, které mě taky chytlo jako hodně lidí v ČR).
Bohužel s tou teplotou to nemám vyzkoušené a citoval jsem s jeho publikace. Ale viděl jsem u kámoše co jede pod hps 1000 watt ten samý systém nft co mám já, tak minule kolo měl 29 st vodu.
Má to v boxu 120x240x200 a kořeny byly úplně žluté, voda smradlava. Je pravda, že to bylo v létě.
Broot, já mám taky kompresor do akvária, ale stal 400 oči v super zoo.
tak v létě mu asi jen tak nepomůže ani ledka.. to už chce akvarijni chladič nebo minimálně namražené petflašky a měnit jednu za druhou..
btw ta ledka tak topí? to Ti z místnosti kde máš 16 stupňů vytáhne na kolik sama od sebe? fakt mě to celkem zajímá.. dík a ať to roste.. teda spíš kvete )))
Jj, v létě už nepojede. Má problémy i v zimě. Protože tahá vzduch s vytopene místnosti.
Teplota - v tom jsou ledky bezkonkurenční. Já jsem kdysi před lety zkoušel cool tube a rozprostreni světla nic míč.
Původní příspěvek od fikus37 Jj, v létě už nepojede. Má problémy i v zimě. Protože tahá vzduch s vytopene místnosti.
Teplota - v tom jsou ledky bezkonkurenční. Já jsem kdysi před lety zkoušel cool tube a rozprostreni světla nic míč.
Jestli ta tvoje LEDka vytapi prostor 100x200 cm z 16 stupnu na 24 tak mi neprijde z topi min nez hps. Pokud teda vetras, coz se hodi aby mely rostliny dost co2 k fotosynteze.
Vzduch tahám s vedlejší místnosti kde bylo 10 stupňů když byl venku mráz - 5 - 8. Přes léto když jsou paraky(venku 30-35), tak tam je 17-18 stupňů. Mám dva ventilatory tt (už asi 3 roky) 280m3 dvourychlostní a v létě zapinam oba a drží teplotu kolem 24 stupňů (přes svit).
První dva kola jsem přehnal s EC u JIDB a tak teď dávám první dny po přesazení 0,5 - 0,7 (vodu mám 0,27-0,3) a pak postupně zvysuji na 1,4 - 1,6.
Na fotce je EC kolem 1,1. U General Hydroponics taky tak.
To co mě trápí je vlhkost. Proto jedu tuto odrůdu s menší dobou zrání. Vlhkost mám kolem 80 %.
Třeba takový trainwreck který má dobu zrání kolem 70 dní, mi na největších palicich se začala objevovat plíseň a to i přes to, že jsem tam měl dva 45 cm ventilatory. Naštěstí to bylo jen na dvou kusech a nebylo to až tak prorostle dovnitř.
Přitah je pasivní a když přiložím ruku k trubce 120 mm, tak cítím čerstvý vzduch.
Přemýšlím o uzavřeném systému s lahví CO2.
Už jsem to kdysi zkoušel, ale v boxu a po 3 kolech jsem neviděl rozdíl.
V uzavřeném okruhu to dává smysl, ale chce to vychytat poměr CO2 a vše vyladit na počet kytek. Ty meraky CO2 jsou dost drahé.
U mě se pořád něco děje.
Další týden květu asi 16-19 den na 12/12.Bohužel jsem opět zadupal na foťáku datum,tak nevím přesný den.
PH pořád 5,9 a EC kolem 1,2-1,3.