Grower.cz je největší autorita v oblasti pěstování konopí na českém i slovenském internetu. Veškeré sekce jsou přístupné pro anonymní čtení. Pokud se nespokojíš s pouhou návštěvou a chceš se aktivně zapojit do diskusí ve fóru a na chatu, odpovídat na inzeráty a šifrovaně komunikovat s tisíci dalších pěstitelů soukromými vzkazy anebo se pochlubit svou fotogalerií - Registruj se! - Získáš inspiraci i cenné rady!
Jiste to bude fungovat, i kdyz tam pouzijes draty uplne bez izolace. Ani tu cokoladu tam vlastne nepotrebujes. Staci jen do sebe nejak ty draty zamuchlat. A ta pojistka snizuje spolehlivost. Ohromne usetris.
A az vyhoris, stepik Ti jiste pomuze se zarizovanim novyho qartyru.
Jasně, že bezpečnost především, ale pokud je všechno dobře zapojený a jak píše stepík veškeré kovové části jsou uzemněny, tak by stejně dobře měla ochrannou funkci plnit pojistka od zásuvek.
Jednu z výhod vlastního jištění bych viděl v tom, že při zkratu by nám při troše štěstí mohla vylítnout jen ta naše pojistka (pokud bude proudově o dost menší než následná zásuvková) a udržíme tím v chodu případná další elektrická zařízení.
při zkratu mi dokonce lítá celej byt, někdy nevylítne pojistka na konkrétní zásuvkovej okruh, ale musim nahodit jen jistič (a to jsou od sebe celejch 10 A).... Rozhdně pojistka dávaná do spotřebiče požáru nezabrání, zabrání možná zničení spotřebiče při různejch věcech, jako přetížení (u vejškovýho reproduktoru.....) atd,což je u sodíku uplně bezpředmětný....
[Edited by stepik on 16-07-2002 at 10:18 AM]
štěpík..
MINISTERSTVO ZDRAVOTNICTVÍ VARUJE:
HULENÍ ZPŮSOBUJE ZHULENOST.
---
Smoke&Connect-CZFree.Net
Ach jo.... Jisteze, kdyz proud (treba pri zkratu) dosahne 16 Amper, vypadne jistic na privodu (a rozmrazi se mrazak s pulkou prasete, zkazi se obsah lednicky a video nenahraje oblibeny serial z TV NOHA). Jenze 16 A, to je skoro 4 kW. Za normalniho provozu zere lampa rekneme 400W (coz je 1/10 uvazovaneho max. vykonu) => 1/10 proudu, pri kterym vypadne jistic. Ale ten proud ovlivnuje/urcuje tlemivka. No a pokud v ni vlivem cehokoli vzniknou mezizavitovy zkraty, tak: 1) zacne hrat cim dal tim vic. (coz podpori vznik dalsich mezizavitovych zkratu) 2) potece ji cim dal tim vetsi proud - ale furt jeste ne takovy, aby to vyrazilo pojistky na privodech.
Otazka zni: jakou teplotu bude mit tlemivka, na ktere je vykonova ztrata, rekneme 3000W ? (pro predstavu - to je vykon dvou az tri zehlicek). Kdo to chce otestovat v dreveny skrini, behem svy nepritomnosti, po dobu nekolika hodin, muze proste vynechat pojistku.
zdravim ve spolek doufam ze mi poradite, mam sodik 150W tesla, kdyz jsme to dneska vsechno zapojili tak se sodik nechce rozzahnou(sviti fialove), nevite nekdo co stim?dikes za radu.
Zdar - jestli mas vse spravne zapojeny (coz asi ano), tak Te asi zklamu: pokud sviti POUZE plyn v te vnitrni bance, jak dlouho jsi to tak nechal svitit ? Pokud sviti skoro vsechno, zvlaste vsak draty tech podpurnych konstrukci vevnitr vnejsi banky vybojky, muze byt chyba A) ve vybojce (pravdepodobnejsi) B) v zapalovaci (malo pravdepodobne). Zkusil bych vymenit vybojku.
Nechci ti do toho viridisi kecat,ale vosa napsal v threadu
aktualni ceny za sodik ze koupil i kondenzator jestli vnem nemuze byt chyba
--------
Tak nic viridis mel zase pravdu
nechaval sem to svitit asi 3min. a fialove svitily jen ty draty v bance nesvitilo nic.ale uz je to ok, byla to spatna vybojka s jinou to facha.dik za pomoc
2 kralicek: (ja vim, ze uz jsi to zeditoval ) ale vlastne pro vsechny, koho to zajima: Pro nahozeni vybojky se pouziva vysokonapetovy impuls o napeti 4 az 5 kV. Ten obstarava zapalovac. Kdyz teplota ve vnitrni bance dosahne takove urovne, ze vyboj sam hori a neuhasina, zapalovac (to pozna podle toho, ze s poklesem impedance horiciho oblouku klesne na kontaktech horaku napeti, neb vsechno sezere vybojka a na dalsi generovani vysokeho napeti se vybodne) jiz neni v obvodu potreba a jen tam tak lezi. Dal jiz z hlediska funkce zalezi jen na tlemivce a vybojce (a vodicich). Ve vybojce hori v ionizovanem plynu oblouk a neustale zahriva pracovni plyn, takze vyboj neuhasina. K tomu dopomaha i vnejsi banka, respektive vakuum, kterym je naplnena (miluji predstavu nalevani vakua ze zasobniku). V podstate se jedna o termosku. Vnejsi banka zaroven slouzi jako konstrukcni prvek, o ktery jsou opreny privodni vodice (korundoveho) horaku, ve kterem probiha vlastni vyboj. Pokud je horak studeny a obvod pod napetim, zapalovac vygeneruje (zivotu nebezpecne) vysoke napeti; toto se objevi krome kontaktu horaku i na podpurne konstrukci. Je-li horak poskozen (eroze kontaktu, ztrata hermeticnosti...) napeti neklesa a ve vakuu vnejsi banky se objevi doutnavy vyboj mezi privodnimi vodici. Ten ovsem neni schopen svuj pracovni plyn (vakuum) zahrat na teplotu, pri ktere by jiz vyboj probihal pri nizsim napeti a tak je zapalovac odsouzen k neustale cinnosti, na kterou neni konstruovan (takze se prehreje a po case odejde).
O spravny proud se stara tlemivka. Kondenzator tam neni pro ozdobu, ten se stara o to, aby napravil paseku, kterou se vztahem proud/napeti do obvodu zanasi tlemivka. Je zapojen (jak se schematku vidno) "naprudko" mezi privodni vodice hned jako prvni prvek. V pripade, ze by byl poskozen, jsou mozne v podstate jen dve varianty: A) prerusen - tzn. jako by tam nebyl. Coz se ovsem na cinnosti obvodu opticky nikterak neprojevi, vse funguje, jak ma (na prvni pohled). B) zkratnut - po zapnuti napajeni sezere veskery proud, ktery je schopen zdroj (zasuvka) dodat a podle jisteni se mohou stat dve veci: bud vylitnou pojistky, nebo kondenzator exploduje (obe veci spolehlive pozname).
Protoze vybojka trochu svitila (fialove - doutnavy vyboj), bylo mozno rici, ze tlumivka ani kondenzator do obvodu chybu nezanaseji. Podezreni bylo mozne na dve veci: bud zapalovac - generuje nizsi napeti, nez je nutne k zapaleni oblouku (nepravdepodobne - svitily prece fialově privodni draty takze nejake VN tam bylo: vetsinou bud funguje, nebo ne) nebo na vybojku. Tam je pravdepodobnost nejvyssi - a trefil jsem se. Kdyz to tak ovsem vezmete, tuhle predpoved by udelal kazdy z Vas, pokud by si rozebral funkci jednotlivych casti obvodu.
Předně upozorňuju: Je to se zářivkovou trubicí – tudíž je to velký (dlouhý) a docela slabý – ale potmě dostatečný. Je mi jasné, že se to dá udělat mnohem efektivněji, ale já to nikdy nezkoušel, neměl jsem potřebu. Ostatně prodávají se i stavebnice s docela malou výbojkou, tak kdo to myslí vážně, může jít ověřenou cestou a koupit si polotovar - třeba
V Brně na Jakubském náměstí jsem cosi takového viděl (cena řádově stovky, teď nevím).
Jak už jsem psal v kanále, to, co mám doma (Rundkorf, cyklovač ze škodovky )na stavbu asi neseženete. Tady je alternativa:
Místo toho vysokonapěťovýho generátoru by mohla fungovat cívka z auta nebo motorky – stačí jakákoli (6-12V)(i z vraku) viz obrázek. Ten vývod z cívky ovšem kope (i přes izolaci ! ! !) a probíjí na kostru – cívka by proto měla být co nejblíže zářivky a tak, aby nekopala uživatele, ani nepůsobila požár!
Místo přeštelovanýho cyklovače stěračů stačí jakýkoli nastavitelný přerušovač (blikač) - schématek je všude plno, já nic konkrétního odzkoušeno nemám, tak to sem dávat nebudu. Prostě nějaký jednoduchý dvoutranzistorový klopný obvod, který bude na svým výstupu spínat relátko (cívkou jde dost velký proud), a půjde nastavit na rychlé přerušování – nejlíp potenciometrem. To relé bude docela kmitat, tak ať něco vydrží! Jo a bude to dělat rámus – prostě při každým bliknutí to cvakne ale nic, co by nešlo ignorovat…
Jestli bude vaše cívka na vaši zářivku dostačovat, to zjistíte tak, že na cívku připojíte zářivku a pustíte do cívky (do těch kontaktů 1 a 2) proud z baterky 12 V. Pokud zářivka při zapnutí a vypnutí proudu blikne, je vaše kombinace cívky a zářivky vhodná a můžete shánět ten přerušovač.
Jelikož to dost žere, pochybuju, že by bylo vhodné to dělat na nějaký malý baterky – spíš do toho auta.
Závěrem prosím všechny profíky, aby mi nespílali za primitivnost, jedou jsem si tak prostě doma hrál, stroboskopem se to nazvat dalo, v kanále jsem se tím pochlubil, teď mě vo to žádaj …
mozna by bylo lepsi uzit optotriak se spinanim v nule(viz GM katalog, bohuyel ho nemam po ruce), stoji o par kacek vic a neni problem se spickama na triaku, pokud tam ma nakej ferda 1kW lampu a fuckne kondenzator, pac "bez nej to taky funguje". Jo a velmi dobrym zdrojem je paraelni port PC, staci k slusny automatizaci pokud nevadi spotreba PC.(kdyby nekdo moc chtel tak sem to softil pro znamyho a mozna by se to dalo nekde vylovit)