Grower.cz je největší autorita v oblasti pěstování konopí na českém i slovenském internetu. Veškeré sekce jsou přístupné pro anonymní čtení. Pokud se nespokojíš s pouhou návštěvou a chceš se aktivně zapojit do diskusí ve fóru a na chatu, odpovídat na inzeráty a šifrovaně komunikovat s tisíci dalších pěstitelů soukromými vzkazy anebo se pochlubit svou fotogalerií - Registruj se! - Získáš inspiraci i cenné rady!
V tomto threadu bych rád prezentoval svůj pěstitelský pokus s dosud neznámým výsledkem, z telecích let jsem již vyrostl, zkušenosti nabral a proto si myslím že by pohled moje snažení a z něho plynoucí inspirace pro vlastní tvorbu mohly být pro někoho užitčné.
Proslov ukončen, sodíky startují, opona se zvedá, představení začíná...
BOX: 150(šířka)x100(hloubka)x170(výška) konstrukce stejná jako u návodu na stavbu menšího boxu dole v mém podpisu.
Světlo: 400W phillips son-T agro + 600W GIB flower spectre extreme output (později výměna za 600w phillips son-T pia plus)
Ventilace: výměna 500m3/h cirkulace 4(6)x klipsnovej ventilátor z výprodeje v hornbachu 1x 30cm stojenovej, přišroubovanej na stropě.
Osazenstvo: 13x řízek Satori od Mandaly - Sativa/Indica
doba květu 65-70 dní. Z vlastních zkušeností: Můj oblíbený model a to nejen chuťově a účinkově(high je převážně sativoidní), ale i na pěstování. Kytky tvoří akorátně stavěné keře, nutný zástřih, jinak má chuť vyhodit jednu gigantickou palici a dole pár menších. Nijak moc se nevytahují a tvoří opravdu velmi velké palice, proto je nutná nějaká podpora, jinak se kytky zkácí bez ohledu na smutný pohled pěstitele. Z vlastních zkušeností můžu potvrdit slova seedbanky Mandala, rostlina je opravdu odolnější proti škůdcům a nenáročná na hnojení. Jediné na co je třeba dát si pozor je plíseň palic, ty jsou totiž opravdu macaté a je jich hodně, z toho vyplývá nutnost foukat do nich jak jen to de a držet vlhkost proklatě nízko.
V tomto kole chci vyzkoušet fígl s sklizením horních palic (tipuju to na 65-68 den) a následným dopečením spodních paliček, cca týden, myslím, že by na to kytky mohly reagovat dobře, stejný názor jsem našel i v mandala faq.
Médium je hlína - mix: 70% floria květinového substrátu (obsahuje guano a hydratační složku aquacell - je mi jasný že tam toho bude poskromnu, ale aspoň něco) 20% substrát pro kaktusy a sukulenty + 10% perlit
Cesta řízků do květovny nebyla jednoduchá, čtyři byli starší a o dost větší (rozměr koule průměr dvacet čísel), měly za sebou cca tři týdny pod zářivkama v matkárně, dalších devět bylo čerstvých, proto jsem je hned po prokořenění malých květináčků v matkárně hodil do růstovny pod 250 sodík, dostávaly plnou péči a komfort, proto se jim již po dvou týdnech podařilo dohnat starší kamarády a krásně prokořenit jim přidělené květináče.
Na růstu při prokořeňování jsem dával kytkám pouze kořenový stimulátor, teprve po plném prokoření+ cca týden dostaly poloviční dávku terra grow. Postřikuju střídavě phytamin - atonik (podpůrný přípravek, růstový stimulátor) do postřiku vždy přidávám kapičku jaru jako smáčedlo, postřik potom daleko lépe prokryje listy a jistě se i lépe zužitkuje.
Sumář hnojení: Základní žrádýlko:
Plagron terra groow / bloom - dávám poloviční dávky (2,5 ml/l) plnou dávku teprve po 20 dni květu (5ml/l) Podpůrné prostředky:
AH kořenový stimulátor (1ml/l) - dávám téměř po celou dobu růstu plus poslední zálivku před květem.
Plagron phytamin - postřik sem tam jak je čas a nálada (5ml/l - lahvička 100ml za cca 230kč stačí na 20 litrů postřiku)
Agro bio - atonik - Rostlinný stimulátor - opisuju z krabičky: Atonik ovlivňuje pohyb plasmy v buňkách rostlin, což se projevuje lepším zakořeňováním, lepším příjmem živin a intenzivnějším růstem. Aplikace před květem významě ovlivňuje klíčení pylových zrn, má pozitivní vliv na násadu plodů a jejich lepší vyzrávání. Atonik významě pomáhá rostlinám překonávat stres. (1ml/l lahvička 50 ml za cca 160 kč vystačí na 50 l postřiku)
Vermesfluid univerzal - Obsahuje spoustu přírodního dusíku - vhodné na růst, obecně podpůrně ochranný prostředek dávkování víčko(35ml)/l postřik, použiju sem tam v růstu, opravdu pomáhá, v tomto kole jsem ho vyřadil abych vyzkoušel atonik.
Cílem mého snažení na růstu bylo abych nemusel příliš dlouho v květovně svítit 18hodin, celé osazenstvo se rozdělilo na dvě skupiny - malý a velký. Velký (4) jak jsem již řekl měly několikatýdenní náskok a nakonec se v květovně usídlily ve čtyřech velkých květináčích (cca 12l hlíny každý). Malý (9) jsem podrobil zrychlenému růstu pod 250 sodíkem a ony velmi rychle všechno krásně dohnaly (nakonec až trochu moc, ale o tom zatím pšššt). Už pod onen sodík šly v středních (cca 6l hlíny každý) květináčích.
Teplota 21-26°C
Vlhkost 55-70%
Jakmile se mi zdálo, že by to už mohlo být akorát, šly všechny do květovny kde za přítomnosti zvlhčovačky strávily dalších osum slunných dní spokojeného růstu.
Foto 1: Růst malých pod 250
Foto 2-4čerstvě přesunuto
Oněch posledních osum dní růstu využily kytky různě, Velký se soustředily hlavně na řádné prokořenění a zesílení, malý pokračovaly v svižném růstu. Udělal jsem první kolo manikůry (prostříhání kytek od neperspektivních větviček a hodně nízko položených listů) a první dosypání hlíny.
Hnojení: poloviční dávky terra grow + kořeňák
Poté přišel den d (záměrně malé dé) 30.12.2007 zítra je silvestr a kytky dnes půjdou spát o trochu dřív než obvykle...
Jelikož je satori převážně sativa, nakvétá relativě pomalu. Zatím to roste jak z vody, hnojím minimálně, Provedena manikůra plus dosypání hlíny u malých.
Teplota 19-26°C
Vlhkost 40-55%
pekny, dost se podoba my new boxu, kterej akorat dokoncuu, chci se zeptat jestli to mas nejak zaviratelny, anebo to nechavas otevreny. Pripadne jaxi vymslel zavirani boxu.. Kytizz pekne zdravy, take jedu mandalu. hodne stesti
Zavírání je stejný jako u boxu na kterej mám návod v podpisu...
Přes celou přední stěnu je folie, která má na spodní hraně přidělanou lištu, na tu se navíjí a poté vytáhnutím aretečních šroubů v horní poloze zajistí.
zdarecek....zacatek vipada moc nadejne,tak z toho vymackni maximum a jaky mas zkusenosti s korenovym stimulatorem kterej nasadis na skoro celou dobu rustu...nekde sem cetl ze to neni moc dobry celkove po prepnuti na kvet a hlavne pri prepinani na kvet...prej bejvaj problemy a kytka se pry vic soutredi na rust a ma problem nahodit palky
p.s. su zvedavej a pokus se sesmiknutim hornich palic
No ohledně toho stimulátoru: myslím že zdravým a silným kořenovým systémem nic nepokazíš, o to víc potom budou kořeny pumpovat palice... To pomalejší nakvítání bych jako problém viděl spíš u rychlekvetoucích indikoidních rostlin, které i rychleji nakvétají, slyšel jsem že se to může stát, ale u mě se to viditelně neprojevilo. Satori kvete déle a pomaleji i nakvítá takže žádnej stress.
Jo na to dvojí sklízení se taky těším. Sativy obecně dozrávají od vršků směrem dolů, takže je to i logický...
Tudhle hloupost jsem našel na jedné kytce. Vím že u některých odrůd jsou genetické mutace časté, ale na satori jsem to našel po třičtvrtě roce pěstování a desítkách sklizených kytek poprvé...
sakra vali jako z vody...mi pripada jak kdyby hafo povyrostly no jako velmi zajimavy experiment se stimulatorem bych povazoval nasledujici poceduru: no zkratka prolivat stimulatorem jak sme zvykli a pred prepnutim na kvet dat den, dva dny tmy a prolit stimulatorem trochu vic...behem teto doby by mohl korenovy system velice pekne zmohutnet. posleze vysadit stim. a prepnout na kvet.teoreticky by mohl nasledovat mohutny bloom.ale nevim jak by kyti reagovali na den tmy.nemam ozkousene, ale zni to velice zajimave,sam chci urcite jednou vyzkouset
Jedeme dále, už se nám ukazují palčky a navíc je nad slunce jasnější že nám to přerostlo. Velký po přepnutí povyrostly tak akorát, ale potvory malý, asi jak byly rozjetý, pokračovaly v tempu a udělaly nám pěknou Bush.
Jelikož přitahuju velké množství vzduchu, musím v zimě dost topit, bohužel toho měl stařičký teplovzdušný ventilátor eta asi dost a rozhodl se odejít. Vlivem této havárie mi klesla teplota v noci na 17 stupňů, klesala by vesele dál kdyby nezafungoval rezervní systém - mám v rohu u dveří ještě jeden přímotop s termostatem, ten netěstí sepnul přesně podle plánu, takže se žádná katastrofa neděje, 17 stupňů kytky přežijou bez problému a žádný zasekávání vývinu se nekoná.
Vlhkost mezi 40-50%
Teplota a vlhkosti jsou měřeny na max-min digitálním thermo-hygro metru přímo v pěstírně nad kytkama(na fotkách jde vidět)
K dobru přidávám jeden pěknej detail paličky z 25. dne květu a fotku vrcholku jediné kytky satori která se mi vecpala do modelové mixáže minulýho kola. Rozměrově byla něco mezi malou a velkou ze současnýho kola. Kytka to byla opravdu povedená bylo z ní něco přes 110g a výbornýho...
Ps: tlapu mám větší než si myslíte