Grower.cz je největší autorita v oblasti pěstování konopí na českém i slovenském internetu. Veškeré sekce jsou přístupné pro anonymní čtení. Pokud se nespokojíš s pouhou návštěvou a chceš se aktivně zapojit do diskusí ve fóru a na chatu, odpovídat na inzeráty a šifrovaně komunikovat s tisíci dalších pěstitelů soukromými vzkazy anebo se pochlubit svou fotogalerií - Registruj se! - Získáš inspiraci i cenné rady!
1) Matna vybojka bankoviteho tvaru SHC 250W............
vybojka bankoviteho tvaru je bud SHL 250 se svitivosti 25000 lm a je urcena pro provoz se zapalovacem. Dalsi vybojka bankoviteho tvaru ceske provenience je SHLP 210 se svitivosti 18000 lm - tahle zapalovac nepotrebuje (zapojuje se na tlemivku 250W), ma vsak nizsi svitivost. Pro srovnani: SHC 250, valcovy tvar ma svitivost 27000 lm.
2) WLS 250W, jaka je to vybojka...
Tak tohle jsem nenasel taky - byl nekdo uspesnejsi ?
3) kolik W muzu dat na prodluzovacku .........
Zalezi na prurezu dratu - napr. 2.5 mm ctverecnich prurezu snese 25A, takze se jisti pojistkou 20A (20A*220W=~4.5 kW vykon). Tahnes-li 5 a vice dratu, quli tepla se max. proud snizuje o 7A. Mensi prurez se otepluje - diky tomu, ze ma vetsi plochu vzhledem k objemu - mene, takze prurezem 1mm2 bych klidne pustil 10-16A, coz predstavuje minimalne 2kW. Druha vec je, jestli mas prodluzku spravne zapojenou - to se tyka hlavne propojeni zemniciho koliku - mely by tam tedy byt 3 draty !
ad termostat: sonda je asi uvnitr - tedy, pokud se nepripojuje vne (nevim, jaky termostat mas). Snad by nektery Tvuj elektrokamarad byl schopen nakouknout mu do strev a zjistit, zda by se dal vykuchat a umistit mimo. Jinak Ti bohuzel nemohu poradit - je treba se vzdy informovat jiz pri nakupu..... (to jsem toho vymyslel, co )
Dalsi vec: Jednoho naseho 'spolupachatele', nebudu Kachnika jmenovat, napadlo, ze by mohl neco usetrit na elektrice, soucastkach (a praci). Vyborny napad ! Pokud nebude potreba vykon 400W - vymeni na celem kompletu jen vybojku a zbytek 'jen' prepne prepinacem, rekneme na 250W. Zapalovac je stejny: musi byt pouzit typ, ktery zvladne obe pouzivane vybojky ! Stejne tak objimka... Tak jsem to prepinani nakreslil zde
Prepinac je dvoupaketovy a pochopitelne se nesmi ani omylem prepinat za provozu !
Zajimalo by me jak se da vyresit problem aby pri vypadku vetraku (zhoreni trafa ci vetraku, proste KO) se vyplo i osvetleni. (nebo zapl nouzovej vetrak).
Prosím o radu při zapojení tohoto termostatu.
Teď mám připojený trubkový větrák flexošňůrou se dvěma žílami přímo do digihodin. Koupil jsem temostat Rego 950.02 (spíná při dosažení nastavené teploty, při poklesu vypíná) a nevím, jak ho připojit.
V termostatu jsou tři šroubky pro připojení označené:
- ochranný vodič (zelenožlutá)
- přívod ke spotřebiči (hnědá)
- přívodní fázový vodič (černá)
Takže je mi jasné, že že od digihodin k termostatu budu potřebovat třížílovou šňůru, a od termostatu k ventilátoru dvojžílovou. (Ventilátor má svorkovnici jen se dvěma vývody).
Na elektriku jsem naprostý amatér, není mi jasné jak to propojit. Nechci zkoušet metodu pokus x omyl. Proto prosím poraďte mi stylem „po lopatě“ co kam připojit. Díky.
2 jablko
mely by to za Tebe vyridit funkcni pojistky. Jinak si koledujes o pozar.
2 ianick
Predpokladam, ze termostat je bimetalovy a nepotrebuje vlastniho pohonu elektrtinou:
jeden drat z flexovky, ktera jde k vetraku, odpoj ze sp. hodin. Volny konec oznacime treba KAREL. Do uprazdnene pozice v sp. hodinach upevni kousek dratu vhodne delky a prurezu. Jeho volny konec oznacime treba JINRICH
ochranný vodič (zelenožlutá) zde pripojiti ochranny stredovy kolik, vetsinou zelenozluty přívod ke spotřebiči (hnědá) pripojit KARLA přívodní fázový vodič (černá) pripojit JINDRICHA
Mam 400W Philips son-t agro a k tomu tlumivku : SAPI 40/23 400W sodik vybojka(nevím jestli znáte) made in Spain. Po 16 hodinách světla se rozehřeje na tokovou teplotu,žese nejde ani chytnout.
Je vysoká teplota tlumivky normální ?
Na Tlumivce je napsano,že mam použít kondik 50 mikroF a na výbojce 45 mikroF. Řídil jsem se spíše hodnotami psané na výbojce a do předřadníku jsem hodil kondik 45 mikro F.
Mam to dobře?
Když mám na tlumivce nakresléný jiny obvod zapojení než na starteru,kterým se mám řídit ?
Na Tlumivce mam tři vývody ,musí byt všechny zopojené?
Měl jsem na předřadník zapojeny Digit.spínací hodiny,ale po třech dnech mi nevyply výbojku ikdyž signalizovaly ,že jsou vypnuté.Prostě i při vypnutém režimu propouští napětí.
Mohly se pokazit samy od sebe nebo je to nějaká chyba v zapojení?
Těch otázek je sice hodně,ale možná se někdo potýká se stejným problémem.
Ano, vysoká teplota tlemivky je normální (kolem cca 60 - 80 C) - je treba kapku vetrat.
45uF je v poradku. (Vyrobni tolerance hodnoty kondiku je kolem 10%, takze je v poradku i 50 uF.)
Bud mas tlemivku s odbockou, nebo tam je vyvod i pro jine napeti. Ridit se doporucuji schematem na zapalovaci - pokud ovsem zapojeni nelze realizovat, (napr. pro dvouvyvodovost tlemivky a pozadavek zapalovace na jeji trivyvodovost), zapojeni NELZE se stavajicimi soucastkami realizovat a je nutno neco zmenit.
V hodinach je patrne jen maly mikrospinac. Jestli jsi sikovnej a mas moznost jej sehnat, vymen si jej. Jinak spinackami doporucuji spinat rele na 220V, s poradnymi kontakty a teprve relatkem spinat lampu. Indukcni zatez pri rozpojovani obvodu totiz pekne jiskri a minikontaktiky v pidispinaci svari dokupy a je konec.
Panove a damy, prestante pouzivat konecne relatka, stykace a podobny kramy, leda se tomu vopalujou kontakty, cvaka to, vrci, zere a hreje, je to nespolehlivy.
Alternativou jsou "solid state relays", voriginal sou sice drahy, nic vam ale nebrani si ho sestavit za par kacek (tak za 50-70,-). Budete potrebovat dve dulezite soucastky a dve pomocne. Jsou to optotriak MOC3021 a triak BTA24/600, dale vodpor tak 470R a kondenzator cca 10n/630V. MOC3021 funguje tak, ze ve svym pouzdre ma zalitou svitivou diodu jejiz svit sepne optotriak (kterej je tam taky), ten vsak nic nevydrzi, proto je vyztuzenej triakem BTA24/600 a ten spina konecne lampu. Vodpor je nutnej pro omezeni proudu svitivou diodou, kondenzator nejni nutnej, ale bez nej to kolikrat nechce vypnout kdyz je na to zapojena tlumivka - jeho hodnota muze byt v sirokejch mezich 1-100nF, nemate-li u tlumifky vyvazovaci kondenzator dejte vetsi, nebo se to nevypne, spinate li tim topeni nebo usporky, nemusi tam vetsinou bejt vubec.
Vlastni zapojeni: Vodpor prijde na vyvod 1. MOC3021, do nej budeme poustet spinaci napjeti +5 az 12V proti vyvodu 2. Vyvod 4. pripojime na G triaku BTA24/600 (prava nozicka), vyvod 6. na A2 (prostredni noha). Kondenzatorek pripojime mezi A1 a A2 (mezi levou a prostredni nohu). A mame hotovo! Funguje to tak, ze gdyz pustime pres vodpor proti vyvodu 2. z MOC3021 12Voltu, mezi A1 a A2 bude triak sepnut, v opacnem pripade rozepnut. Pro vetsi vykony je treba triak prisroubovat na chladic, 150W se jeste da bez nej, 400W to uz vyzaduje.
Cislovani nozicek MOC3021: vypada jako malej cernej qwadr se trema nozickama na kazdy strane. Divame-li se na nej ze strany pismenek na jednom konci ma dulek, tim jej zorientujeme nahoru. Leva horni nozicka je 1., pod ni je 2. Prava horni je 6., prava dolni je 4. Nigdy nepripojujte 5.! (mezi 4 a 6), ja je pro jistotu trham. 3. je nezapojena, taky radsi nepripojovat. BTA24/600 drzime za nozicky a divame se na nej ze strany pismenek, s dirou pro sroub nahore. Leva je A1, prostredni A2, prava je G.
Muzete samozrejme pouzit i jiny typy soucastek, tydle mi prisly jako nejlewnejsi v nabidce GM. Zapojeni vetsinou funguje na prvni pokus, ve skrze se tam nema co po..at.
Ne ze bych o teto moznosti nevedel, ale jak mi tak zda, tohle vyuziji jen ti, kteri o tom jiz vedi a uz pouzivaji. Ze zkusenosti vim, ze relatka jsou prece jen 'lidovejsi' a pochopitelnejsi. Ale jeste jednou - osvetu vitam !
Druha vec - obrazky: mam mail adresu na seznamu, s cimz je spojen www prostor. Tam obrazek umistim, neb tam mam pristup pro upload. A tady dam odkaz na prislusny obrazek - asi takhle: [i_m_g]http://www.sweb.cz/viridis/smile/papa.gif[/i_m_g] (bez tech podtrzitek) a vznikne tohle:
Hele chlape, já myslim, že to první zapojení (2 zářivky na jednu tlumivku) je asi špatně. Ty zářivky by se měly dát paralelně na sebe - ne že by to takhle nemohlo fungovat, ale ta tlumivka to takhle nemusí utáhnout. Jo a ještě je vhodné dát na kondenzátor paralelně odpor (rezistor) o hodnotě cca něco kolem 1 mega (jen orientačně-radši větší než menší) a chce to trochu laborovat, podle normy (nevim jestli ještě platí) má bejt na kondenzátoru po 1 min. po vypnutí napětí maximálně 50V - to taky záleží na kapacitě kondíku, jo a někde tu asi byl dotaz jestli se s větší kapacitou nesníží odběr - to je jen do určité kapacity, která likviduje jalovou složku pak je to už k ničemu akorát to znemožňuje startéru dát tak velký impuls, který následně provede průraz v plynu, aby to svítilo. Jestli už tady někde ty odpovědi byly tak mi to promiňte projížděl jsem to jen letem světem.
Dovolím si odpovědět za kolegu Viridise. Dvě zářivky za sebou na jedné tlumivce je zcela vpořádku - jedná se o klasické tzv. "tandemové zapojení". Je však použitelné jen pro krátké trubice 60 cm (2x 18 W). Tebou uváděné paralelní zapojení je podle mě nesmysl a asi by se ti ani obě trubice nerosvítily (nejedná se o žárovky) nehledě na skutečnost výkonového nepřizpůsobení tlumivka x zářivka. A ještě jedna důležitá poznámka - je nutno použíz startéry pouze na 18 W, případně do tandemového zapojení. Tzv. "universální 10-80W v tomto zapojení obvykle nefungují
VŠEM SE MOC A MOC OMLOUVÁM. V tom předešlém příspěvku jsem chtěl říci, že by ty zářivky měly být paralelně a že sériově by to někdy nemuselo fungovat.
Byť já sám elektrikář jsem, tak jsem napsal blud (sice 2 další elektrikáři a jeden s velkou praxí mi potvrdili, že paralelně a já si to taky myslel). Je to tak čtvrt hodinky co jsem zkoušel ty zářivky a PARALELNĚ mi to nefungovalo-pouze problikávaly, tak jsem to zkusil SÉRIOVĚ a ono to FUNGOVALO!!! => nejdřív vše vyzkoušet a potom tady mudrcovat a nezpochybňovat, sice hlava mi říká, něco jiného a v praxi je to také jiné. TAK SE CHCI JEŠTĚ JEDNOU OMLUVIT VŠEM CO TEN MŮJ BLUD ČETLI A HLAVNĚ VIRIDISOVI. Ten zbytek co jsem psal je pravda to jsem si ověřil v katalogu. Ten odpor se může lišit má funkci pouze jako vybíjení kondenzátoru.
Tedkom mam ovsem dalsi problem. Mam 2 tritrubicove telesa (3*36w) Jsou napojeny na jeden privodni trizilovej kabel, ale kdyz zelenozlutej vodic napojim na kostru jednoho telesa tak po zapojeni do site to vyhodi pojistky (tedy doslova jistic "ficko") Ale kdyz sem ten zelenozlutej ucvakl tak to v pohode jede. Je to normalni? Diky moc