Grower.cz je největší autorita v oblasti pěstování konopí na českém i slovenském internetu. Veškeré sekce jsou přístupné pro anonymní čtení. Pokud se nespokojíš s pouhou návštěvou a chceš se aktivně zapojit do diskusí ve fóru a na chatu, odpovídat na inzeráty a šifrovaně komunikovat s tisíci dalších pěstitelů soukromými vzkazy anebo se pochlubit svou fotogalerií - Registruj se! - Získáš inspiraci i cenné rady!
Je treba vychazet z tohoto: tlumivka slouzi k omezeni proudu vybojkou, (protoze sviti ionizovany plyn, ktery temer nema odpor, ktery omezuje proud, jak je tomu napriklad v zarovce - wolframove vlakno) tzn. tlumivka 400W omezi proud na (zjednodusene 400Watt / 220Volt = ) 1.8A (Amperu). Vybojka 250W je konstruovana pro proud (250W/220V=) 1.1 Amper.
'Napereme-li' do vybojky proud o 60% vetsi, nez je zahodno, dojde zcela jiste k omezeni zivotnosti vybojky; pokud to prezeneme moc, k omezeni zivotnosti dojde za dramatickych, nevahal bych napsat explozivnich okolnosti. K pozaru patrne nedojde, musime se vsak smirit s akustickym efektem, trochou strepu (docela jemnych) a odkraglovanymi pojistkami.
Chcete-li usetrit za drahou lampu (no, neni to tak strasne, ted mi prisla 400W za cca 400.-), muzete si pokus NA VLASTNI NEBEZPECI A ODPOVEDNOST provest s malou zarovkou do rucni svitilny tak na 2 tuzkovky a bechnout ji na dratech do zasuvky. Pripravte si predem smetacek na strepy (vysavac) a nahradni pojistky! Zaver: pouzivejte ODPOVIDAJICI kombinaci zarizeni, v ostatnich pripadech prodelate, nesplacete-li rovnou na vydelkem. Brrr, to mi to dneska keca....
P.S. brel to s tou ochranou (brejle!) napsal velmi spravne!....dik
V nekolika threadech se objevuji dotazy ke kondenzatorum.
Ono jakoby neni na nic, kdyz tam neni - vsechno funguje, ale zjednodusene: je posunut proud proti napeti (v elektrarne srovnaji), tlumivka VICE hreje (divil jsem se, ale je to fakt), a zarivky/vybojky RYCHLEJI odchazeji. Proc, to mi odbornik nevysvetlil, ale dokumentoval na prikladu - v jednom VELKEM podniku se dlouho vadne kondenzatory nevymenovaly, ale jen ucvakly (mene prace) a zahodily. A casem znacne stoupla spotreba zarivek/vybojek. Mistr se namich, sehnal nekolik tisic (!) kondenzatoru a parta elektrikaru mela postarano o praci na par tydnu. Spotreba zarivek/vybojek klesla pod puvodni hodnotu - puvodne asi nektere kondy chybely, nebo byly vadne....
Neni nad priklad ze zivota.
Kondenzatory tam davejte - naklady vam se urcite vrati.
Zdravím,
co jsem zatím zjistil, bez kondenzátoru :
1) elektroměr natočí vyšší spotřebu
2) výbojka má nižší životnost
3) víc se opalujou kontakty spínacích hodin. Pokud máš levný hodiny - mikrospínač 16(2) A a připojíš na ně lampu 250W a víc přetěžuješ kontakt. Dřív nebo později odejdou.
Ahoj,mám takovej dotaz.Byl jsem pred rokem a pul nakupovat v teslampu a prodali mi primo k 400W lampe (kupoval jsem halogen na rychlej rust a sodik na potom) starter se dvema nohama.Vymejsleli jsme jak to zapojit a skoncilo to tim,ze sme koupili trojnohej starter.Ten dedek primo z prodejny i jinej dedek na hotlajnu teslampu,nam nebyl schopnej poradit,jak to zapojit,aby to fungovalo(s dvojnohym).Klidne na sebe prasknu,ze sem delal SPŠE a 3 roky FEL...ale nevim.Ted uz me to nezajima(mam trojnohej starter),ale jen tak pro zajimavost...nebvis jak na to?Dix
Rád bych se zeptal jestli by tu byl někdo schopnej kdo by mi udělal samozřejmě, že za odpovídající odměnu všechny ty elektrický nesmysle co potřebuju pro indoor díky za odpověď
To: viridis
Dokážeš navrhnout elektroniku pro plynulou regulaci otáček ventilátoru (12V). V závislosti na teplotě by se měnily otáčky - 29st. - velmi pomalé až 31st. maximální. Při nižší teplotě než 29st. by ventilátor stále provětrával velmi pomalýma otáčkama a ke mřížce pro vstup vzduchu dát topné těleso s termostatem, které by začalo přitápět při teplotě 28st. a nižší. Tak by se dala udržet ve skříni poměrně stálá teplota vzduchu.
Já mám pěstírnu ve sklepě kde je stále 18st. takže když sepne termostat u ventilátoru tak je ve skříní průvan a teplota klesne během pár desítek sekund na cca 23st. (z 30st.), to je podle mě pro kytky docela šok (několikrát za hodinu). Plynulá regulace by vyřešila můj problém.
Základní informace o světelných zdrojích najdete na odkaze, jednotlivé světelné zdroje jsou popsány zde. Snad vám to bude k užitku. <img src="http://www.sweb.cz/viridis/smile/smoke.gif" border=0>
Někde jsem tu viděl dotaz na to jak daleko může (má) být umístěný balast od výbojky, ale odpověď jsem nenašel. Jak to tedy vlastně je? Jak daleko tlumivku a zapalovač. Je možný umístit všechno na jednu desku a k výbojce přivést pouze kabel? Nebo musí být u výbojky umístěný zapalovač? Pokud může být elektronika mimo, jak nadimenzovat kabel? Je potřeba použít lícnu, drát...?
Díky za radu.
[Edited by livo on 07-09-2001 at 09:59 AM]
LIV
Poslouchejte prosím. Je to jednoduché, a tak je možné, že vám chytrým to docela unikne...
Zdravím,
balast, to je tlumivka, může bejt od výbojky jak daleko chceš. Zapalovač by od ní neměl bejt dál než 1,5m.
Je to qůli napěťovýmu impulzu, kterej je nutnej pro zapálení výbojky. Ten má sice napětí třeba 4kV, ale má malou energii. Pokud je kabel mezi výbojkou a zapalovačem delší, má vyšší kapacitu a napěťovej impuls požere. Zapojení předřadníku (na jedný desce tlumivka, zapalovač, kond, svorkovnice) je třeba udělat kvalitně. Používám lanka se silikonovou izolací 1,5 mm s nalisovanejma koncovkama. Napětí 4 kV přeskočí vzduchem na 4 mm,
je potřeba s tím počítat. Objímka je potřeba speci, to qůli těm vzdušnejm vzdálenostem. Viděl jsem nefunkční předřadník na kterým přeskakoval výboj a není jednoduchý na to přijít, výbojka samozřejmě nic.
PROBLEM: 2 zarivky 30W paralelne, primo na objimkach 2 zapalovace 4-36W a jedna tlumivka65W -vse layrton.ne a ne se rozsvitit,svine.
zapojeno podle navodu-viz. vyse,ale bez kondenzatoru.
nevi nekdo pls,jestli tlumivka "pozna" ze to nejni 1x60, ale 2x 30?(na obrazku na tlumivce je jen jedna zarivka,na rozdil od obrazku z jiny tlumivky, kde je mozno zapojit jednu i dve )dik.