Mazar |
otec si koupil větrák do auta, má takovou tu koncovku do zapalovače. čet jsem na krabici že je na 12v. nechce se mi experimentovat, ale když uříznu koncovku a proložim to čokoládou a napojim na trafo bude fachat?? větrák je fakt docela velkej a výkonem - průtok neni uveden, ale má asi 15 cm půměr a úváděnejch 859 ot/min, taky by mě zajímalo, jak bude fachat soustava 3 procesor větrák§ + tenhle na 1 12v trafo. Dílky předem |
|
|
mahony |
urcite to bude fungovat, mam podobnu skusenost s tymto vetracikom, ktory som si prerobil a frci mi v pohode doma na trafo. takze klido pido to sprav
da hull :smoker:.........krocana :D |
|
|
viridis |
Akorat si dej pozor, aby z 'trafa' slo stejnosmerny napeti. (musi tam byt krome trafa i usmernovac). |
|
|
Mazar |
hehe a co to ten usmernovac je, mam takovej ten cernej adapterek, ten by ho mohl mit v sobe ne?? jo a nesnizi se vykon tech dalsich vetraku kdyz tam dam tenhle autovetrak?? kamos mi rikal ze zalezi na tom, jestli je paralel nebo v serii - mam to trafo ---- cokolada na 1. vetrak z ty jde kabel do dalsiho atd.. |
|
|
acid.hack |
No ten tvůj černej adaptérek se ti nejspíš spálí (neznám proporce), a když en trafo tak usměrňovač. Nejlepší je si koupit v elektronice trafo s výstupem 12V a k němu přibudovat systém s LM317T. Tem mám taky a je pohodovej. Dělal sem si ho doma a můžeš i regulovat výstupní napětí.
Výkon se těch ostatních větráků podstatně sníží. Zapojení by mělo být paralelní. |
|
|
Mazar |
tak tady jsou ty proporce:: 230V 50Hz 15.4W dá se nastavit výstup od 1,5 - 12V. 500mA a 6VA maximum. |
|
|
acid.hack |
No ty hodnoty jsou na nic. Tím zepojíš el. vláček. Ale ne větřák wod auta. Fakt si pořiď novej a pokud se vyznáš v el. tak si doma spíchni diodovej mostek s tranďákem, kterej ti bude regulovat výstup |
|
|
Mazar |
2 acid.hack:: tywe tak v tom se vůbec nevyznam. K+ za totální stíhu :) |
|
|
Mazar |
jo a jeste me napada jakej je dle vašich zkušenosti nejlepší větrák, kde se dá koupit a kolik tak stoji . |
|
|
|