Grower.cz je největší autorita v oblasti pěstování konopí na českém i slovenském internetu. Veškeré sekce jsou přístupné pro anonymní čtení. Pokud se nespokojíš s pouhou návštěvou a chceš se aktivně zapojit do diskusí ve fóru a na chatu, odpovídat na inzeráty a šifrovaně komunikovat s tisíci dalších pěstitelů soukromými vzkazy anebo se pochlubit svou fotogalerií - Registruj se! - Získáš inspiraci i cenné rady!
Kolego, píšeš sice o hnojivech pro hydro, ale kdybys měl hydro s pH 6,2 tak to rostliny nejspíš moc nepotěšíš. Zřejmě u tebe nejde o pěstování hydro, ale pěst v kokosu. To je ovšem něco úplně jiného než hydro. Proč tedy nepoužíváš hnojiva pro kokos?!?
Ahoj kolego,kokos je hydro medium stejne jako RW rohoze apod. JiDB je prevazne urceno pro hydro, ale diky svym bioslozkam je vhodny i do pudy, ovsem nejsem moc spokojeny s velkymi zmolky v "M" a "B" slozce, nastesti pouzivam filtry,takze me to moc netrapi.
Davkovani uvedene na obalu plati primo pro drip systemy v RW ci kokosu nebo pro rucni zalevani v podobnych mediich. Maji to uvedene primo na svych strankach Nevim jak si prisel na to ze kokos a rw nepatri do hydro kategorie. pH 6,1-6,2 doporucuji ,tam kde v mediich pH rychle klesa. Zde se bavim hlavne o kokosu. To stejne se zasolovanim media treba nemuze platit pro NFT, bubler apod.
Zkousel sem i hnojiva primo do kokosu, napr. Plagron COCO nebo Atami COCO,ale nebyl jsem tak spokojen jak nyni.
Opet, nikomu nic nevnucuji. Dle me je rozdil mezi hydro a coco hnojivy minimalni, coco hnojiva byvaji zakalenejsi. Jen rikam s cim sem ja po delsi dobe naprosto spokojen a s cim dosahuji vybornych vysledku.
Hodne tu resim vysokou vyteznost, vetsina lidi si pod timto cilem bohuzel predstavi obchod, ale ten kdo dela extrakty moc dobre vi jak muze velkej pytel travy zahucet jen do par ml kvalitniho vytazku.
Kdybych mohl jel bych jen BIO outdoor, bohuzel tuto moznost nemam
pak je traba uvest ze neni hydro jako hydro nebo snad pasivni hydro (asi tak bych oznacil dripy rw/kokosu)... ono takovy EC 2 s PH 6,2 v bubleru bude na hranici smrti, ikdyz to v dripu s kokosem budou zvladat v cajku.
Jinak s tim bio outem mi mluvis z duse. Jen bych dodal v kyblich, z volny zeme to clovek nema tolik pod kontrolou.
My potřebovala promluviti si zblízka s malá hojivá bylinka. Ať svět prolétáva se kolem okolo. - Sulik
Tak tak kolego, mas pravdu text jsem upravil, ze jde o hodnoty idealni pro hydro v kokosu, RW ci jinych inertnich mediich.
Pokud je vse v poradku neni problem mit u kokosu pH 5.7-5,9 jako u ostatnich hydro systemu. Zvyseni pH u kokosu je muj osobni tip,ktery po dlouhem zkouseni kytkam evidentne svedci kvuly zasolovani media pri vyssich koncentracich EC.
Neco podobne lze kolikrat pozovat pri bio outech v kyblech a pytlich. Zalivka je pH 7,2 ale z hliny vyteka 6,5+- a to nejde o zasolovani,ale o regulaci pH samotnou rostlinou a micro florou a rostliny evidente s touto zalivkou nemaji problem a velmi jim prospiva.
Proto je v noci pri nizsich teplotach doporucena i nizsi rel. vlhkost.
Bohuzel sve idealni hodnoty ani hodnoty z grafu brutalne nedodrzuju
Nepouzivam zvlhcovacku a panelakove prostredi orientovane na vychod te vlhkosti taky neprida.
Po presazeni do velkych RW mam vlhkost 25% den, 30-40% noc.(pokud nemam v boxu jiz nachystane kvetinace s vhlkym kokosem) Po presazeni do kokosu 35% den, 50-60% noc ,jak kytky poporostou, udrzi si 50-90%, i pres tento nedostatek, kytky krasne rostou...dulezite je neustale vlhke medium a prijatelne teploty
V kvetu taktez nedodrzuji obecne doporucenych 60-70% vlhkosti. Pres noc mivam i 95%, pres den 70%.
Plisen do palic muzete chytnout i pri vlhkosti 50% pac v palici je 100%. Sterilizace a dobre vetrani ve vsech mistech je jedinou prevenci.
Teploty merim u kvetinacu. Teplota a vlhkost u vrcholku neni az tak klicova, pokud vrcholky nepalite. Zaprve je teplota i vlhkost u vrcholku zkreslena klidne o 5-10 stupnu a navic je jedno jestli je u vrchu 32 stupnu,kdyz o 10cm nize je teplota 25.
To je to stejne jako by vam foukal fen jen na ruku, to by vam vubec nevadilo,problem nastane az kdyz ste napr v saune a po 20 minutach mate pocit ze umrete!
Jelikoz je teplota u vrcholu zkreslena, mam jednoduchy chytak jak zjistit jestli je teplota dobra.
Staci pomalu otevrenou pusou vydechnout na hrbet dlane...to je teplota okolo 32-35 stupnu a takove teplo by ste nemeli citit u vrcholku pod vybojkou
Pokud mate vybojku jak sem psal ve 3.kapitole 40-50cm nemeli by ste mit zadny problem s teplotou u vrcholku, osobne neuzivam ani heatshield u a wing defender.
Samozrejme vetsi reflektory odvadeji teplo lepe nez male,pokud nebrani cirkulaci vzduchu a odtahu. Napr. A-wing/topspin vs hobby.
Cooltubu tu radci rozvadet nebudu pac bych jen nadaval Teplotu nesrazi skoro o nic,ale zato vam krasne vytopi mistnost a srazi svetelny tok.
Ted se tu teploty hodne resi a ja koukam na ty slabe odtahy a nechutne zkroucene potrubi a kroutim hlavou
S teplotami v noci nejdu nikdy pod 19,5 stupne, ten kdo nekdy matkaril vi jak moc 1-2 stupne udelaji obrovsky rozdil ve vyvoji korenoveho systemu
Naopak korenum nesvedci moc teplo,proto nedoporucuji jit pres 25 stupnu u korenu ( noc idealne 20-21), pres koreny se kytka i ochlazuje
Zaver- s teplotou v noci nejdete pod 19,5 stupne, vlhkost az tak resit nemusite, kytky si po case udelaji sami klima jake potrebuji. A udelejte si poradnou ventilaci viz. predchozi kapitoly, jinak nema smysl si stezovat, ze mate v boxu vedro. Radsi silnejsi odtah s regulatorem,nez slabej a pak brecet. Kazdej tu resi, aby byl box tichy,ale osobne to skoro nikomu nevadi,proto doporucuji umistit regulator vne boxu a pri navsteve ventak ztlumit a pouzivat silent bloky. Pouzivejte VELKY tichy ofuk, v kombinaci s dobrym odtahem mate s teplotami vystarano.
Opet lehce rozeberu ty nejznamejsi a pak se detailne budu venovat stylu, ktery sem si oblibil.
SOG- obecne povazovan za nejvynosnejsi styl, bohuzel tuto vyhodu kompenzuji vysoke nakladay, klidne i 5-8k jen za sazenice a napr. velke NFT ci drip se 50-100 kaliparama take znacne zvedne naklady.
Princip je velmi jednoduchy- more sazenic, ktere se po 2-3 dnech prepnou na kvet a soustredi se pouze na centr palice. Timto systemem lze pri dobre optimalizaci boxu a peci dosahnout opravdu skvelych vysledku. viz. http://grower.cz/forum/showthread.p...250#post1082250
obnasi i minimum prace,neni temer potreba holit spodni vetve apod.
na prostor 1x1m az 1,5x1,5m je optimum cca 40-80 sazenic, neni potreba, aby byly napatrovane.
SCROG - muj velmi oblibeny styl, doporucuji ho z praktickych duvodu do mensich boxu cca 50x50cm az 90x90cm. Princip je temer stejny jak u SOGU,ale navic se nainstaluje podpurna sit, kterou se propletaji vrchni vetve a vsechny ostatni se orezou. Neni potreba az tak vysokeho poctu sazenic. cca 16-36 ( pri velmi dobrem vetveni muze byt i 4-9ks ) na vyse uvedeny prostor bohate staci. Je lepsi kdyz jsou klony lepe napatrovane nebo muzete udelat zastip. Ten kdo ma mensi skrine,doporucuji.
Jungle/bush- Oba predchozi styly jsem zkousel. Ze SOGu jsem ale presel kvuly vysokym nakladum a ze SCROGU kvuly nepraktickosti ve vetsich boxech jak 90x90cm. Vysledky byly ovsem vyborne.
S junglem/bushem mam nejvetsi zkusenosti a postupem casu sem si ho upravil k obrazu svemu. Je to celkem nekontrolovany rust s nizsim poctem sazenic vetsiho vzrustu,typicky cca 90cm. na prostor cca 1x1 az 1,5x1,5 staci 9-16 sazenic.Zde je ovsem vhodne mit kvalitni klony s vysokym poctem vetvi jak jsem zminoval v 8. kapitole.
Ovsem bush vetsinou plne nevyuzije prostor, ktery ma k dispozici a rostliny se soustredi hlavne na centr sisky.
Po dlouhem zkouseni se mi nejvic osvedcil BRUTALNE znasilnenej bush. A svete div se, holkam se to libi nebo spis me
Popisu kompletne jak vyuzivam prostor, techniku a sazenice pro dosazeni nejlepsich vysledku pri pouziti 600w lampy a RW/ COCO dripu.
Takze na prostor 1x1,2m doporucuji 12 kvalitnich sazenic.
Na prostor 1,2x1,2m doporucuji 16 kvalitnich sazenic.
Na prostor 1,5x1,5m doporucuji 25 kvalitnich sazenic.
( vyssimu poctu sazenic nic nejak zvlast nevadi, naopak... )
Kazda sazenice by mela mit alespon 6-8 vetvi pri prevzeti.
RUST
Na rustu nechte holky max 9-15 dni od prvniho presazeni do RW kostek jak doporucuji v predchozich kapitolach.
POKAZDE!!! udelejte obycejnej zastip cca 6.-10. den od presazeni do kostek jakmile uvidite, ze maj holky vitalitu a par listu.
Nejsem zastance FIMu, clovek nikdy nevi co to udela. Nekdy se to povede,nekdy lezou zdeformovane listy a vetve z centru a nekdy se vubec nevyhodi sekundarni vetve a musite znovu rezat
V tomto obdobi je absolutne zbytecne svitit na holky 600-660w!
Po presazeni do kokosu prepinam na 400SL ( skutecna spotreba 415w lumia sodik 600w )
Na tento mod svitim presne do prepnuti na kvet.
Zhruba 9.-12. den rustu zacnete pouzivat ohybaci kolinka.Ale tim nemyslim,ze sem tam neco ohnete.
Budete ohybat jak vztekli psi dokud kytky nezastavi rust!!! tohle je klicove. Pokud bude mit kytka 4 stejne vysoke vetve a dve mensi,vsechny 4 ohnete na uroven tech mensich! Je nutno to delat kazdy den,kytka okamzite pozna,ktera vetev je nejvyse a okamzite pomoci hormonu upravuje svuj zpusob rustu! Rozdil ve vysce hraje uz i 2-5 cm a kytka meni sve priority rustu!
Nemam problem 5. den kvetu mit aplikovanych 50 kolinek a kazdy den alespon 5-10 kolinek prohodim na jine vetve.
Navic diky ohybani dojte ke zpevneni stonku,ktere pak krasne urzi vahu palic a neni potreba zadneho podepirani apod.
Krome zastipu a ohybani neni v rustu nic dalsiho potreba, krome hnojeni dle tabulky v predchozim dilu.
KVET
kdy prepnout na kvet?
At slo o jakoukoliv odrudu,tento system vzdy fungoval bezvadne.
Nejde o klasicky jungle/bush...principem je mit SOG vytvoreny pomoci vysokeho poctu hlavnich vetvi ,ale s malym poctem sazenic,ktery uplne vyplni vas prostor.
Tudiz, prepinejte BRZO. Chcete max 50-60cm vysoke kytky.
Prepnete tehdy,kdy pri rovnomerne rozmistenych kvetinacich ( idealne 6,5L ci vice) budou mezi kytkama mezery cca 5-10cm.
Pokud prepnete pozdeji,kdyz se listy a vetve dotykaji sousedni rostliny, po par dnech se zacnou nechutne tahat, bezne i 5-7cm za noc,protoze uz nemohou rust do sirky. Pri tomto procesu vetsinou zakrni velke mnozstvi hlavnich vetvi a ani ohybanim se to nemusi podarit krotit. Vysledek jsou liany,par centr sisek a hromada spodku.
Pokud ovsem prepnete vcas,kytky se budou dal kosatit a nebudou se tolik tahat,coz nam dava cas na pohodlne ohybani. Vysledek je centr siska jedna vedle druhe a diky nizkemu vzrustu dochazi i k osvetlovani spodnejsich pater,cili, temer zadne spodky
Na plny vykon prepnete i skokove presne v 1.den kvetu. Kytky upravi svuj rust a pripravu na kvet podle daneho vykonu!
Muze se stat, ze jine rostliny porostou rychleji nez ostatni,zde nema smysl ohybat okolni kytky,aby drzely vysku s tou malou. Mensi kytku rozhodne necim podlozte a nenechte ji utlacit ostatnimi! Oplati vam to i tak vybornym vynosem!
Jeste jedna vychytavka- urcite se vam stalo nebo stane,ze pri ohybani,krehky stonek kraskl nebo se dokonce uplne utrhl. V takovem pripade vubec nezoufejte!!! a nachystejte si jako prvni pomoc obyc izolacku.Ulomenou ci utrhlou vetvicku prilozte zpet,aby mela co nejvetsi kontakt s druhou casti a prilozte ilozacku ve tvaru pismene "U" viz. obr., slepte naproti sobe a prsty slepte co nejvic ke stonku. Tim ranu utesnite,miza vyplni puklinu a do par hodin je vetvicka jako nova!!! Navic se izolacka roztahne,jak se rana hoji.Osobne sem takto amputoval X vyhonku a VSECHNY se do druheho dne perfektne ujaly.
Po 11.-16. dni kvetu kytky zastavuji svuj rust a neni nadale potreba pouzivat kolinka, cili vsechy odstrante jak se holky prestanou tahat.
Kolem tohoto terminu uz je jasne, ktere vetve se prosadi a ktere ne. Zacnete orezavat spodni vetve, ktere se neprosadi, pokud jich bude hodne na jedne kytce, udelejte to treba na 2x-3x, aby kytka neprisla o velke mnozstvi vetvi a listu v jeden den. Ja rezu jednu kytku 1x-3x behem 10 dni a pri mensim zasahu to kytce absolutne nevadi narozdil od orezavani listu, ktere budu probirat.
Tento styl/postup mam odzkouseny na vsech indikach, hybridech i silnejsich sativa hybridech. ovsem ne primo na sativach,tam bych asi prepinal jeste driv ci aplikoval vic zastipu,pokud by se kytka nevetvila nebo zvysil pocet sazenic.
Pak az do konce kvetu nic nedelam,jen vse kontroluji a delam proplachy.
Zaver- celkem nenarocna technika jak na porizeni,tak na udrzbu, krome 14ti denniho intervalu, kdy je potreba stravit kazdy den cca 5-10minut ohybanim. V rustu ztlumte vykon na 400W, pri 18ti hodinovem intervalu je uz znacna uspora energie. Dalsi nespornou vyhodou je,ze diky malemu vzrustu neni potreba pouzivat podpurne site apod. Coz vetsine z nas o dost zprijemni zivot S timto stylem kultivace jsem se jiz nekolikrat dostal pres 600-740g/m2 a ne, nejel sem jen chroniky
Strihat ci nestrihat listy....tod otazka veku, ktera trapi growery od sameho pocatku.
Ja sem si prosel vsemi moznostmi.
Jedrive jsem strihal malo a jen ty nejvetsi listy, ktere zavazely. Ted se na to koukam zpetne a rikam si jaky to byl nesmysl odstranovat ty vejvetsi a nejlepsi a nejvykonejsi solarni panely, ktere mela kytka k dispozici. I po mensim zasahu se rostliny na den az 3 zarazily a to co sem ustrihl se snazilo vyrust nekde jinde.
Pak sem strihal hodne a sliboval si ty krasne salamky. Po kazdem rapidnejsim zasahu rostliny 3-5 dni nedelaly nic jineho, nez ze se snazily obnovit to o co sem je okradl. Zadny rust, zadny kvet, uplna pauza a pouze listnateni. Misto par velkych listu hromada mensich.A onech par dni co listnately ( v kvetu ), uz nedohnaly na tvorbe palic.
Nakonec sem prestal strihat UPLNE. A od te doby vidim jen same vyhody. Uz naky rok sem neustrihl jediny zdravy list. Jedno o jaky slo gen. Kytka si sama rekne, kdy ma listu na zpracovani energie dost a zacne sama shazovat spodni listy,ktere zdrave zezlounou nebo zahodi i zeleny list.
Pokud odstranuji listy, tak pouze spodni,ktere zavazi zlutym lepovym destickam, ktere pouzivam, nebo kdyz holim spodni vetve u kterych sem si vsiml,ze to kytkam daleko mene vadi nez ustrihnuti hornich listu.
Jak pise GROW BOSS ve sve knize, neni to o vasich potrebach,ale o potrebach rostlin!
To, ze velky list stini neznamena, ze pod nim nemuze rust kvalitni palka a pokud vam to i tak vadi, kvuly cirkulaci vzduchu apod. list pouze odhnete dolu. Delam to tak dlouhou dobu a ja i holky jsou naprosto spokojene a oba mame mene prace.
Pokud navic mate vsechny hlavni vetve v jedne urovni,zadny list nestini velkym vetvim,protoze vrcholky jsou vyse.
Vsiml jsem si,ze kdyz jsem zacal pouzivat JiDB , kytky obecne tolik nesmyslne nelistnati jako u jinych hnojiv, coz jim pricitam jako dalsi plus. Listu je proste tak akorat.
Kolikrat mi prijde vtipne,jak kazdy resi efektivitu osvetleni jak u HPS tak u LED. A pak odstranuji jediny prostredek, ktery toto svetlo muze vstrebat a prave ony velke listy u vrcholu jsou nejvetsi energeticti tahouni.
Listy nestriham ani na konci pred sklizni, prijde mi to zbytecne,kdyz bude stejne za chvili kosa a kdyz to udelam driv, vim,ze kytkam to neprospeje.
Zaver - pokud mozno, listy nestrihat vubec,jen ohybat dolu
Urcite ste ve clancich nasli ruzne chyby apod. Pravdepodobne jsem je taky nasel a mam spoustu napadu ke clankum co by slo doplnit a upravit. Bohuzel nejsem opravnen editovat starsi prispevky po vyprseni casoveho limitu diky "sikovnemu nastaveni". Bohuzel se mi zatim nepodarilo s carlosem najit reseni, takze se omlouvam za ruzne nedostatky
1. Nekrouti se ti box ze sadrokartonu od vlhkosti?
2. Jak mas vyreseno pronikajici svetlo z mezer od dveri boxu?
3. Zajimalo by me, kdyz u 600w udavas 40-50cm od vrcholku, kolik doporucis pro 400 a 250w?
4. Pouzivas sodik na rust i na kvet, ok. Klasickou cervenou kvetovku, nebo tu s pridanym modrym spektrem?
5. Doporucujes velky rw nechat odstat v ph 5,4-5,6. Nasledne jim dat ziviny az za 1-2 dny. To jim ty dva dny lejes jen upravenou vodu? A jaky ma mit ph zalivka po tech dvou dnech? JIB pise na etikete kvet ph 5.9. Bojim se toho skoku..
6. Na kvet doporucujes EC 1,5 - 1,8. Na jungle box je napsano 1.9
Nezdaj se ti doporuceny hodnoty ok?
7. Zajimalo by me jak dosahujes v panelaku ve vetrane mistnosti s 600w sodikem v kvetu vlhkosti 70%, kdyz nemas zvlhcovacku? V techto podminkach se co ja vim pohybuje vlhkost spis okolo 40-50%. Jak to delas?
8. Idealni teplotu 28 max v kvetu mam merit u kvetinacu? 32 u vrcholu nevadi jak pises, pokud je dole 25?
Ocenil bych, kdybys pridal fotky boxu jak z venku, tak zevnitr v rozjetym setupu pro lepsi predstavu. Taky foto kytky po snasilneni bushem Sice asi vim jak to myslis ale foto by bylo super pro dokresleni predstavy.
Jinak k tomu plneni filtru. Ve vyrobe na to maj stroj kterej s tim dlouhou dobu hazi a uhli si pak dokonale sedne. Pri plneni doma toho nedocilis a snizis ucinost. Proste filtr jedine novej. I kdyz to tam nakonec rikas, tak jsem chtel upozornit pripadne kutily
K tomu strihat listy ci ne bych rekl ze je dulezite prepnout vcas aby listu bylo ve finale akorat a nemuselo se nic strihat. Kdyz se to nepovede a vznikne jungle, tak tam je pak na miste to prostrihnout a trochu prosvetlit.
1. Nekrouti se ti box ze sadrokartonu od vlhkosti?
2. Jak mas vyreseno pronikajici svetlo z mezer od dveri boxu?
3. Zajimalo by me, kdyz u 600w udavas 40-50cm od vrcholku, kolik doporucis pro 400 a 250w?
4. Pouzivas sodik na rust i na kvet, ok. Klasickou cervenou kvetovku, nebo tu s pridanym modrym spektrem?
5. Doporucujes velky rw nechat odstat v ph 5,4-5,6. Nasledne jim dat ziviny az za 1-2 dny. To jim ty dva dny lejes jen upravenou vodu? A jaky ma mit ph zalivka po tech dvou dnech? JIB pise na etikete kvet ph 5.9. Bojim se toho skoku..
6. Na kvet doporucujes EC 1,5 - 1,8. Na jungle box je napsano 1.9
Nezdaj se ti doporuceny hodnoty ok?
7. Zajimalo by me jak dosahujes v panelaku ve vetrane mistnosti s 600w sodikem v kvetu vlhkosti 70%, kdyz nemas zvlhcovacku? V techto podminkach se co ja vim pohybuje vlhkost spis okolo 40-50%. Jak to delas?
8. Idealni teplotu 28 max v kvetu mam merit u kvetinacu? 32 u vrcholu nevadi jak pises, pokud je dole 25?
Ocenil bych, kdybys pridal fotky boxu jak z venku, tak zevnitr v rozjetym setupu pro lepsi predstavu. Taky foto kytky po snasilneni bushem Sice asi vim jak to myslis ale foto by bylo super pro dokresleni predstavy.
Jinak k tomu plneni filtru. Ve vyrobe na to maj stroj kterej s tim dlouhou dobu hazi a uhli si pak dokonale sedne. Pri plneni doma toho nedocilis a snizis ucinost. Proste filtr jedine novej. I kdyz to tam nakonec rikas, tak jsem chtel upozornit pripadne kutily
K tomu strihat listy ci ne bych rekl ze je dulezite prepnout vcas aby listu bylo ve finale akorat a nemuselo se nic strihat. Kdyz se to nepovede a vznikne jungle, tak tam je pak na miste to prostrihnout a trochu prosvetlit.
Hoj. Pekny soubor otazek
1. Box se nekrouti, pouze kdyz sem ho natrel bilou barvou,tak se trochu zkroutil u dveri a zustalo to tak,pak sla na steny orca. Jednou mi vypl odtah na nekolik hodin, box uvnitr vypadal jak kdyby ho nekdo pokropil hadici, z folii sem setrel skoro litr vody,ale na stenach bez folie nedoslo k vyrazne kondenzaci, pouze na strope ktery mam z 9mm desky,ta se trochu prohla u dveri,pac mam nahore hromadu kramu musel sem to srovnat prknem.
Kdybych dnes box delal znovu, tak bych ho asi radsi naimpregnoval nakou penetraci, da se koupit za cca 100-200kc. nebo bych koupil zelene desky,ale ty sou o dost tezsi a o neco drazsi.
2. obycejne gumove tesneni do oken "D" profil , pro mensi skviry je lepsi "E" profil. Zbytek,kde to slo, prekryva folie zevnitr. Dvere zaviram na 2 mistech obyc "L" packou se zavitem,ktera je nasroubovana do dreveneho spalicku vne boxu ani packa a spalicek nejsou vubec videt.
3. ja sam dodrzuji 50-45cm. zalezi na rozptylu reflektoru co mas, jestli mas lampu nizko poznas,ze po par dnech zacnou listy pod vybojkou svetlat. obecne bych asi pro 400w poporucil 40-35cm min radsi ne, lepsi vynos se ziska spis vyssim poctem vrcholku nez riskovat presviceni.
4. S modrym spektrem na rust i kvet, menim po 3 kolech.
5. Zalevat VZDY vodou s upravenym pH 5.7-5,9 do hydra. Ja zalevam 5,9. Ke skoku nedojde. U nalozenych kostek uprav ph jednou, pak se samo zvedne na cca ph 5,8-5,9 Kytky i tak bez problemu snesou vykyvy o 0,1-0,2 hlavne kdyz nejsou presolene a nedeje se to pravidelne, pak jde o zbytecny stres.
6.EC micham takove,aby se to holkam libilo, papir snese vsechno,kytky ne. EC 1,9 je opravdu uz vysoka hodnota, navic mam pocit, ze JiDB uvadi tyto hodnoty pro vodu z reversni osmozy,takova voda ma uplne jine vlastnosti nez voda z kohoutku. Ta u me stoji za hovno pac ma EC 0,6. Kdyz sem jel EC vic jak 1,8 dochazelo k zasolovani a objevovaly se fleky na listech,takze sem ubral. Stejnou cestou zjistis i ty, kdy je pro tve holky EC vysoke. V prumeru micham v kvetu EC 1.5-1,7 , po par dnech se trochu zvedne 1,6-1,8.
7. Kytky si udelaj toto klima sami,je to i tim,ze prave nestriham ony velke listy.Take diky horni vane,voda ktera protece z kvetinacu se rozlije po velke plose a zacne se odparovat. Dale mi pomaha triakovy regulator a odtah ztlumim kdyz to jde,tim se zvysi i vlhkost.
8. V podstate ano,ale musis si byt jisty,ze ty vrcholky nepalis a idealne mit VELKY ofuk! male sou hlucne a moc toho nenadelaj,proud vzduchu je maly.Jedno misto uchladi, ale o 10cm vedle se vrcholky pecou. Je potreba jezdit vsude rukou, a zjistit jestli neni nekde prehrivane misto. Opet po case poznas svetlanim listu,ale u kvetu nez to poznas muze dojit k deformaci palky,takze jestli si nejses jisty,radsi lampu vis. Nekdy mene znamena vice.
Ja mam po letech vlastni vyroby filtru vypracovany postup jak to uhli hezky nabouchat Ted sem delal taky repas....S vymenou bileho prefiltru a uhli sem usetril oproti novemu pachaci asi 350kc...celkem vtipne...haha
No ty listy jak sem psal bych ohybal ci strihal jen kvuly cirkulaci vzduchu. To co ustrihnes okamzite doroste jinde. A pokud je naka vetev kdesi v prdeli dole, tak ji ani ta trocha svetla nepomuze. Kytka si distribuuje enegrii z listu podle toho jake da priority vetvim, a muze dat prioritu vetvi,ktera je skovana ve stinu pobliz centr sisky a bude z ni perfektni palka ikdyz na ni vubec nesviti....odzkouseno. A pokud strihat,tak spodnejsi listy se zakrnelyma vetvema...ty horni sou proste ti nejlepsi pracanti! Takovy list spise ohnout pokud zavazi.
S tema fotkama uvidime jak dopadne anketa,zatim nic moc,myslel sem ze to bude zit vic ....hodil bych sem komplet serial,tentokrat do galerky at tam dou sazet fotky.
vsiml sem si, ze tu ma hodne lidi problem identifikovat svoji nakazu skudci.
myslim ze na 98% pripadu se da aplikovat toto pravidlo:
Kdyz to lita a je to tmave, jsou to smutnice
Kdyz to lita a je to svetle, jsou to molice
Kdyz to leze po listech a je to svetle, jsou to trasnenky
Kdyz to leze po listech a je to tmave, jsou to svilusky.
Me je ve vysledku jedno kdo nebo co...na vsechny mam spolehliveho zabijaka!
Nakaza se ve vsech pripadech nejcasteji projevuje u spodnich listu a na spodni strane.
Jakmile uvidite svetle flicky na listech zrejme mate nezvaneho navstevnika.
Jako vybornou prevenci a hlavne skvely ALARM doporucuji POKAZDE koupit zlute lepove desticky a nastrihat 2 male platky do kazdeho kvetinace.
Diky nim si vsimnete,ze se neco deje a zacnete kontrolovat listy a hlavne spodni strany listu.
Pokud je jen jedna velka desticka kdesi nahore, je to k nicemu. Skudci se nejcasteji zabydluji u kvetinacu a na spodnich patrech. Navic se muzou zabydlet jen u jedne kytky a pozdeji se rozlezou vsude.
Asi 2 kola zpet sem mel zlute desticky plne tmavych musek,ale nenasel sem zadne vysate listy,pozdeji sem zjistil,ze slo asi o octomilky. Vzhledem k tomu,ze sem nenasel zadne postizene listy a nebylo jich az tak moc, jejich vyskyt sem nak neresil a nechal sem pouze pracovat lepove desticky.
Ted zpet k memu zabijakovi teto haveti.
Tabakovy vyvar / vyluh / vytazek
Urcite nepatri k tem nejlevnejsim,ale dle meho patri k tem nejucinnejsim.
Navic jej dobre snasi i male sazenice.
NIKOTIN je ucinnou latkou, jde o tzv. fytotoxin, jed produkovany rostlinami a pro ne samotne neni jedovaty ci skodlivy. Nikotin zabiji zive organismy uz pri setinove koncentraci a ani svilusky nemaj sanci tento jed rozchodit.
Svuj vyvar delam s celkem velkym mnoztvim tabaku.
Navod:
2 baleni obyc tabaku ( cca 40-50g)
kura z poloviny citronu ( na kolecka )
cca 4-7 strouzku cesneku ( drcene )
cca 1 litr vody
tabak vysypte do vlazne vody a nechte pres noc louhovat.
Druhy den pridejte zbyle ingredience, privedte k varu a varte asi hodinu.
Roztok zcedte pres sito, pripadne pres naky filtr. Nechte vychladnout a mate hotovo.
Zbyde vam asi 0,7-0,8 litru pro havet naprosto smrticiho roztoku.
Aplikujte rozprasovacem na horni i spodni stranu listu, muzete pouzit i ruce a kytku pri splichani "hladit" zespoda nahoru, krasne rozetrete kapky roztoku.
Aplikuji 2x behem 10 dni. Vsechno co se hybalo okamzite chciplo Skladujte v lednici ci jinem chladnem miste.
Videl sem jak lidi vyhazuji 400kc na dymovnice na svilusky, klidne i 3x po tydnu a bez vysledku. Takze mi tento roztok az tak drahy neprijde.
Bio-oil je celkem dobry a levny,ale vsiml sem si ze u mensich sazenic tenko "skvely" olej a jine podobne pripravky zalepi na listech dychaci pory a rostliny zacnou chcipat. Videl sem X pripadu.
Urcite je tisic dalsich pripravku,ktere funguji , ja ale ze zajimavosti vyzkousel tabak a byl sem s tim tak spokonej,ze sem u nej zustal,da se aplikovat i v kvetu,ovsem opatrne, a vicemene jde o prirodni produkt,ktery lidem ani kytkam neublizi.
Pokud vam leze neco v cocosu atd., nevim jak nikotin pusobi na koreny,takze zde doporucuji peroxid vodiku v rozumne koncentraci
cca 5-10 ml 30% roztoku na 10 litru. Ikdyz sem parkrat splichl i ten vyvar na povrch cocosu a kytkam se nic nestalo.
Zaver- pouzivejte pokazde zlute lepove desticky a tabakovy vyvar je opravdu zabijak hmyzu,zadny vymysl.
co se tyce hydraru, ten kdo dodrzuje davkovani, hlida si pH, EC, vstupni, vystupni, a dela proplachy se zkratka s zadnou nemoci nesetka!
Jednou se mi stalo,ze na rostlinach se objevovali zkroucene listy se svetlymi zelenymi fleky. Sedelo to na problem s pH,ale ja vedel,ze zadny takovy problem neni. Po kontaktovani matkare mi sdelil, ze tohle proste ten gen dela a ze ho vyradi. V takovem pripade nic nenadelate a jde o spatny gen. Proto je nekdy lepsi, kdyz mate vic genu a vidite jak se chovaj ostatni.
Dost casto se lidem krouti listy podelne do pismene U. Mam vyzkouseno, ze jde o teplotni stres a prilis studenou zalivku.
Nejcasteji se lidem objevuji zlute kulatejsi fleky. To sedi na deficit vapniku nebo naopak toxicitu manganu. Vetsinou nejde o to,ze by ty ziviny chybely,ale o to,ze je kytka nemuze vstrebat nebo naopak je presycena. Vetsinou je zasolena/ intoxikovana a dehydratovana solemi,ziviny nemuze prijmout ani vyplavit z/do media a pak se projevuji nejruznejsi neduhy. Kazde kvalitni hnojivo tyto latky v sobe ma a v dostatecnem mnozstvi. Tudiz spis nez nad nedostatkem zivin,premyslejte proc tyto ziviny nemuze kytka vstrebat ci vyloucit!
Opet pri problemu se zivinama muze pomoct peroxid vodiku. Pomaha odbouravat soli, tezke kovy, ozivuje koreny, podporuje fotosyntezu. Efekt se dostavi rychle. Opet 5-8ml 30% roztoku na 10 litru.
Ja jej prevazne pouzivam na cisteni hydro systemu. Tyto problemy nemam, pouzil sem jej asi jen 2x.
Dulezite je medium procistit a zacit zase radne hnojit
Co se tyce hlinaru, zde az tak neporadim, asi jen to,kupte si nakej light mix ci minimalne predhnojenou hlinu....nejvic problemu maji hlinari s predhnojenou hlinou v pocatcich pestu.
Zaver - nedelejte ze sebe solne farmare, hnojte podle potreb rostlin a delejte proplachy, pripadne pouzijte peroxid vodiku.
pokud vse probehlo v poradku prichazi obdobi sklizne.
14. Kapitola - Sklizen, suseni, curing
tak kde zacit....
Myslim, ze tento obrazek uz vsichni videli Kontrola krystalu je jediny presny zpusob jak zjistit jestli je kytka pripravena na sklizen, pestiky dost mlzi.
Ja hazim kosu kdyz je 1/3 cirych a 2/3 mlecnych. Neni to sice takovy zborovak jako pulka mlecnych a zbytek jantarove a trocha cirych.
Ale ja preferuji lehky energicky stav, ktery stejne jak lehce prijde tak odejde a navic se takovy material vice hodi na extrakty.
Kazdy preferuje jiny zpusob sklizne podle svych podminek.
Ten kdo ma plisen na kazdem rohu rohu asi uprednosti jemne rozstrihani vetvi a kvalitni trimovani ( osmykavani listku ) hned na zacatku.
Ten kdo takovy problem nema, muze uprednostnit kvalitnejsi odbouravani latek a rozklad skrobu a kytku spis jen lehce oholi od velkych listu a celou ji povesi vzhuru nohama.
Nekdo to dela i s koreny,coz urcite podpori prirozene chemicke procesy.
Ja jsem temer vzdy bojoval s plisni a takove suseni nepripadalo v uvahu,takze sem si zvykl kytku nastrihat a hned otrimovat.
Sou tu ruzne teorie se svicenim, zhasinanim atd, ja nic takoveho nedelam. Je to podle me blbost a sklizet se ma po rozedneni,kdy je v kytce nastartovano nejvice chem. procesu To je zkratka fakt, je to odzkousene a otestovane a ma se to delat takhle
Takze kosa idealne po rozsviceni a ne po 15 dnech tmy....
Cele ty teorie stresovani pred sklizni sou k nicemu pokud nechcete delat hash vytrep, coz skoro nikdo nedela a potenci to nezvedne. Takze neni duvod vytvaret tyto nesmysly a stresove prostredi.
Suseni :
Susit by se melo pri teplote okolo 18-19 stupnu , pri cca 50-60% vhlkosti po dobu 1-2 tydnu.
Bohuzel vetsina lidi dava susit material do odvetravaneho prostoru a ususeno je po 3-5 dnech.
Ten kdo dava susit material do boxu, doporucuji uplne vypnout odtah,pripadne i ucpat vetraci otvory a pustit pouze ofuk. Prvni 2 dny ,kdy se odpari hodne vody nechte box "nadechnout" , aby nebyla moc vysoka vlhkost. cili otevrit na chvilku jednou za den ci pustit odtah na par minut. Zbytek dni by mela v boxu byt rozumna vlhkost a suseni by melo trvat okolo 1-2 tydnu a muzete vypnout i ofuk ci ho pustit zase jen na par minut denne.
Me v prumeru tento proces trva 8-9 dni.
Cim pomaleji se material susi tim lepsi vysledny produkt.
Pokud mate v boxu prilis sucho, neni od veci poustet na par minut denne zvlcovacku nebo si pomoct nakym jinym zpusobem.
Material by se mel zacit skladovat kdyz po zmacknuti palice je vrchni vrstva sucha,ale uprostred je malinko vlhka, ne moc.
Po zaboxovani se zbyla vlhkost rozprostre a material muze krasne zacit dozravat po dobu 14 dni az 2 mesicu. Behem teto doby je nutno obcas material provetrat a prohrabat, spodni vrstvy byvaji vlhcejsi.
Prosim pekne TOHLE NENI CURING!!!
Nevim, ktery s prominutim vul, tohle naockoval celemu internetu! zrejme nekdo chtel, aby jeho cinnost vypadala duleziteji,fakt nevim.
Behem dozravani v boxech dochazi k dekarboxylaci, kdy se meni THCA na THC, podobne i u jinych latek.
Tento prirodni proces uprednostnuji pred pecenim v troube, ktere se dela k vyrobe f. slz. Dale rozeberu v novem vlaknu s Fenixovymi slzami.
Narozdil od suseni , curing probiha za uplne jinych podminek.
Aplikuje se pouze na cerstvy a neususeny material.
Je lepsi,kdyz je kytka s listy v celku.
Funguje u rostlin,ktere dobre dozraly a zacaly samy odbouravat chlorofil z listu ( dlouhy flush ) Provadi se za vysokych teplot! 30 stupnu a vice ( vyjimka water curing )
Principem curingu je odbouravani chlorofilu a rozklad slozitych latek a skrobu na jednodussi cukry
Tudiz, curingovany material by nemel byt syte zeleny, ale spis nazloutly.
Nasel sem tu pekny preklad o curingu od Ed Rosenthala. http://grower.cz/forum/showthread.php?threadid=43316
Knihu sem cetl a suseni a skladovani melo svoji kapitolu a curing byl zvlast. Predpokladam,ze takovy clovek vi o cem pise.
Na youtube je i dost videi, kde velko-producenti curinguji cele kytky ve vytopene mistnosti na 50 stupnu s 60% vlhkosti. TO JE CURING!
Curing byl puvodne vyvinut pro upravu tabaku. A jak vsichni vime,tabak zeleny neni!
Pokud ma nekdo olejove topeni a dobry termostat se zvlhcovackou, muze si takovy curing udelat v boxu.
Curing jsem chtel vzdy vyzkouset,ale nikdy sem se k tomu nedokopal.
Pri suseni aji pri curingu se latky rozkladaji vicemene podle obrazku.
Zaver - cim delsi suseni a dozravani, tim lip. A prosim neplette si u curingu pojmy z dojmy,takze pokud material zaboxujete, nedavate ho curingovat,ale pouze dozravat.
Zaver - pokud nekdo napise g/w automaticky a bez vyjimky jde o prvni priklad, pokud nekdo napise ge index nebo g/kWh jde o druhy priklad. Tak se tu prosim nedohadujte na dvou strankach co je co