hypiz
Stálý Člen
|
Babišův "ahoj lidi PR post" a jeho část o konopí. Takže tak.
citace: |
Jsou to už tak dva roky, co jsem tady sdílel životní příběh paní Martiny Kafkové. Byla to krásná holka se zajímavou prací a spoustou zájmů. Ve 27 letech ji diagnostikovali roztroušenou sklerózu. Myslím, že už hodně z vás ví, jak strašná je to nemoc. Šlo to s ní fakt dolů vodou a dostala se do hrozného stavu. Jediná věc na světě, která ji dokázala trochu ulevit, bylo konopí. Jenže kupovat si ho od licencovaného výrobce by stálo nehorázných 20 až 60 tisíc měsíčně. Žádná zdravotní pojišťovna ho nebyla ochotná proplácet.
A tak jí ho její táta, dávno už v důchodovém věku, začal sám doma pěstovat. Staral se o ni a ve zbylém čase bojoval na všech frontách za to, aby lékařské konopí pro takhle těžké pacienty bylo normálně dostupné. Obrátil se i na mě a ministra zdravotnictví. Povídal jsem si s ním dlouho. Já jsem tehdy napsal, že jsem za legalizaci lékařského konopí a proplácení pojišťovnami a dal to velkými tiskacími písmeny na Facebook. V komentářích nejdete odkaz.
Jsem hrozně rád, že vám v tomhle týdenním hlášení můžu napsat, že je skoro hotovo.
Náš ministr zdravotnictví Adam Vojtěch má připravenou novelu zákona, kterou konzultoval s experty tak, aby nemocným pomohla, ale neznamenala volné šíření konopí ve společnosti. Jeho pointa? Pacienti, kteří potřebují léčebné konopí, za něj budou doplácet maximálně pár stovek měsíčně. Zbytek uhradí pojišťovny.
Novela ještě musí projít veškerým tím schvalovacím procesem ve sněmovně, senátu a přes pana prezidenta. Takže počítám, že platit bude od začátku příštího roku. Konečně se přestanou stresovat všichni ti, kteří doma pěstují konopí, aby ulevili od bolesti sobě nebo svým blízkým. A tím nechtěně páchají trestnou činnost.