Grower.cz je největší autorita v oblasti pěstování konopí na českém i slovenském internetu. Veškeré sekce jsou přístupné pro anonymní čtení. Pokud se nespokojíš s pouhou návštěvou a chceš se aktivně zapojit do diskusí ve fóru a na chatu, odpovídat na inzeráty a šifrovaně komunikovat s tisíci dalších pěstitelů soukromými vzkazy anebo se pochlubit svou fotogalerií - Registruj se! - Získáš inspiraci i cenné rady!
Ijojo
Ještě předem návodu-má ta tlumivka stejnou watáž jako ta zářivka-to musí!!!
V textu se vyskytují odkazové znaky [1]-pro lepší orientaci.
Ta tlumivka má 4 díry, ale nepletu li se tak jsou dvě díry mezera a zase dvě díry(asi takhle °° °°). Vybereš si jednu dvojici(°° ) a do jedné z těch dvou dírek prdneš fázi(přes pojistku!!!), pak přejdeš na druhou dvojici[1]( °°), opět si vybereš jednu dírku. Teď malý popis zářivky-trubice má dva konce , vybereš si jeden konec a zjistíš, že z něj koukají dva relativně tlusté dráty-vybereš si jeden z drátů a ten píchneš na druhou dvojici[1]( °°), na ten druhej vývod na stejné straně se vyprdneš a přejdeš na druhou stranu zářivky, kde jsou opět dva vývody-teď si nic nevybíráš (i když asi by to bylo jedno) teď nevim jak to vysvětlit-uvažujme, že zářivka vypadá asi následovně =[_____]=(připojil-li jsi na levé straně tlumivku k hornímu vývodu(vývody simuluji rovnítkem), tak na pravé straně připojíš drát také na horní vývod[2](pokud na levo dole, tak na pravo taky dole)[2]-tento vývod později zasuneš do zásuvky na pracovní vodič. Takže deme do finále na obouch koncích zářivky nám zbyl jeden vývod-vezmeš startér (má taky dva vývody) a jeden vývod start. prdneš na jeden vývod zářivky a druhý konec prdneš na na duhý vývod zářivky. Ťeď se podíváš na to dílo a zjistíš že tam jsou dva dráty nikam nezapojené (napájecí-přijdou do sítě), ale než se tak stane, musíš (teda měl bys) zapojit kondenzátor takže jeden vývod kondíku zapojíš mezi pojistku a tlumivku a ten druhý vývod dáš na ten druhý "volný" drát (prostě to bude vypadat jako kdy by si zapojil kondenzátor paralelně na síť přes pojistku), někdy je, ale na tlumivce zapojení kondenzátoru do série-tak to rozpojíš obvod mezi pojistkou a tlumivkou a tam zapojíš ten kondík(jeden vývod k pojistce a druhý k tlumivce). No a je to hotové, ale je to pouze 1 zářivka na 1 tlumivku a 1 startér. A já si to du po sobě přečíst jestli sem se někde nezamotal , no takže mam přečtýno, ale nejsem z toho moc nadšenej (možná je to až moc podrobný)
Sem hotov
Tak moc diki, ja som to mal presne tak zapojene akurat som mal na tlmivke picnute oba dva draty na ten 1 kontakt s dvoma vyvodmi, takze to ani nepreslo cez tlmivku ale rovno tam vpalilo 230 V, mne to potom doslo ze to chujove :-). mal by som menej hulit, bo do elektriky som ne uplne debil, ale ked som to robil bol som dost na hadry padry, takze na to BACHA! NEHULIT pri zapajani! :-)
Nic, diki moc, budem musiet ist kupit este jednu lampu bo ta jedna mi odisla. No a ten kondik sa mi tam zapajt nechce, nemam ho ani na sodiku a je to gut, takze to snad vadit nebude...
iJoJo
Ten kondík tam dej! Bez něj to daleko vic žere-je tam kuli tomu, aby odstranil jalovou složku a navíc ta lampa dřív odejde, jestli nevíš, kde to koupit tak prolez nějaky obyč, elektra a řekni, že to chceš na tohle, přinejhoršim http://www.ges.cz motorové kondenzátory. To je zatial vše
Elektrika a cena za nu mi je ukradnuta, byvam na intraku (koleje). A s tou lampou to nie je tak horuce, kvoli 30 korunam si oci nevyplacem ak odide :-)
Pro použití přicházejí v úvahu dva druhy proudových chráničů - klasickej pro montáž do rozvaděčů s vypínacím rozdílovým proudem 30mA a takzvanej portejbl (přenosnej), kterej má 10mA. Portejbl má tu výhodu, že se píchá do zásuvky a navíc se nemusí řešit problém třídrátovýho rozvodu- stačí mu i zásuvka zapojená dvoudrátově (starší rozvody). Stanovený vypínací čas chrániče je do 0,2 s, v praxi bývá ještě o něco nižší. Chrániče s vyšším proudem (100mA, 300mA)
nepoužívat, protože takovej proud už každýho spolehlivě umlátí.
Diky, noseeme - vitam Te na tomto threadu a doufam v dlouhodobou spolupraci.
A hned se Te zeptam na prumeru dratu pro ruzne proudy, rekneme pro 16, 10, 6, 2 a 1 A - sam v tom totiz nemam prilis jasno a musim se chodit ptat: kazdy mi rekne trochu neco jineho. Jak to tedy vlastne je ? Dopredu dik.
Vie niekto poradit ako zhotovit zariadenie, na udrzanie urcenej teploty pomocou plynulej regulacie otacok 12V (pripadne 24V) ventilatorov?
Obvod by mal strazit vnutornu teplotu a drzat ju automaticky na urcenej hodnote. Nie vsak skokovo (zap/vyp vetranie) ale plynule. V tomto threade som nasiel termostat, ktory spina rele pri urcitej teplote a to nie je to prave orechove.
Pri velkych rozdieloch vonkajsej a vnutornej teploty by to boli obrovske soky pre kvetinky!
Pre mojich milackov by to chcelo nieco inteligentne, co by pri miernom zvyseni teploty v skrini velmi malinko pridavalo otackam ventilacie az do dosiahnutia idealnej teploty. Velkost zmeny otacok by mohla byt zavisla na rozdiele vonkajsej a vnutornej teploty...
To by bolo dokonale! Co vy na to?
Termostatom toto tusim neporiesim. Pocitacom by sa to dalo... no nejde to jednoduchsie?
Já bych se o kytičky zas tolik nebál, když nebudeš funět větrákem přímo na kytky, nemělo by se nic stát. Přes léto se při bouřkách taky prudce ochladí a někdy padaj i kroupy.
10 nebo 12 uF, to je celkem fuk - vyrobni tolerance kondiku maji stejne vetsi rozptyl.
Jestli chces mit uuuuplne cisty svedomi, tak tam dej paralelne i ten druhej, ale nutny to nejni.
Cau, nevite nekdo cim by mohlo byt zpusobeno, ze mi dig. spinaci hodiny nevypnout svetlo? Mam 400W SHC... V pohode ho zapnou, ale uz nevypnou - jen nekdy a kdyz ne tak k tomu jdu a manualne prepinam na hodinach stavy on/off a az na nekolikaty pokus se to vypne (( Mam dvoje ruzne hodiny - ty druhe jsem zatim nezkousel, ale asi budu muset. Jinak u tech co jsem nezkousel jsou udaje o mikrospinaci: 16A (ohm.) a 2A (induktiv.) - vite nekdo co to je?
Jo a nevadi kdyz tam misto kondiku 45uF budu mit 50uF? A nakolk to ma byt V - staci 350V?
A dalsi vec - docela mi vrci tlumivka (mam takovou starou velkou mrchu z osvetleni z nejaky fabriky) je to normalni? I kdyz se mi zda, ze vrci min a ze s ni rezonuji dvirka od skrine...
Jo a posledni vec - na tlumivce je napsany proud 3,2A a v katalogu Tesly u zapojeni lampy bylo 4,6A - jmenovity proud a na Groweru je ze mam dat 1,6A pojistku? Chape tu nekdo proc jsou vsude ty proudy jine?
Jo, jinak jsem tu cetl navod na cerpadlo z filmovky - celkem zajimave, ale nemilim li se, tak je stejne potreba vzduchovadlo, ktere taky neco stoji...
Kamosi pouzili cerpadlo z ostrikovacu v aute - da se sehnat i v bazaru nebo od nejakyho znamyho automechanika... a vykon ma pomerne slusnej )
2 hexa: Spinas indukcni zatez - takze kdyz se obvod rozpojuje a kontakty se oddaluji, tak na nich prskne jiskra (oblouk, a poradny), coz ma u spatne dimenzovanych kontaktu za nasledek jejich svareni.
Reseni: kuchnout spinacky a vymenit mikrospinac.
Prevence opakovani problemu: spinackami spinat prislusne dimenzovane RELE, kterym teprve spiname lampu.
Kondiku - to co je vyse. Nejakych 20% nehraje roli, vyrobni tolerance je kolikrat jeste vyssi. Napeti aspon tech 350V stridavych - kondiky na nizsi napeti mohou docela pekne 'strelit' - exploze je docela hlucna a naolejovane papirky jsou pak uuplne vsude.
Vrcici tlemivka se tady nekde resila - rozvolnene draty, event. plechy kmitaji v rytmu site a drnci o sebe.
Jedine reseni je zalit ji kopalakem. Temer nikdo ho uz nema/nezna, zalivani a pak hlavne peceni v troube (nemas-li pec) je o hubu - desne to smrdi.
S tema proudama nevim, ale asi se jedna o zmateni pojmu: pocitam, ze jednou se bavi o stredni hodnote, jednou o spickach. Snad?
Jeste k tomu cerpadelku - neni elektricke, ale pneumaticke, takze nehrozi uraz el. proudem, na rozdil od fontankovych cerpadel na 220V, kde se privodni kabl i s cerpadlem koupe ve vode. Vzduchovadlo je levnejsi, nez fontankove cerp. a da se na rozdil od nej lehce opravit. Prispevky k cerpadelku ale prosim na jeho thread, at je to v kupe a nezaplacava se to tady.... dik.