bassman |
Ahoj Groweri,pomalu rozjizdim indoor 250W,zatim optimalizuju a vyskytl se mi prvni problem,na odtah tam mam dany Ventilator topeni z Golfa II i s prepinacem rychlosti jsou 3,je dimenzovany na potrubi coz je jeho vyhoda a mel sem ho zdarma.
Problem je ze mam dva zdroje s parametry,prvni Input:240V/0.4A Output:12VDC/1.25A je to lehky adapter ten s nim toci v pohode vubec netopi,ale nevymacka z ventilatoru moc velky vykon,dve rychlosti na treti uz toci stejne jak na druhou,pritah pasivni.
Tak sem nasel doma robustnejsi zdroj Input:240V/0.7A Output:11VDC/2A a ten s nim jenom skuba a neroztoci,tak sem z tech zdroju zmatenej,nechci pouzit PC zdroj tak podle ceho se mam ridit abych z nej vymackal maximum,nemyslim si ze by ten 1V delal tak velky rozdil mel by byt o 7W silnejsi a vubec si nesktrne.
Zkousel sem na ten slabsi na ktery bezi nechat zaplou pestirnu hodinu a cca 5cm na opacne strane stinitka nez je odtah od lampy sem nameril 36.9stupnu a 10cm nad podlahou 29stupnu ,stinitko bylo cca 40cm nad podlahou coz je nic moc si myslim. Diky za rady |
|
|
Hanizek |
DC je střídavý, nebo stejnosměrný (nikdy jsem si to nezapamatoval). Ten větrák asi bude na stejnosměrný, nebo se pletu? Možná je problém v tom...
Ale elektrice zrovna dvakrát nerozumím, tak to ber s rezervou! |
|
|
cru_ci_fix |
Hanizek: DC Direct Current (Jednosmerny prud), AC Alternate Current (striedavy prud)
bassman: Ak mas merak, tak premeraj kolko prudu zere pri 12V, a kolko pri 11V a prides na to, ze musis zvysit napatie. Zozen si zdroj aspon 24V/3A d;o) |
|
|
|
Vsetqy masinqy do auta si fseobecne beru dost vela AMPEROV zo zdroja.. tj. jedine zdroj, ktory ye schopny nahradit autobateriu... tzv. fajnovo TVRDY zdroj ;) ..aby bol sxopny dodavat vetraku stavu aj pri najvyssich moznych zvolenych otacqach... |
|
|
Sc0tTy |
Tak sem nasel doma robustnejsi zdroj Input:240V/0.7A Output:11VDC/2A ............. mno nad tímto se chci trosku pozastavit jsem sice skoro elektrikář ale mužu se plést podle mě nemůžeš vymačkat víc proudu než tam teče takže kdyz tam tece 0,7 je celkem blbost aby vytekalo 2A to je myslim obsaženo v kirchoffově zakoně ale mužu se plest ten zakon je pouze o smyčkových proudech ale mělo by to tak fungovat i tak,,,, |
|
|
cru_ci_fix |
Sc0tTy: transformator galvanicky oddeluje primarny a sekundarny obvod... cize prud vtekajuci do 1. obvodu sa nemusi rovnat prudu vytekajucemu z 2. obv. ... napatie aj prud sa transformuje (meni)... takze z takeho dobreho trafa mozes dostat aj 10A pri 12V ...ale to je uz ine kafe... vid. princip zvaracky... |
|
|
Sc0tTy |
cru_ci_fix:mno rikam ze se mozna pletu ja sem spis pres pocitace ale perislo mi to divny...ale jinak díky K+ |
|
|
Erixon |
Bych řek, že jsou slabý oba dva :) skoušels měřit jakej proud tam teče jak ti radíl cru_ci_fix? Neni na tom větráku někde štítek, třeba by tam bylo napsaný kolik ampér chce?
Proč nechceš použít zdroy z pc? (ňáký "všudeseválející" :) átéčko za pár korun utáhne na 12V větvi i 8A, že to neni doknale stejnosměrný vadí spíš v audiotechnice)
Nebo ho skusit napojit na autonabíječku - tá dá proudu dost, jen bacha někdy maj na výstupu i 15V chtělo by to proměřit a případně skoušet jestli se nepřehřívá motorek. |
|
|
Zedy |
Potřebuješ stabilizovanej zdroj na 12V a tak 2A, tak jestli seš elektrikář, tak ti pošlu schéma a můžeš si ho udělat;-) |
|
|
shaman1* |
Zdravím
Zkusil bych ten zdroj Output:12VDC/1.25A a mrdnul bych před ventilátor paralerně kondík 1mF na 20V na kondu vzroste napětí na cca. 15V tím poklesne odebíraný proud a bude se normálně točit a jěště ti ten kond vyrovná proudové špičky dám za to ruku do ohně že to klapne. A bude to vyřešený za 40Kč za kondík. A žadný strach že to ventoš nedá bo jak to zatížíš tím ventilátorem tak tam bude tak 14V a to je optimum a musí to vydržet alternator v autě dobíjí baterku na 14 až 16V a taky to nevyhučí. |
|
|
Hanizek |
shaman1*: Tem kond by se na patnáct voltů nabil, kdyby byl připojen na střídavé napětí. Na stejnosměrném se nabije jenom na těch 12, víc z toho nedostaneš.
A i kdyby to bylo na střídavém, tak by proud ještě vzrostl, jelikož tím kondenzátorem taky něco teče. |
|
|
shaman1* |
Zdarec
Nebudu se hádat používám filtrašní kondy u zesilovaču a napětí za kondem se zvedá uměrně kapacitě a bavíme se o stejnosměrném napětí a ne o střídavém vem kond a zroj změř si napětí zdroje a pak ke zdroji připoj paralarně kond a změř si napětí čím vyšší kapacita tím vyší napětí je to dáno uchováním náboje na kondíku |
|
|
Hanizek |
Takže jsem udělal pokus:
Elektrolytický kondenzátor 200 mikrofarad jsem připojil na tužkovou baterku (1.48V). Ihned po jeho odpojení jsem na něm naměřil 1.44V.
Napětí se nezvedlo...
Vyšší napětí na kondu můžeš naměřit jenom u střídavého proudu. Například když dáš měřák do zásuvky, naměříš 220V. To je ale efektivní hodnota. Maximální hodnota napětí je 315V a právě na tu se nabije kondenzátor.
Obecně spočítáš: Efektivní hodnota napětí * odmocnina ze dvou |
|
|
shaman1* |
To je sice pěkné ale kdo tady mluvil o nějakém odpojování kondu mluvím o něm jako o stabilizačním prvku pleteš si to asi z rozběhovým kondem u jednofázových motoru který se odpojuje ten kond tam bude stále připojen udělej si pokus dvě. Připoj si ventilátor na libovolné napětí třeba 12V a pak tam připoj paralerně ten kondík ventilátor zvýší otáčky protože obvodem teče proud COŽ JE PODSTATNÉ PRO TENTO JEV a pokud ne pošlu ti půl kila polární zaře. Přečti si něco o stabilizačních prvcích v elektických obvodech a dozvíš se asi toto - paralelním zapojením do elektrického obvodu lze dosáhnout vyhlazení napěťových špiček, a tím rovnoměrnějšího průběhu elektrického proudu!!!!!!! A O TO MI V TOMTO PŘÍPADĚ JDE To bude mít za následek zvýšení otáček ventilátoru obecně platí čím vyšší kapacita tím větší el.náboj kondu Jěště mi není jasné co sem furt pleteš stříavý proud když je řeč o ventilátoru z Golfa ten je DC
Prosím mohl by to někdo nestraný zkusit ať může Hanizek klidně spát nebo se tu se mnou bude hádat a já na to nemám nervy K+ HO NEMINE |
|
|
|