papaja |
aby jste věděli o kterém superhrdinovi mluvím-postuji zde úryvek z díla mystika a schizofrenie pana doktora Bendy
Koncepce J. W. Perryho
Zřejmě nejznámějším jungiánským analytikem, který následoval Junga ve způsobu interpretace a léčení psychóz a stal se v psychoterapii psychotických pacientů opravdovým průkopníkem, je kalifornský psychiatr John Weir Perry. Podobně jako např. Laing chápe Perry psychózu jako případ vývojové krize, resp. jako fázi samoléčebného transformativního procesu. V jedné ze svých nejznámějších knih nazvané "The far side of madness" popisuje schizofrenii následovně: "V důsledku aktivace nevědomí a zhroucení ega je vědomí přemoženo hlubšími úrovněmi psýché a jedinec se ocitá v psychickém stavu naprosto odlišném od jeho okolí. Je ponořený do světa mýtu. Cítí se náhle izolovaný, protože nenachází pochopení na straně těch okolo něj. Strach z této přemoženosti a izolace způsobuje vlnu paniky, která jej uvádí do tísnivého stažení se. Jeho emoce již nejsou spojeny s běžnými věcmi, ale upadají do starostí a obrovských nesnází s vnitřním světem mýtů a obrazů" (Perry, 1974, str. 8).
V padesátých letech se Perry vedle obvyklé analytické práce ve své privátní praxi věnoval psychoterapii hospitalizovaných schizofrenních pacientů. Pracoval tehdy především s mladými lidmi zhruba mezi 20-35 lety. Většina z nich byla hospitalizována poprvé, byla hyperaktivní, s výraznou produkcí bludných myšlenek. Na rozdíl od v té době běžného přístupu, který považoval myšlenkovou produkci schizofreniků za soubor nicneříkajících, bizarních a psychologicky hluchých příznaků, Perry svým pacientům pozorně naslouchal. Chápal jejich bludné představy jako metaforická vyjádření emočních stavů mající pro daného jedince hluboký, i když skrytý vnitřní význam. Všímal si s udivující pravidelností se opakujících témat a odhalil postupně celou sekvenci mytologických obrazů, které proces vnitřního vývoje řady jeho pacientů provázely. Transformativní proces označil Perry následně jako proces obnovy (renewal process) a definoval jej jako zřetelný klinický syndrom (Mezi osmnácti svými pacienty nalezl dvanáct případů s tímto syndromem). Často se vyskytující mytologické motivy pracovně rozdělil do následujících deseti tematických skupin (Perry, 1974, str. 29-30):
A. Střed: Místo zřízené ve středu světa nebo kosmická osa (bod, kde se setkává nebeský svět, normální svět a podsvětí; mezi dvěma protikladnými polovinami světa; centrum pozornosti).
B. Smrt: Témata roztrhání nebo obětování jsou rozptýlena všude a jsou zjevná v kresbách (ukřižování, rozdrcení nebo rozsekání, mučení, přeházené končetiny nebo kosti, otrava). Převládajícím bludem je tvrzení o vlastní smrti a bytí v posmrtném stavu (lidé vypadají jako živé mrtvoly; bytí v pekle nebo v nebi; nebo vězení jako ekvivalent smrti).
C. Návrat k počátkům: Vyjádření regrese, která vrací člověka zpět k počátkům času a stvoření vesmíru (rajská zahrada, vody bezedné propasti, počáteční kroky evoluce, primitivní kmenová společnost, stvoření planet). Samozřejmě je tu i paralelní regrese k emocím, chování a asociacím dětských let (obklopení rodičovskými figurami; batole, kojenec; potřeby dotyku a spojení; orální potřeby).
D. Kosmický konflikt: Vzniká světový konflikt kosmického významu mezi silami dobra a zla, světla a temnoty nebo řádu a chaosu (v dnešní době překvapivě často vyjádřenými jako demokracie a komunismus; armageddon nebo triumf Antikrista; zničení nebo konec světa, poslední soud; intriky, úklady, špionáž, otravy vše k získání světové nadvlády).
E. Hrozba protikladu: Pocit ohrožení ze strany opačného pohlaví, strach z přemožení opačným pohlavím nebo přeměnění se v něj (drogy způsobující přeměnu v opačné pohlaví; identifikace s postavou opačného pohlaví; nadvláda opačného pohlaví; pokusy vyhladit opačné pohlaví).
F. Apoteóza: Jedinec zažívá zbožštění, povýšení do královského stavu nebo na úroveň božství (král nebo královna, božstvo nebo světec, hrdina nebo hrdinka, mesiáš).
G. Duchovní svatba: Jedinec vstupuje do posvátného svazku rituálního nebo mytologického charakteru (královská svatba /eventuelně incestní/; sňatek s Bohem nebo Bohyní; jako Panenská Matka, která počala s ducha).
H. Nové zrození: Dochází k a nebo je očekáváno nové narození nadlidského dítěte nebo sebe sama (ideje znovuzrození; Božské dítě, dítě spasitel, princ nebo usmiřitel rozděleného světa).
I. Nová společnost: Je předvídán nový společenský řád ideální nebo posvátné povahy (Nový Jeruzalém, poslední ráj, Utopie, světový mír; nový věk, nové nebe a nová země).
J. Svět rozdělený do čtyř částí: Je ustanovena čtyřdílná struktura světa nebo kosmu obvykle v podobě rozčtvrceného kruhu (čtyři kontinenty nebo čtvrtiny; čtyři politické strany, vlády nebo národy; čtyři rasy nebo náboženství; čtyři osoby božství; čtyři elementy nebo stavy bytí).
Perry dodává, že jednotlivá témata se pochopitelně nemusí objevovat v tomto pořadí. Nicméně motivy smrti a rozpadu starých forem, návrat k počátkům a konflikt protikladů se zpravidla objevují dříve, zatímco motivy znovuzrození, nového sociálního řádu a světa rozděleného do čtyř částí později (viz Perry, 1974, str. 30 a 141; srv. Perry in Grof a Grof, 1999a, str. 31 a 83-84).
Fascinující paralelu k procesu obnovy odehrávajícímu se uvnitř psýché nalezl Perry v obřadech posvátného královského majestátu konaných u příležitosti příchodu nového roku v oblasti starověkého Blízkého východu. Děj rituálního dramatu znovuustavení krále a království starého Izraele odpovídá do neuvěřitelných detailů sledu výše zmíněných mytologických obrazů objevujících se u Perryho schizofrenních pacientů. Perry se proto domnívá, že proces obnovy je důsledkem aktivace prastarého mytologického obrazu posvátného královského majestátu. Vraťme se ale zpět k psychotickým pacientům.
Základem pozdější psychogeneze schizofrenie je dle Perryho problém neadekvátního sebepojetí prepsychotické osobnosti. V typickém případě jde o jedince vyrůstajícího ve frustrujícím prostředí, kde mateřská láska je podmíněna splněním matčiných (nesplnitelných) očekávání (srv. Batesonova dvojná vazba). Dítě se cítí být odmítané a nehodné být přijímáno a milováno. Ztotožňuje se s matčinou odsuzující kritikou a dostává se do role "černé ovce". Perry kromě toho hovoří o celkovém potlačení emocionality a přirozené schopnosti vytvářet blízké vztahy (princip Eros) a naopak přesunu energie (libida) k opačnému principu kontroly, síly a moci (princip Logos). K tomu dochází na vědomé úrovni. Nízká sebeúcta, pocity nedostatečnosti a neodpustitelné viny jsou ale kompenzovány zcela opačným sebeobrazem v nevědomí. Nevědomí produkuje fantazijní vize vynikající, nadlidské bytosti, génia nebo osoby významné pro budoucnost světa. "Rozpor mezi těmito dvěma protichůdnými sebeobrazy", píše Perry, "vytváří nestabilní psychickou situaci plnou pocitu nereálnosti a úzkosti, jež má sklon kdykoli uvrhnout jedince do archetypálního procesu obnovy" (Perry, 1974, str. 26).
Proces obnovy představuje přirozený pokus individuální psýché o změnu příliš jednostranného vědomého postoje (sebepojetí, orientace na Logos). Samotný fakt, že nevědomí začne produkovat archetypální symbolické obrazy, přitom podle Perryho ještě není nijak patologický nebo nebezpečný. To, co způsobuje vlastní schizofrenickou poruchu, je teprve nesprávný nebo spíš neobratný, nedovedný způsob, jakým prepsychotické ego s těmito obrazy nakládá. V případě počínající psychózy dochází k tzv. inflaci. Ego se s obrazy a procesy aktivovanými v nevědomí identifikuje. Místo toho, aby jedinec prožívající aktivaci centrálního archetypu konstatoval: "V mém vnitřním psychickém světě se objevil obraz představující mesiášského hrdinu, vykupitele, krále nebo Boha", cítí se být hrdinou, králem, Bohem. Prohlašuje pak např.: "Jsem vyvolený, povolán k tomu, abych spasil svět" (srv. Perry, 1974, str. 66). K interpretaci těchto představ uvádí Perry: "Svět můžeme přeložit jako vnitřní svět, válku jako vnitřní konflikt protikladů, místo mesiášské povolání můžeme říci vnitřní obraz hrdiny, který má zvláštní poslání přinést do jedincova vnitřního psychického světa změnu a místo nová společnost můžeme říci vnitřní subjektivní kultura, jež potřebuje změnu, to jest jedincova struktura hodnot a významů, životní postoj a životní styl" (tamtéž).
Klíčovým okamžikem, ve kterém k inflaci nevědomí a identifikaci ega s archetypálními obsahy dochází, je výše již zmíněný stav paniky, do nějž jedinec na počátku procesu obnovy zpravidla upadá. Panika jej zachvacuje tím spíše, že se se svým prožíváním plným vzdouvajících se primitivních obrazů ocitá osamocen. Je dezorientován. Stav, v němž se nachází, je pro něj (stejně jako pro jeho okolí) nesrozumitelný. Vědomí naprosté izolace ale ještě zvyšuje jeho úzkost. "Natolik ztrácí svou identitu, že se stává vysoce sugestibilním a ztotožňuje se s jakýmkoli silným vlivem zevnitř nebo zvenku", píše Perry. "Takže když mu společnost řekne, Jste příliš odlišný, jste hrozba, jste nemocný a budeme vás muset zavřít, cítí se podle toho, tedy jako šílený, zasluhující potrestání, nebezpečný a nezvládnutelný. Jako zrcadlo totiž odráží to, co se od něj očekává" (Perry, 1974, str. 110). Perry v této souvislosti upozorňuje na možnost iatrogenního poškození. Psychiatrické instituce se zde svým přístupem k pacientovi mohou stát neočekávaně schizofrenogenními (srv. tamtéž, str. 121).
Podrobná analýza aplikace Perryho konceptu schizofrenních poruch v psychoterapii by přesahovala rámec našeho pojednání a proto jen ve zkratce: Proces obnovy jevící se jako akutní schizofrenní epizoda představuje přirozený, i když velmi bouřlivý způsob reakce psýché na neudržitelnou prepsychotickou situaci. Je to proces růstu vedoucí k důležitým změnám, totiž k podnícení schopností porozumění, lásky a soucitu, k přijetí vlastních emocí a změně postoje k sobě i k druhým (princip Eros). Je velmi nešťastné pokoušet se tento proces zastavit nebo zvrátit. Jde spíše o to, nechat pacienta v chráněném prostředí tímto procesem projít, pomoci mu znovu nalézt ztracené významy potlačených emocí a integrovat následně prožitky procesu obnovy ve vědomí.
Pozornému (nebo mystiky znalému) čtenáři jistě neuniklo, že mytologická témata procesu obnovy se (snad s vyjímkou strachu z opačného pohlaví) zcela shodují s typickými tématy objevujícími se v průběhu mystické cesty. Toho si pochopitelně povšiml i Perry (viz Perry, 1974, kap. 7. a 8.). Základní rozdíl mezi mystikem a schizofrenikem spatřuje Perry ve způsobu, jakým se mystik s archetypálními obsahy vypořádává. Zážitek "smrti" například, který je pro schizofrenika pochopitelně důvodem k úzkosti a panice, je pro mystika v podstatě vítanou událostí (srv. tamtéž, str. 99). U mystika tedy nedochází k inflaci nevědomí ani k identifikaci s archetypálními obsahy, alespoň ne v takovém rozsahu. V roce 1968 diskutoval Perry tuto problematiku na půdě Esalenského institutu v Big Sur s Josephem Campbellem. Ten o tom později napsal: "Jaký je rozdíl mezi psychózou či LSD tripem a zkušeností jogína či mystika? Ve všech případech jde o skoky do modravých hlubin nitra; o tom nemůže být pochyb... A přece jen tu je jeden velmi důležitý rozdíl: s jistou dávkou nadsázky lze říci, že jde o rozdíl mezi potápěčem, který umí plavat, a potápěčem, který plavat neumí. Mystik vstoupí do vody a zjistí, že plave, jelikož má k plavání určité dispozice a krok za krokem následuje rad svého mistra; schizofrenik je naproti tomu sám, bez pomoci a bez talentu, zcela nepřipraven spadl či záměrně skočil do vody a topí se" (Campbell, 1998, str. 229).
|
|
|
|
Taky připojim jednu storku o mým kámošovi. Mám kámoše, se kterým sem začal tak nějak chlastat, hulit - znáte to... No, jednou jsme zaexperimentovali i s nějakým urychlovačem. Kámošovi se to tak nějak zalíbilo a občas si na tom začal ujíždět. V roce 99 jsem jel na svůj druhej Cosmic Trip, kámoš jel taky. Oba jsme tam sežrali papíra. Kámoš před tim prožil asi trochu zrychlenej týden a bylo to znát. Potom, co sežral toho papíra, se přestal úplně ovládat. Po ránu přišel k naší partičce a začal všem vysvětlovat, že ho znásilnil nějakej němec. Pak otevíral všechny popelnice a hledal ho. Pořád mlel nějaký nesmysly, kterým nikdo nerozuměl. Měsíc nato se trochu vyklidnil, i když o tom němcovi mlel pořád. Na podzim jsme jeli na další akci, kde zase dal tripa a nikomu to neřekl. Celou akci proseděl v zimě venku na lavičce a pořád kroutil hlavou. Když akce skončila, tak bandice známejch, že jdeme na vlak. On že nikam nejde, že tam zůstane. Měl v ksichtu celkem dost zvláštní výraz. Do toho vlaku jsme ho dostali, ale v půli cesty chtěl vystoupit a jít pěšky nebo ani nevim co tenkrát chtěl. To nevěděl ani on. Já na tý akci měl taky papíra, ale ústal sem to úplně v pohodě. Někdy odpoledne se stavili toho kámoše rodiče, jako jestli si něco nedal, že doma sedí, brečí, nemluví. Neumíte si představit, jak sem se musel přetvařovat a říkat, že nic nevim. Řekl sem jim, že kámoš byl ten večer nějakej divnej, ale že sem ho skoro ani neviděl. No, od tý doby je kámoš trochu střelenej. Občas zamele nějaký hovadiny, který nemaj souvislost, tak nějak mi přijde, že ztratil i určitou část hodnot - nic ho nezajímá, nic neřeší - strašně jednoduchej. Mám ho rád, ale občas si ani nemáme co říct. Když sem s nim, tak jenom kouká, mlčí, pak ze sebe vybleje nějakou kravinu. Mno, to samý se stalo i mýmu bratránkovi, taky se nějak přepálil kyselinou - ten je na tom ještě hůř (realy cvokhaus), ale toho nevídám. Takže závěr: Ač nejsem psychiatrem, tak si myslim, že u některých lidí, který maj slabší psychiku, tak při požití nějakýho jedu se jim spustěj pochody v mozku, který nedokážou ovládat. Někdo to holt nemusí ustát a jeden večírek ho může změnit na celej život. Holt receptory v mozku jsou nevyzpytatelný. Takže bacha na to.:vampire: :vampire:
:smoker: :sun: |
|
|
Ghettochild1 |
Jo a Rappo-jasně dorgy obecně vyvolávají u psychicky slabších jedinců maniodepresivní porochy a taky vše ostatní...ale je to onemocnění duše které se dá odstranit správným přstupem...komicý je to že Ego se dá KDYž CHCE CHCE CHCE pořád dokola....může se stát čím chce...It is all in your HEAD................skoro vše-pár hlubších věcí asi ne jógin a ne duchovní člověk nezvládne a zažije strach a deprese...nepříjme sám sebe................
taky mám pár psychických problémů,které sou velice podobné pár bodům z amerického výzkumu,ale ua poslední dobu sem z oblasti psychiatrie nečetl lepší...nebo takhle zajímavější věc.......
zatím
a nevěšte hlavu na imaginární věšáky bojujte bojujte! |
|
|
papaja |
kombinuju to se šalvějkou |
|
|
gona |
papaja ja som tvoj prvý príspevok pochopil tak že za tvoje psychózy môže vlastne nadmerné hulenie???inak to musí byť fakt haluz ja som niečo podabné zažil v badtripe z hubiek ale to len na chvílu a som rád že som sa odtiaľ vrátil bez následkov |
|
|
fakundo |
ja v poslednom čase dostávam Vážne depky zo šoférovania na aute, paradoxne na motorke taký strach nepržívam, ale na aute niekedy fak nemôžem, bo bojím sa,,,, ale pred 2 rokmi to takto nebolo, možno mi PREPLO , panický strach mám odvtedy, ako som stratil kamoša, ale on vtedy išiel na motorke
niekedy mi dačo hovorí "nesadaj do toho auta fakundo"....
Ghettochild1- ešte som nestretol človeka, kt. by zvládol trip... |
|
|
Ghettochild1 |
To Fakundo
nevidel si spoustu vecí
Využíváš pouze zlomky svého já.................
a drogy si myslím že jsopu hlavně ne o jiných světech.......ale o jiných světech ve tvém já....a jednoznačně vedou..-ganja a rostlinné subtráty...jak nám ukazují dějiny k rovnováze...indiáni by nevymřeli nebít white trashis kteří chteli money for they honey
Zajímá mě indianské zasvěcování a drogová problematika
Zajímave jsou články od Carlose Castaned ikdyž josu místy až šarlatánské-tenhle člověk žil dlouhou dobu mezi šamany ...........
Poslední dobou mě taky nadchlo meditace ve tmě pomocí psychologa v německu...tenhle člověk pobýval řadu let v tibeti a indii a tenhle iniciační rituál používá pro uklidnění mysli.....nevědomí jak říkal C.G.Jung....Myslím si že drogy-Marihuanna mě pomohli -zatím za roční konzumaci-příjmout sám sebe,začít myslet,a vzdělávat se.....
Je to všechno Jing a Jang hladiny
Jdu si zakouřit
naši rostlinu
dobrej sváteční den..........
Je taky hodne pravdebodony ze Ježíš kouřil nejaké drogy...to by byl ulet nebo požíval...ale nevím co v takovém pásmu roste...typicky zhulene sem e zamotal...abych vám obohatil čtení....
tak opravdu nakonec
POHODU POHODU lidí co máte rádi okolo sebe...
to jsou vánoce
BE HAPPY! |
|
|
FlickerBird |
tak se taky připojím do slohové svěřovací mánie :) naštěstí je tohle už snad za mnou tak o tom můžu napsat
je to už rok...
rok co mi začal jít život do sraček, na vině byla depka... obyčejná
v konci těžká deprese, sebevražedné sklony, každý večer nehorázný propad, neschopnost se učit, jediné co jsme mohl dělat bylo brečet a propadat se ještě víc
zdálo se mi, že jsme na světě sám, žě se na mě všichni vysrali, všechno jde proti mě, a nejhorší byla nulová podpora. podle matky jsem akorát flákal školu a tímhle to zakrýval. dnes už jsem jí odpustil
utkvělá představa že nemám žádné blízké, kámoše, nikoho koho bych zajímal, nemohl jsme spát, přes den chodil jak oživlá mrtvola a začínal přemýšlet jestli s tím nezkončit. a nejhorší bylo že si toho nikdo nevšímal, a to ve mě živilo ty hnusy co my vyžíraly z života cokoliv dobrého
ke konci halucinace, sice jenom dvakrát ale bylo to HC... doufal jsem že potkám někoho kdo mě z toho hnusu vytáhne, a jednou ke mě z ničeho nic ve škole promluvila... uplně obyčejná hezká menší hnědovláska kterou jsem nikdy neviděl, ani jsem jí tenkrát neviděl do obličeje ale přes to věděl jak vypadá, ale bylo mi jasné že ona mi pomůže. bylo to jako sen, uvědomil jsme si to tak 5 minut po tom co jsme ji viděl a pak zmateně běhal po škole a hledal osobu která existovala jenom v mém unaveném mozku... nenašel, obrečel :(
sám jsem se nevím jak sebral, doktor mě poslal do nemocnice kde jsem strávil 14 dní které mi obrátily život, kterého jsem před tím půl roku ztratil ve vnitřní samotě. diagnóza: chronická únava a depresivní porucha. dostal jsem ADčko (Fevarin) a všechno se začalo vracet k normálu, ale to co jsme prožil nejde ani pořádně popsat a nikomu bych to nepřál
dneska už vím že kdybych poznal konopku dřív tak tohle se mi nestane :beer: co pohuluju tak mám lepší náladu, sebekontrolu, a celkově se cítím líp. ale mám z toho zkušenost že člověk musí leckdy bojovat i sám proti sobě :(
kopejte depku do prdele, neneche si ji přerůst přes hlavu, sebere vám život :rocket:
btw tak mě napadá, ta krásná neznámá tenkrát byla kytka :) :cool: |
|
|
venc |
Ja si neco podobneho zazil ted v patek. Na dobrou noc nejaky loček mlicka a co pak delo, potkal jsem par demonu nejaky vily(bydlim v lese). Bylo to docela bojim bojim. Nikdy vic,to je to co si rikam vzdycky po mliku,ale pak mi zvedavost neda a chci zkoumat copak se deje.....myslim ze kdybych to mliko psychicky zvladal dalo by se to nejak pouzit k rozsireni obzoru........al ejen fakt obcas...ja byl rad ze lezim v posteli,kdybych byl nekde mezi lidmy napr v hospe, myslim ze by mi nejaka psycha zaklepala na rameno:(
kazdopadne zajimavy zazitek,pokazde jiny. Myslim ze tohle piti ma vetsi zaber na hlavu......aspon moji,kouriti mohu velke mnozstvi ale takove stavy prichazeji jen s potravou......papa;) |
|
|
u4eea |
2papaja:Jen nevim jestli ta salvejka je eno nuno, i kdyz je to rostlinna... |
|
|
FlickerBird |
http://www.sagewisdom.org hodiny zajímavého čtení, tripreporty si přečti určitě, na některé jsem fakt valil oči :) sice je to v angličtině, ale celkem srozumitelné a jde to přelouskat
dík za Kčko :) a veselé vánioce :)
snark :D |
|
|
ineken |
kourit nebo nekourit tot otazka ja si myslim ze klid ktery ti trava dava ti na druhou stranu bere sebevedomi a silu takze hulit ale obcas a kdyz mas sracky tak ti to moc nepomuze ja osobne jsem psychycky i fizicky pri sile a ve svem zivote jsem uz byl postaven do situaci pri kterych jsem svuj nerv sistem pravde podobne nekolikrat pretizil a nikdy nic az jednou v roce 2002 pri povodnich vsechno se posralo stary ruplo v kouli musel jsem ji dat na mesic do boho. muj biznis v cudu male atoservis u libenskeho zamecku 4m pod vodou tri roky v prace v pr. v ty dobe jsem fakt zazil vypeti jak svina stara my davala do tela jeste vic partak v praci my rek ze uz nebude chodit do prace kdyz vlastne neni co delat manik kteryho jsem celou dobu dotoval aby se trochu zved proste kamos .malo spanku a pak jse to stalo pri vyrezavani diry do plast kanistru jse zlomil nuz a ja si obriz malicek okolo bylo par znamejch co na me rvali at si sednu necumim na to a sli nahodit auto a ze pomazem do nemo ja na to koukal nikdy jsem s krvi problemy nemel ani se svoji spis uz to byla posl. kapka chtel jsem se oprit o venku stojici lednici ale ondlejsem a prejk jak slou se skacel na zem ritom jsem si dal do hlavy slupku o asvalt jako pese az jsem si stoho uchcal ondlel jsem poprv vzivote za dva dny na to jsem zas cele den nic nejed proste honicka vecer mazu do centra na vytouz brko zastavuju u venclu jdu do meca obednavam zradlo a cekam meli pred zavirackou ja hladovej tam musel cucet deset min nez udelali mou obednavku a vul se napil kafe ktery predeme daly no a sup a trisk jsem sebou znova obe situace bych rprirovnal k vipadku el proudu proste me to na nekolik vterin vyplo nikdy predtim jsem neondlel a ni v nejakej oknech si neli buju mam rad kdy vim co se semnou deje v jakem koliv stavu hulim uz par let zacal jsem as po dvacatem roce zivota spotreba tak 1g dene obcas den max dva vynecham ted si ale nejak nevspominam kdy naposled a nemislim si ze to takhle je dobry taky hulim ciga krabku dene tak od 16 taky humus o pravidelnym spani se taky neda mluvit spankovej dluhu ranec ale stale ziju akorad ted po 30 je to vic cejtit jsem velkej optimysta a klidas znami o me rikaj ze nejsem na prachy a necham na sobe stipat drivi optomista jsem na prachy jsem a za vola jsem dost casto. zaverem bych rek ze pri psycyckej problemech muze hulco pomoct uvolnit mysl pri obcasnem podani ale kdyz palite jedna dene tak vam to nepomuze vas oslab nerv sistem se nijak neuvolni ani kdyz si date petigramace no predstavte si nehulite najednou mate nervy psycha jste nestastni date brko zabereto a jste stoho venku ja bejt psichijatro tak odhadnu klienta a dam mu pohulit no akdyby se mi zdalo ze uz na nej nebude vudoo thc fungovat tak bych ho poslal na jinej pavilon proste bych udelal pred krizovi centrum v bohnicich vlastne takovej cofeeshpbar ja se vsadim ze by byly visletky. jo jeste o lecich ktere jsem nikdy nejed a pristupuji k nim s respektem bacha jsou to vetsinou tvrde drogy s vedlejsiny ucinky na chovani a podobne skoro jako treba napr pervityn a ty moderni neuroleptika to je sila hormonama dopovanej mozek to musi bejt pecka . muj recept hodne spat dobre jist a hulco pokud hulite stabilne omezit na minimum poroste nacerpat energii lidi netruchlete jednou jsme dole jednou na hore pece. |
|
|
Breinwolf |
Myslím že psychologie je strašně nebezpečná ,měl by se na ni dávat zbroják a není nic horšího než zlý psycholog. Myslím že na nemoci duše je lékem láska a pohoda. |
|
|
PsYcHo84 |
citace: |
Původní příspěvek od fakundo
ja v poslednom čase dostávam Vážne depky zo šoférovania na aute, paradoxne na motorke taký strach nepržívam, ale na aute niekedy fak nemôžem, bo bojím sa,,,, ale pred 2 rokmi to takto nebolo, možno mi PREPLO , panický strach mám odvtedy, ako som stratil kamoša, ale on vtedy išiel na motorke
niekedy mi dačo hovorí "nesadaj do toho auta fakundo"....
Ghettochild1- ešte som nestretol človeka, kt. by zvládol trip... |
he fakundo zrovna pred chvili jsem o tvem problemu cetl v casopise Psychologie dnes (01/2006), je tam dobry clanek, jmenuje se "Bojim se, kdyz ridim", taxi to muzes koupit a dozvedet se o tom vic. |
|
|
cosecha |
Dobrá knížka je taky "Krize duchovního vývoje" od christiny a standy grofových. |
|
|
MadEGGA:() |
psycholigie je nebezpecna.. huh, mno toz jak se to veme. kazdopaadne tohle by mel delat jenom clovek, kterej chce pomahat ;) |
|
|
MadEGGA:() |
2fickeboard: hlavne vydrz enom u teho brcka. pac iny drogy by te mohli hodit spatky do tech depresi. joy in your soul |
|
|
pjsky |
Ze smutneho pripadu meho kamarada muzu jen rict: huleni je katalyzator a u k schyzofrenii predestinavanych jedincu proste celou nemoc nastartuje jako nic jineho.
konce nejsou dobre. |
|
|
|