Pomozte zapojit elektriku, Please - Klikni zde pro originální téma |
Sinuhet |
5 - tlumivka, 4 - kondik, ta treti krabicka asi zapalovac |
|
|
Sinuhet |
Zakladas tu porad dalsi thready s dotazy na ktere uz tu odpovedi jsou. |
|
|
sOs |
Sinuhet:
Musime byt trpezlivi, voci neznemu pohlaviu:) Este sa ti moze zist;) |
|
|
Deda Mraz |
janka 173: do kontaktu svorkovnice označeného jako "1" přijde připojit modrý drát ze šňůry do zásuvky, na kontakt označený "2" zapoj černý a žlutozelený zapoj k tomu zelenému drátu dole jak je vedle něj ještě jeden nevyužitý šroubek. Pro lepší ilustraci přikládám obrázek, jak to má být zapojené.
P.S. součástka č.3 je, jak napsal už Sinuhet, zapalovač čili startér. |
|
|
Sinuhet |
Delkove omezeni je pro kabel k vybojce. To je taky myslim uvedeno ve FAQ. Vybojka by mela mit co nejkratsi draty. Kolik je max delka nevim, ale tipnul bych tak kolem 2 metru. |
|
|
Deda Mraz |
janka173: díky za kakáčko+ :) Délkové omezení má ten silnější bílý kabel na fotce u levého okraje uprostřed. Neměl by být delší než asi 1,5 metru. Budeš muset vykoumat takové umístění, aby zapalovač mohl být takhle blízko výbojky - nějakou krabičku, do které ho umístíš. Prodávají se v obchodech s elektronickými součástkami a prostě řekneš, že chceš přístrojovou krabičku a oni nabídnou nepřeberně velikostí a provedení. Ty krabičky vypadají kdyžtak nějak takhle. |
|
|
Free |
HEH..mam problemek... nevim proc se mi nechce nastartovat sodik... PLS... sviti jenom slabe modre... poradne se nerozsviti...co delat...???
DIK... |
|
|
Sinuhet |
Možná máš příliš dlouhý kabel od zapalovače k výbojce. |
|
|
gunman |
potom to môžu byť nedotiahnuté kontakty (aj zle zašroubovaný sodík), vadný štartér, vadný sodík, nesprávna vatáž tlmivky (nízka, keby vysoká, bol by ohňostroj :-), vadný kondenzátor...
btw. čo je to za sodík? |
|
|
Free |
uz to mam...spatne zepojeny... lacco se asi trosicku prekouk...:-))) ale uz vesele sviti jako blazen...Vsem dik... a kdo se pripojil K+ |
|
|
Sinuhet |
Tak to by melo byt ok. |
|
|
gunman |
Janka, dĺžka kábla rozhoduje len o tom, či výbojka naskočí. Pri štarte tam totiž štartér vyrobí vysokonapäťový impulz (niekoľko impulzov) a pošle ho do studenej výbojky, aby sa zapálil oblúk. Po zapálení oblúkového výboja štartér zistí pokles odporu výbojky a prestane posielať VN. Ak sa časť toho vysokého napätia po ceste stráca na prechodových odporoch (dlhý kábel, odpor na nedotiahnutých kontaktoch apod.), na výbojku sa nedostane plné napätie a výbojka sa nezapáli. Vtedy štartér bude posielať VN impulzy furt a furt a takýto režim dlho neznesie a rozlúči sa :D. Takže dĺžka kábla od štartéra po výbojku má vplyv iba na spoľahlivosť zapálenia ale nie na intenzitu svietenia. Tú určuje prechodový odpor tlmivky, preto ku každej vatáži výbojky prislúcha správna vatáž tlmivky. Boli tu aj kaskadéri, ktorí zapájali 150W výbojku na 250W tlmivku, ale to už je o drevený spacák :D Ja mám dĺžku prívodu asi tých 150 cm a pohoda, akurát treba raz za čas skontrolovať dotiahnutie kontaktov... |
|
|
|
|