Hodinář
|
Shánim eletrikáře PH=výměna keram.pojistky plus patice |
Příspěvek č. 1 |
Zdárec,mám už delší dobu takovej problém. Občas(posledních 14 byl klid) mi začně " jiskřít" v hlavní jističi v bytě. Pozval jsem si elektrikáře a za těžkou škváru si nechal vyměnit jistič(zaplombovanej).Po výměne žádná změna,jiskření pokračovalo. Mohla být zapnutá klidně skříň(celkem necelých 800W-podle měřáku),nebo všechno vypnutý a třebas zapnutá jen lednice(130W) a notas (40W)-Když začalo jiskřit v jističi blikaly světla,po delší době mi to vyhodilo i metlu.
Říkám si kurňa čím to může bejt. Vzal sem tedy šoubovák a šel utáhnout všechny dráty ve vypínačích,zásuvkýách. Postupně povípínal jističe(na byt jich tu mám 7),abych eliminoval,že jiskření nevzniká kvůli nějakému spotřebiči,obvodu v bytě.Pokud sít bylla víc zatížena(hádám 1300W) a v jističi to začalo jiskřit a třebas jen zkušebně jsem zapojil ještě 2000W průtokový ohřejvadlo vody vyhořela i keramická pojistka na chodbě baráku(stalo se asi 3 v horizontu jedno týdne).
Asi před 14ti dny jsem vyměnil i pojistku a patici,a byl klid.Mohl jsem pouštět pračku,průtokáč,mikrovlnku a nic žádný jiskření,až do včerejšího večera.
Začal jsem se tedy hrabat v keramický pojistce na chodbě,udělal pár fotek vnitřku patice(až dorazim dom z práce postnu),všiml jsem si vypaleného plechu v místě kde se keramická pojistka dotýká plechu.
Závěr mého zkoumání je že problém bude právě v té patici,spatný kontakt mezi keram. pojistkou a patici.Potřeboval bych celej tenhle kus vyměnit.Samozřejmě za letu(pod proudem=nemůžu vyhodit celej barák).Možná bych to zvládnul sám,ale nemám s ním osobní zkušenost.Byl bych proto radši kdyby to vyměnil člověk kterej s tím má osobní zkušenost.
Za práci samozřejmě zaplatim,odvezu-přivezu dotyčného,v tom nevidim problém