Grower.cz je největší autorita v oblasti pěstování konopí na českém i slovenském internetu. Veškeré sekce jsou přístupné pro anonymní čtení. Pokud se nespokojíš s pouhou návštěvou a chceš se aktivně zapojit do diskusí ve fóru a na chatu, odpovídat na inzeráty a šifrovaně komunikovat s tisíci dalších pěstitelů soukromými vzkazy anebo se pochlubit svou fotogalerií - Registruj se! - Získáš inspiraci i cenné rady!
No mam-li byt zcela objektivni tak me to kdyz to tedy beru jen vizualne nijak zvlast neohromilo.
Jeden kanystr bubla tak 3 bublinky za 2 sekundy (nijak ohromujici) a druhy uz rano nebublal vubec.
Je pravda ze jsem nedodrzel vsechno co jsem mel.
Takze dnes uz tentokrat spravne, voda prevarena a jeden den odstata.
Do 5l jsem dal neco malo pres 4 l vody ,800g cukru a 2,4 kavove lzicky suseneho drozdi.
A hadicku jsem utesnil lepidlem UHU, silikon nemam a nemam ani na to pistoli.
Dnes jsem to uz delal doma a beze spechu.
Kazdopadne ,kdyz o tom premyslim tak nejefektivnejsi stejne bude napriklad rano a vecer na 2-3h uplne vypnout odtah .
Se spustenym odtahem neverim ze by to melo na kytky vubec nejaky efekt. Uvidime za jak dlouho novy kanystr zacne bublat a na kolik.
Pak to tu doplnim.
A to zatim jen resim technicke zalezitosti aby to alespon bezelo a mohl jsem otestovat jak moc to kyticky ovlivni.
Tak ted uz chapu proc ma byt kanistr umisten nad lampou, ted jsem se dozvedel ze nesmi byt ten kanistr nikdy pod lampou kvuli ostremu svetlu. Kvasinky sice potrebuji trochu svetla ale nesmi byt primo na svetle .Takze ted jdu vyndat kanystry z boxu a zavedu tam jen hadicky.Uvidime jesli to necemu pomuze.
Naposledy upravil Madical-Strains 02-11-2016 v 15:51 PM
Ono to nema moc smysl i s odtahem, ale i bez nej :] .. Ale neublizi to ..
Aby byl vliv CO2 nejak vubec poznatelny, musel by to byt uzavreny prostor (maly!) a davkovani CO2 z tlakove lahve se solenoidem a casovacem. Coz mimochodem take neni uplne draha vec. Takhle je to jen skoda energie (lidske ;] ..) na to vynalozene. Ale kdyz Te to bavi, proc ne :]
Z toho vyplyva ponauceni ze nejdriv by se mel clovek soustredit na to aby delal vsechno v prvni rade spravne nez zacit neco vylepsovat.
Co je to platny pridavat Co2 i treba tlakovou lahvi kdyz kytickam napriklad hnednou okraje listu a neco mi tim chteji rict ale ja jim bohuzel nerozumim co rikaji.
Tak timlhe si obecne prochazi kazdej a dopadne vlastne stejne. Zjisti ze delal zbytecy picoviny ktere nezajimaj kytky ve finale ani jeho . Me dala nejvice lekce u pana kcb. Ten mi ukazal jak se na ne musi! Jak se rika zadny srani s mladou pani! A od te doby mam kytky jen hezci. Proste ty kytky obecne nestoji u prehannou peci.
Spachal: súhlas na sto percent. Včera som tu písal dlhší elaborát, ale sa to vymazalo a nechce sa mi to znovu .....hlavne zbytočne....
Jediný účinný sposob pridávania CO2 je pomocou tlakovej fľaše plne synchronizovane s vypínaním všetkých ventilátorov....Ten burčiak dá asi toľko CO2, ako mola prd....do akvarka pri pestovaní vodných rastlín to stači, ale nie do stanu, čo má 2m3
Okrem toho, keby to aj produkovalo dostatok zmysluplného CO2. tak sa to má dodávať iba počas dňa, keď sa svieti na rastlinky-viď fotosyntéza-6. ročník ZDŠ Počas noci rastliny príjímajú O2 !!!!
MEDICAL - tá vec sa volá spatný ventil vzduchovania-kúpiš to v akvaristike za cca 1 euro. Používa sa to na vzduchovaciu hadičku v akvarku, aby pri výpadku elektriny voda nenatiekla do vzduchovacieho motorčeka a následne aby nezatopilo celý barák. Videl som už explodovať takýto systém, keď sa do toho neopatrnosťou dostal ten burčiak, zalepilo sa to a tlak vyšiel inou cestou...
Prajem úspešné experimentovanie!
Po 5 hodinach zacal konecne kanystr bublat a o nejmene 5x tolik nez ten puvodni.. Vydava cca zhluk 8-10 bublinek kazdou sekundu. To uz je jina!
Tak zitra budu predelavat druhy kanystr.
Vypnul jsem jim na dve hodiny odtah at si uzijou, holky.
To bych opravdu neveril ze je to tak podstatny rozdil v objemu Co2... ...,prevarena ,odstata voda a kanystr mimo box.
A mene kvasinek!
Tak to v navodu opravim at nikoho nemistifikuju spatnymi informacemi a jeste k tomu cizimi.
nemusíš to prevárať. Stačí počkať, kým z tej vody vyprchá chlor. Hlavne to poriadne utesni ten uzáver a tú hadičku. Najviac to začne bublať po cca 24 hod. Kvasný proces je závislý od teploty
Jo,jo, vim, nejvhodnejsi teplota by mela byt 25C ale muze byt i jen kolem pokojove teploty,22C-23C.
Pri 30C kvasinky jiz vymiraji a funkcnost zarizeni klesa az uplne ustane.
Akorat prave to utesneni nemam vubec vychytane,UHU lepidlo totalne zklamalo a odpadlo a to jsem vsechny casti vycistil cistym lihem.(odmastil)
Asi to chce vazne ten silikon. Ale neni nic videt ze by neco unikalo alepson viditelne kolem hadicky skrz zatku. Ale zkusim se podivat jesli silikon neprodavaji v malem treba nejake tube, vim.... dulezite kvuli tlaku.
Kým to nie je moc utesnené npr. vzduchovacím kamienkom, tak to moc nefučí, ide to von celým priemerom tej hadičky. Ano, silikon je vhodny. Chcelo by to efektívnejšie rozviesť tie pididávky CO2 okolo rastlin npr. že perforuješ dierkami tú hadičku a koniec uzavreš. Silikon v malej tube kupis v akvaristike, alebo u sklenára v injekčnej striekačke...Až sa to rozbuble, tak skús odmerať že za aký čas plynom nafukneš litrový PE sáčok. Potom získaš prehľad o množstve plynu, ktorý tam valíš.
DÁVKOVANIE: Mr Jose vo svojej knihe INDOOR /str119/ uvádza optimálnu potrebu 5-20g CO2 na 1m2 plochy za 1 hod. /2m3 -objem/ pri vypnutej ventilácii. Pri "slabom" vetrani 2x toľko. V Tebou postnutom linku dokonca ešte viac.
1 liter CO2 váži 1,88 g
Píšem to, aby si mal cca prehľad aspoň približne - možno to pomůže aj tým, čo nad tým uvažujú do budúcna.
Zajimavy , to jsem netusil.
OK, dobry napad!
Takze pokud se nenaplni za 1h litrovy prytlik nejmene 3x tak to vubec nema smysl. Pokud se naplni 10x a vic je to pecka.
Zmerim to.
Nevim jesli je to litrovy prytlik ale zkusim ten klasicky na rohliky , to by mel byt priblizne...
Čau všichni. Já to vyřešil následovně..... Cirkulační ventilátor se spínal v 15cti minutových cyklech, aby CO2 mělo šanci se chvilku držet mezi kytkama. CO2 jsem z kýble navedl hadicí do zvlhčovačky. Špejle zapíchané po obvodu květináčů a omotané potravinovou folií. Lepenkou jsem pak utěsnil spáry mezi květináči. Po aplikaci CO2 byl růst rychlejší ale je zapotřebí zvednout vlhkost a teplotu a méně častěji zalévat půdu.
Zkousel jsem nafouknout ten pytlik ale dnes to bublalo o trochu mene nez ze zacatku. Pytlik se nafoukl sotva dopolovicky a to za hodinu !
Nejsem vubec technicky tip ale tohle jsem se domnival ze jsem udelal fakt dobre. Ale kdyz to nenafoukne ani pytlik ...tak urcite v mym pripade to bude v boxu uplne zbytecny. (ja vim, rikaly ste mi to,tak uz to znova nemusite psat)
Spis vidim chybu u sebe nez v navodu, nechce se mi verit ze by nekdo zamerne radil nejaky picoviny.
Priste se budu ridit prislovim kdo nic nedela nic nezkazi :-D
Původní příspěvek od Hrdic Čau všichni. Já to vyřešil následovně..... Cirkulační ventilátor se spínal v 15cti minutových cyklech, aby CO2 mělo šanci se chvilku držet mezi kytkama. CO2 jsem z kýble navedl hadicí do zvlhčovačky. Špejle zapíchané po obvodu květináčů a omotané potravinovou folií. Lepenkou jsem pak utěsnil spáry mezi květináči. Po aplikaci CO2 byl růst rychlejší ale je zapotřebí zvednout vlhkost a teplotu a méně častěji zalévat půdu.
A jak jsou stare ty tve kyticky?
=============================================
Odo- Nerozjelo a mam takovy tusak ze uz ani nerozjede.
CO2 bomba je jistota ale je to už finančně náročnější řešení.
Kytky na fotce, kterou jsem posílal byly ve 29dni růstu. Oproti Mazaru a Blueberry ten růst byl fakt hodně pomalý. Od doby, co jsem zavedl CO2 uplynulo 8 dní a kytky nyní vypadají takhle.
Doufam ze budu mit za dva tydny taky takovou.
Ja jsem dnes ve 20 dni od zasazeni pod zem a kyti se fakt uz paradne zacinaji rozjizdet.
COB-LED je super ,bez teplotnich problemu ,v boxu je tak akorat.
HPS uz bych nechtel ani zadarmo kdyby me ji nahodou nekdo daval.
Jeste sice nemohu mluvit o kvetove fazi ale jak jsem si tedka procital svuj prvni grow tak to byl jeden samy problem.
Dve kyti z peti maji sice lehoucke kazy na oktrajich lsitu (nevim vubec z jakeho duvodu) z Phytaminu ani Crompaxu to byt nemuze protoze jedna z tech dvou co je strikam je zdrava jako ripa bez sebemensiho kazu, ukazkova proste vystavni a uz predbehla rustem dve ostatni co byly o malinko vetsi.
Bohuzel ta druha co strikama Phyt. a Crom. je kupodivu stale ze vsech nejmensi.
Nevim jesli je to mozne ale ten Super-skunk vypada jako by tam byly dva rozdilne tipy rostlin.
Nebo se mi to mozna jen zda...?
Od pondelka zacnu osetrovat postrikem uz vsechny kyti nejenom ty dve co byli nejmensi. At ziskaji take vyhody Crompaxu a Phytaminu.
Zitra budou fotky, aktualizace po 21.dnu od zasazeni do hliny.
Já si naopak na HPS (250W růst, 400Wkvět) nemohu stěžovat. V boxu mám 25-26°C. Kamarád to zkoušel pod led panelem a výsledky nikde.
Ty kazy jsem měl na spodních lístkách taky, podle mě je to způsobováno substrátem. Nevím v čem to máš ty ale já je jedu v Growmixu od Plagronu a ten je prý dost silně předhnojený a tak si myslím, že tam jsou místa s vysokým EC a když na to místo narazí kořen, schytá to list. Tohle bych asi neřešil, pokud se to nějak znatelně nezačne rozlézat po celé kytce. Neboj, zachvilku ti to taky začne pořádně růst.
No ale pod jakym led-panelem to zkousel ? To je docela zasadni.
Ja jedu 50 l Plagron Lights mix, 50 l Atami wormhumus 50%/50%.
To by nemelo byt tak prehnojene ale pridal jsem ten wormhumus,no.
Zrovna premyslim zda mam tohle kolo vyzkouset pro me zcela novou techniku-"Main-Lining" nebo zustat u jiz provereneho "FIM"
Celkovy pohled
(Kyticka uplne v pravo, strikana Phytaminem a Crompaxem predbehla rustem dve jine vetsi . Tato rostlinka byla uplne ta nejmensi zasazena bez vykliceni, davana do hliny jako uplne posledni .
Ta nejmensi v boxu.
( Tady Phytamin a Crompax tolik nepomohl aby rostlinka zatim dohnala ostatni)
Ta nejvetsi v boxu.
Zatim jsem zcela spokojeny.
V jednom pripade strikani Phyt. a Crompax. pomohlo aby dohnala ostatni v druhem pripade moc nepomohlo.
Pristi postrik bude uz na vsechny kyticky.
Priblizne za tyden probehne FIM.
Naposledy upravil Madical-Strains 05-11-2016 v 08:11 AM
Jo, diky , vcera vecer si uz vymenily mista. :-)
Je to mozne ze te male nesvedcilo byt mezi dvema cockama nebo je na tom miste najaka spatna karma.
Vzpomel jsem si ze kdysi davno moje mamka mela fikus a musel byt jen na jednom miste, jakmile ho nekdo posunul byt jen o par desitek centimetru tak mu zacaly hnednout isty a uz se mu vubec nedarilo.
Box je tesne u ukna s otevrenou vetrackou a rouru od odtahu jsem mel vyvedenou tou vetrackou ven do zahrady. Dnes rano jsem tu rouru musel vyndat z te vetracky a spustit ji jen podel boxu do mistnosti, protoze bylo v boxu 18C i pri rosvicenem osvetleni ( v noci 10C) ,ted jak se ochladilo. Predpokladam ze az zacnou mrazy (a letos ma byt udajne kruta zima) tak budu muset mit okno stabilne zavrene i pres den a chodit mistnost nekolikrat denne odvetravat aby bylo v mistnosti dostatek cerstveho vzduchu.
Druhy zadrhel je ze jak kyti rostou tak se potvrzuji ma slova a par listu uz je ve stinu na sirku panelu.
Kdysi jsem kupoval pro plaza takovou vyhrevnou lampu ktera sviti jak svine , je to vlastne reflektor v takovem kvetinaci s dirou ve dne pro kabel.
Uvedomuju si ze to asi nebude ta idealni svetelna kombinace barev pro kyticky ale mohl ten reflektor trochu pritopit v boxu aby mohla byt stale otevrena vetracka okna a trochu by rozsiril i prostor tak aby kyti nemely ve stinu ty listy.
Zajimal by me na to vas nazor .
Naposledy upravil Madical-Strains 06-11-2016 v 08:37 AM
Kašli na reflektor a dej lampu o 5 cm výše. Na tak malý box by ti teplota neměla dělat problém. I když je to led, tak ty Vera produkují teplo. A když zapnes celý panel na květ, tak to bude mít ještě větší teplotu a větráčky s toho chladiče ti to rozfuci do boxu. No a pokud vím, tak díky globálnímu oteplování bude zima ještě teplejší než minulý rok. Dnes jsem četl na novinkách.cz, že opět na Antarktidě je nejvyšší úbytek ledu v dějinách.
Původní příspěvek od fikus37 Kašli na reflektor a dej lampu o 5 cm výše. Na tak malý box by ti teplota neměla dělat problém. I když je to led, tak ty Vera produkují teplo. A když zapnes celý panel na květ, tak to bude mít ještě větší teplotu a větráčky s toho chladiče ti to rozfuci do boxu. No a pokud vím, tak díky globálnímu oteplování bude zima ještě teplejší než minulý rok. Dnes jsem četl na novinkách.cz, že opět na Antarktidě je nejvyšší úbytek ledu v dějinách.
To jsem zkousel dat o malinko vys ale kdyz je ten panel vys tak klesne teplota v boxu na 19C z 22C . Tu zmnenu teploty zapricinilo tedka to ochlazeni driv s tim problem nebyl.( prave hledam reseni aby mohla byt vetracka okna otevrena neustale)
A zatim stale svisitm veget. tak to mene hreje,to je fakt.
Mozna by pomohlo tohle ....
Ale kdo vi jesli to zabrani vnikani studeneho vzduchu pres tesneni do mistnosti.
Nepru se a netvrdim ze HPS je obecne horsi. (Je jen pro me horsi)
Zalezi na mnoha faktorech v mistnosti (velikost,teplota,vlhkost,patro..atd.)
Kdyz se kouknes do meho prvniho vlakna tak pro me je HPS sebevrazda, nedala se absolutne udrzet ve vegetacni fazi teplota pod 35C a v kvetu jsem mel v boxu v extremnich situacich az 42C a to bylo teprve jaro! Nebyly jeste zadna vedra.
Jo uznavam , s tou HPS je to pres tu zimu zase idealnejsi holt vse ma sve pro a proti. Ale jelikoz nemam balkon ani malou zahradku a mym cilem je pestovat neustale to znamena ,jaro ,leto, podzim, zima, tak z toho dlouhodobejsiho hlediska po strance udrzeni idealni teploty v boxu je je jasnym vitezem COB-LED, nehlede na to ze jiz v dnesni dobe prokazano ze ma vyssi svitivost a vetsi efektivitu na rostlinky.
Domnivam se ze pokud nekdo nevymysli neco lepsiho nez COB-LED tak HPS muzou byt za 5 letech minulosti.
Uz ted jsou popsany pripady a to nemam na mysli vubec cestinu kdy groweri kteri drive vyuzivaly HPS ,coz byl v te dobe nejkvalitnejsi zdroj osvetleni pro indoor, nyni jiz uprednostnuji COB-LED .
Kdyz pominu vyssi svitivost a nizsi spotrebu energie tak co jsem se docetl ze skusenosti druhych tak je to ze aby se ti podarilo 1G/1W pri HPS tak musis byt sakra dobry pestitel s mnoha lety zkusenosti, naopak s COB-LED uz se podarilo 1G/1W i zacatecnikum hned pri prvnim pestu.
Zkusenym i 1,7G/W a to je sakra silny rozhodovaci argument.
Pripoustim ze to nejsou me zkusenosti a neni to z me hlavy , je to vyctene na ruznych forech.
Jen doufam teda ze se to nakonec potvrdi i v mem pripade a neuriznu si ostudu tim ze se mi podari treba jen kolem 120G.
To bych nechtel !
Jeste doplnim ze nizkou teplotu v boxu pres noc kvuli otevrene vetracce jsem docasne vyresil utesnenim te diry v okne tlustou starou dekou.
Teplota v boxu pri zhasnutem svetle v noci se zvedla z 15C na 18-19C a pri rosvicenem z 18C na 22-23C , coz snad na chvili nez vypuknou mrazy bude stacit. Pak budu muset nechavat zavrenou vetracku a chodit alespon 2x denne mistnost vetrat aby rostlinky mely jak kyslik tak Co2.
Naposledy upravil Madical-Strains 07-11-2016 v 11:13 AM
Ja si myslím, že ak sa v tej miestnosti toho domu nejak masívne nekúri na 20 st. C, tak až spustíš silnejšie odťah, tak tam budeš mať chladno - v noci určite. Nemáš tam komín? To by bolo lepšie, než otvorené okno.
Madical, jj dá se udělat 1,7 g na watt,ale těch kytek bys tam měl mít tak 8-10. Na kytce +- 40 g. Hodně záleží na genech. Světlo je jen součástí celého pěstu. Zatím jedeš dobře, ale někdy to moc hrotis.
Odo- Neni tam bohuzel komin, leda ze bych nechal probourat zed a udelal vetraci otvor ale to bohuzel nejde.
Fikus- jo,diky, zatim jo......ale jen ZATIM ....
Ne,doufam ze snad dojedu dobre. Kez by.
Vrta mi hlavou stale ten "Main-Lining" pisu si s jednim americanem a on ma v boxu 100x100 neustale jen 4 kytky a prave ze me stale presvecuje na ten Main-Lining. Tvrdi me ze prave timhle zpusobem dela v prumeru 70G na kytku. Samozrejme geny.
Pral bych si aby se podarlio alespon 200G.
Ale jsem v tomhle pripade pesimista, spis verim 100G ,no ale uvidime zatim je to predcasne a hrozne daleko.
Myslím, že si sám vytvoríš vlastnú metódu, ktorá Ti bude vyhovovať a stan Ti půjde non-stop na ten najlepší model, čo Ti bude pomáhať. Gramy by som teraz ešte neriešil....