Grower.cz je největší autorita v oblasti pěstování konopí na českém i slovenském internetu. Veškeré sekce jsou přístupné pro anonymní čtení. Pokud se nespokojíš s pouhou návštěvou a chceš se aktivně zapojit do diskusí ve fóru a na chatu, odpovídat na inzeráty a šifrovaně komunikovat s tisíci dalších pěstitelů soukromými vzkazy anebo se pochlubit svou fotogalerií - Registruj se! - Získáš inspiraci i cenné rady!
Inu, kdyz nefunguje, tak vyzkousime; opatrne ovsem, je tam sitove napeti.
1. Vyjmete startery a pripravte si (pri uplne odpojene siti - oba draty!) dva kousky dratu, kterymi muzete spojit kontakty starteru tak abyste jej 'napodobili'.
2. Zapnete sit, pri odpojenych dratcich. Vetsinou se nic nedeje.
3. Prilozte oba dratky zaroven na kontakty konektoru stateru. V obou zarivkach se MUSI na OBOU koncich rozsvitit zhavici vlakna. Ne-li, pak je nektere vlakno prerusene a potvrdime si to treba merakem nebo baterkou a zarovkou.
4. Nechame zhavit cca 2-3 sekundy
5. Ve stejnem okamziku rozpojime oba obvody - nahrazky starteru. Obe zarivky se rozsviti. Pokud nikoli, opakujeme od bodu 3.
6. Obe zarivky sviti. Vypneme sit a umistime jen jeden starter do objimky. Zapneme sit a zbyvajici kontakty po druhem starteru spojime dratem. 'Nase' zarivka zacne zhavit, ta druha bude zhavit-nezhavit v rytmu poblikavani starteru. Mozna se rozsviti. Neblika-li starter, je vadny/nevhodny. Po rozpojeni dratu se rozsviti i 'nase' zarivka. Ne-li, opakujeme od bodu 6.
Zdravím,
objevil se dotaz na výbojky, které TESLAMP označuje SHCP 110, SHLP 110, 210, 340. Jedná se o sodíkové výbojky speciální konstrukce, určené pro montáž do svítidel se rtuťovým předřadníkem, jako přímá náhrada výbojek RVLX. Není potřeba zapalovač; tlumivka a kondenzátor jsou stejné jako pro rtuťové výbojky RVLX 150, 250, 400W. Tlumivky LAYRTON pro tyto výbojky nesou označení HIA, u ostatních bude v textu slovo MERCURY. Výbojky mají vyšší svítivost při nižší spotřebě energie než rtuťové, avšak díky speci konstrukci nedosahují měrné svítivosti ( lm/W ) sodíkových výbojek s čirou válcovou baňkou - TESLAMP SHC. Díky nižší měrné svítivosti jsou méně ekonomické; výnos totiž závisí hlavně na intenzitě světla, spektrum mají stejné. Pro srovnání: SHC 250 cca 110 lm/W SHLP 210 cca 86 lm/W RVLX 250 cca 52 lm/W. Tyto výbojky jsou dražší než klasické sodíkové , tj. nová SHLP 210 vyjde dráž než SHC 250 a mají nižší životnost. Z hlediska poměru spotřebované el. energie k množství světla jsou nejvýhodnější výbojky jiných výrobců, např. PHILIPS SON-T PLUS 600W nebo OSRAM NAV-T SUPER 600. Obě mají svítivost 90000 lm, to znamená 150 lm/W
Rozdil nekolika procent je zanedbatelny - tluimivka v podstate urcuje, jaky proud obvodem potece. Ve Tvem pripade je rozdil asi 13% - vybojka to prezije, ale potece ji vyssi proud (o tech 13%) - tzn. bude vic svitit. Na druhe strane dojde k primerenemu omezeni jeji zivotnosti: casem svitivost poklesne a za nejakou dobu jiz nebude mozno ji nastartovat vubec. Nevim, jakou ma Tva vybojka toleranci proudu, ale muj nazor je ten, ze by byla vhodnejsi original tlumivka (pokud nemas vybojky ze zdroje 'zadarmo'). V pripade vetsich rozdilu ve wattazi jednotlivych kompoment viz vyse; odpovedi na otazku od 'sunset'.
To je sice hezký, ale v Teslampu maji SHLP ve watáži 110W, 210W atd. Používají se bez zapalovače, proto se mi zamlouvaj. Jen ty tlumivky.O kolik myslíš že se zkrátí životnost?
Zdravím,
výbojky SHLP jsou určené jako přímá náhrada za rtuťové RVLX bez dalších změn. SHLP 210 se namontuje do svítidla 250W pro rtuť, bez zapalovače. Udávaná životnost v tomto zapojení je 7000h.
Zdravím,
objevují se tady otázky ohledně seriového zapojení zářivek, bylo tady i schema, ale někde se ztratilo, třeba se zase najde, nechce se mi to kreslit.
Seriové (tandemové) zapojení je vhodné pro zářivky 4 až 22W, pro vyšší výkony ne, na zářivkách od 22W nahoru je příliš velké napětí, při seriovém zapojení už síťové napětí nestačí pro napájení dvou trubic v serii.
Starter musí být speci, je na něm napsáno "TANDEM".
Vhodné startery: PHILIPS S2; OSRAM ST151; NARVA BSt 20; Tyto startery jsou konstruovány pro toto použití, s jinými nemusí zapojení fungovat.
na větráku jsem oddělal už dva adaptéry, a ne že by se mi chtělo kupovat další; ale mam doma 2 starý zdroje od PC, ze kterejch vede hodně napájecích kabelů, podle všeho 12V, 5V atd.. nevíte někdo jaký barvy mam připojit k větráčkům, co je nulák atd.? nemam to čim zjistit..
mám mikrodotaz:
sodíkovka 100 W se vším všudy, jakou mám před to hodit pojistku, aby nám v celém baráku případně nevyletěly pojistky, když něco selže v pěstírně... ??
Díkajs..
No a protoze nechceme, aby litaly moc ven (pri startu to zere trochu vic, obcas se vyskytne 'prda' ve vedeni), tak se vezme tak dvojnasobek a pouzije se nejblizsi hodnota, coz je v tomhle pripade 2 * 0.45 A = 0.9 A, nejbliz je 1 Amper pojistka.
Rád bych se zeptal zkušených elektrikářů,zdali by šly vyrobit primitivní spínací hodiny(tj.jely by pouze 16/8,případně 12/12).Nechce se mi kupovat digitální za 500,navíc chci rozjet zvlášť matkopěstírnu a řízkopěstírnu a 1000Kč na vyhození opravdu nemám,zato mám ale spoustu el.součástek.
Zdravím,
tak to je dobrej nápad, to víš, že by to šlo, akorát na to někdo musel přijít...
Vypadá to, že hodiny potřebuje spousta lidí jen na dva cykly: 18/6 a 12/12... a nikoho to netrklo...
Šlo by to udělat digitálně, technologií CMOS, případně SMD, děličkama, řízený kmitočtem sítě, lampu by spínalo výkonový relé, triak v obvodu s indukčností... nic moc.
Pustím se do toho, bude o to zájem. Prostě malá krabka do zásuvky a na ní přepínač cyklování. 18/6 nebo 12/12. Cyklus začne zasunutím do zásuvky a bude pokračovat, řízenej sítí, přesně. Díky jednoduchý funkci se dá cena snížit při zachování vysoký kvality (kvalitní relé)
Máš u mne ty dva kusy zdarma za perfektní nápad!!!
P.S: vypadá to na hezkejch pár stovek hodin...