Grower.cz je největší autorita v oblasti pěstování konopí na českém i slovenském internetu. Veškeré sekce jsou přístupné pro anonymní čtení. Pokud se nespokojíš s pouhou návštěvou a chceš se aktivně zapojit do diskusí ve fóru a na chatu, odpovídat na inzeráty a šifrovaně komunikovat s tisíci dalších pěstitelů soukromými vzkazy anebo se pochlubit svou fotogalerií - Registruj se! - Získáš inspiraci i cenné rady!
Poťák bych nesehnal třeba na gme.cz? S držákama nevím, ale snad se u nás taky seženou, ne? Přinejhorším něco vymyslím, to už je snad drobnější problém.
Hoj, jsem trochu v pytli, vše mám už doma, ale dneska mi (po dvou měsících) paní z meanwell-czech sdělila (potom, co jsem jí psal dotaz), že zdroje budou až v květnu, což je docela fuckoff a jsem nasranej o to víc, že už dva měsíce prostě čekám jen na to. Mouser má na webu dodací lhůtu 11 týdnů, což je prakticky to samé.
Poradili byste mi nějakou alternativu HLG-120H-42B, která by byla stmívatelná, měla podobnou účinnost a ochrany proti přetížení, přehřátí, přepólování atd jako MW zdroje?
Potřebuju konstatní 3A při cca 40V, takže kolem 120W.
Původní příspěvek od IronMED Hoj, jsem trochu v pytli, vše mám už doma, ale dneska mi (po dvou měsících) paní z meanwell-czech sdělila (potom, co jsem jí psal dotaz), že zdroje budou až v květnu, což je docela fuckoff a jsem nasranej o to víc, že už dva měsíce prostě čekám jen na to. Mouser má na webu dodací lhůtu 11 týdnů, což je prakticky to samé.
Poradili byste mi nějakou alternativu HLG-120H-42B, která by byla stmívatelná, měla podobnou účinnost a ochrany proti přetížení, přehřátí, přepólování atd jako MW zdroje?
Potřebuju konstatní 3A při cca 40V, takže kolem 120W.
Nějaká kvalita za rozumnou cenu mě nenapadá, leda něco z Číny. Jo koupit tak 6xV18 :-)
@spachal
Staré info...:-)
citace:
Původní příspěvek od alesh Cree včera představilo druhou verzi integrovaných multičipů (Chip-on-board, COB - zkrátka jejich CXA série) CXA2 (taky je zvou CXB). Nový kousky mají okolo 15 procent lepší účinnost.
Až budou dostupný, bude možný (za relativně rozumnou cenu) postavit světla s účinností okolo 50%. U vegetačních světel by bylo reálný přesáhnout i 60%. Za chvíli bude aktivní chlazení minulostí.
Pomalu nastává ten čas, o kterém už se dost let mluví - ceny stále klesají, účinnosti se stále zvyšují. Já už to snad začnu vyrábět
a.
citace:
Původní příspěvek od alesh
Dá se předobjednat, ale ještě není na skladech. Měla by být v průběhu března/dubna. Tady by se asi slušilo zmínit, že nový CXA2/CXB od Cree taky už pomalu přijdou a tam se jedná o něco větší nárůst v efektivitě než u Vero. Některý zajímavý kousky už má dokonce DK skladem (tady a tady) - největší je zatím 2540, ale měly by snad být i 3070 a 3590. A pro větší projekty už by měly být i celkem ok ceny.
Já se asi z týhle debaty vynechám, protože o pěstování zeleniny vím kulový a jsem momentálně fakt zahlcenej než abych něco studoval.
Ještě bych dodal, že je opravdu hodně různých studií a prací na tohle/příbuzná témata a dá se toho dost najít.
Myslite ze byla chyba vybrat tyhlce vyssi CRI ?? trosku nedockave jsem to koupil nez jsem procetl cely vlakno kde alesh nakonec doporucuje spis 80 CRI u 3000k a 70 CRI u 5000k
chci to zkusit v boxu 120x120 celkovy vykon je 600w s tim ze bych chtěl jet maximalne na 400w aby bylo videt jestli to ma proti 600w sodiku smyl a usporu nebo z toho bude vojteska pro kraliky..coz doufam ze ne...
Bude to trochu méně účinný, ale rozdíl by neměl být moc velký. Předpokládám, že máš ještě původní verzi (1.2)...? Pokud do toho pustíš jen 400W (úplně se nabízí 2x MW HLG-185H-C700), určitě to budeš moc vyměnit za 600W sodu kus za kus, snad si i lehce polepšíš.
Tohle není špatný světlo. Používají kvalitní komponenty, ale pouze mid-bin high-CRI XB-D, což není z hlediska účinnosti výhra. Jsou lepší světla i za lepší cenu - třeba Area51 nebo Hans (bonsaihero).
2x na 3000k a 1x na 5000k s tim ze jsem chtěl oboje regulovat zvlast,,, ale ted premyslim ze dam na jeden chladic 4x 3000k a mezi ne 2x 5000k
nebo je lepsi mit spolecne všechny 5000k na jeden driver a ty 3000k zvlast abych v rustu pustil 5000k na plno a 3000k na pul a v kvetu pak uplne vypnul 5000k a nechal 3000k naplno nebo bude lepsi i v kvetu nechat sviti všechno spolecne ??
Původní příspěvek od FrYnK zdroje mam HLG185H-C1050B
2x na 3000k a 1x na 5000k s tim ze jsem chtěl oboje regulovat zvlast,,, ale ted premyslim ze dam na jeden chladic 4x 3000k a mezi ne 2x 5000k
nebo je lepsi mit spolecne všechny 5000k na jeden driver a ty 3000k zvlast abych v rustu pustil 5000k na plno a 3000k na pul a v kvetu pak uplne vypnul 5000k a nechal 3000k naplno nebo bude lepsi i v kvetu nechat sviti všechno spolecne ??
Jo, to máš ještě lepší, můžeš to případně osolit až na těch 600W.
Těžko říct, co je lepší. On ten rozdíl asi nebude moc velký. Pokud to budeš mít složený jako jednu jednotku, asi bych dal samostatný driver pro 5000K, pokud to budeš mít jako tři kusy, ta kabeláž by byla strašná a vykašlal bych se na to.
mam 6x 1m tohodle chladice a chtel jsem dat 3 didoy na jeden a mit 2 panely s 3x 5000k a 4 panely s 3x 3000k...ale stan by tu vahu asin eunesl tak to asi udelam teda na 3 panely a kazdej 4x3000k a 2x 5000k.... zítra to budu stavět tak postnu foto...jinak jejasny ze nejradši bych na tu pustil naplno 600w ale jde mi o to jestli s tim dokazu usetrit nejakou elektrinu bude stacit 400w nebo jestli tojeste porad nemá cenu a bude to pod hranici 600w sodiku
Když by to fungovalo dobře a vynos pod 400w by se blizil 1,5 g/w tak bych zainvestoval do nejnovějších diod kde bych pouzil vetsi počet a pustil do toho nizky proudy třeba jen 1/4 doporucenyho abych dosahl co nejvyšší uccinosti... kdyby s takovym svetlem o ykonu 300w slo dosahovat podobných vysledku co u 600w sodybylo by to celkem dobře navratitelny i v elektrice s tim ze bych na to pak udelal vodni chlazeni...
Koukám na to, jen 27kg v chladičích to je škoda, že to neunese. Myslím, že pokud zvolíš nějakou rozumně nesoucí genetiku, odpovídající prostor a nic se během toho neposere, nemělo by být 1.5g/W problém.
Nový CXBčka jsou ještě o kus nad Vero, tam by se dalo vyjít i s těmi 300W nejspíš, dohnaný do krajnosti možná ještě míň.
Vodní chlazení? Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě. Zvlášť pak, když se s rostoucí efektivitou LED rapidně snižujou nároky na chlazení.
No unese neunese. Vyrobce pise ze strop unese 30 kg, ale ver tomu kdyz vidim ty tycky a plastovy rohy tak nevim nevim no..
Vodní chlazení by mě vyšlo na 1/3 max na 1/2 ceny oprotichlazeni vzduchem, s výhodou toho odvest teplo uplne pryc...v zime by se tim dalo pritapet a nebo naopak mit chladic venku a dosahovat v zime na cipech teplot kolem 0-10 °C hned by to zase bylo znat na ucinnosti..
No plan je takovej ze se udela chladic ze dvou plechu.. z nichž ten spodni bude tlustější dejme tomu 3-5mm, proste tak aby si tam nejak rozumne zasroubouval sroubky skrz diody...takze asi bude lepsi tech 4-5mm, mezi ne prijde hlinikovy L-ko profil cca 2mm tlusty... a nahore zase plech ten uz muze byt slabej třeba 1,5-2 mm...po stranach se to svari a udela se na jedny strane vstup pro kapalinu a na druhy strane vystup (klasicka trubička s průměrem jakej sebude nejvic hodit) a pomoci malého cerpadylka budes hnat kapalinu do chladice z auta (nebo z motorky)...třeba TENHLE je dost velkej a vykonej na par didod a cena nového je od 600kc takze na vrakaci i za min
plech 4mm tlustej 1x1m rozmer stoji kolem 900 ten vrchni tak za 300, Lka jsou za par korun cca 200 kousíček hlinikovy trubičky radove v korunách... svareni mam zadarmo protože otec vari hlinik...cerpadlo no dejme tomu kolem 300kc a chladic z auta 600.. no a jsem na 2400 Kč za vodni chladic o rozmeru 1x1m s moznostzi odvodu tepla kamkoliv jinam nebo dokonce chlazeni třeba vzduchem z venku kdy v zime by to mohle delat hodne slusnou teplotu kdyby si mel v chladici třeba i fridex. mit pak zapnuty svetlo hlavne přes noc kdy je nizzsi teplota mohlo by na didodach bejt i pod 0°C coz by bylo pro uccinost zajimavy
cena je teda 1/2 ale to pocitam s chladicem 1x1m když bych delal třeba jen chladic z obdelnikovyho jeklu 40x15 mm tak cena je 100 kc/m a udelat třeba 2-4 rady podle toho do jakyho prostoru a je to.. a cenove by si byl nekde kolem 1500 cca
dokonce ted koukam ze delaj i TENHLE jekl kterej by na to sel dobře... a napln by byla v metrove delce 1,275 litru coz není moc...takze 1m dlouhej chladic by vazil i s naplni 3 kg coz je dost dobry... když vezmu ze by slo o mnohem ucinejsi chlazeni a ještě by bylo lehce nez hlinikovej vzduchem chlazenej chladic... třeba ten co mam ja vazi 4,5kg metr
jediny co by se pak muselo resit je jak připevníš diody,, ale to by slo zase udelat tak ze by si mel ocelovej drat a mel ho kolem profilu a ten by pritlacoval diody k chladici,, něco na principu péra..
Čau, tyjo, ja mam vypito, že jsem to ani nezvlád přečíst celý, tak mě prosimtě ber s rezervou, ale uvědomuješ si, že naprosto klíčová je styčná plocha mezi hliníkem a vodou? Asi bych v takovym případě volil AL desku o něco silnějši a prostě do ní shora vyfrézoval labyrint (a lá vodní chladiče pro CPU). Ani by nemusel bejt moc hlubokej, ale co nejsložitějši. A navrch bych klidně našrouboval plexi, nebo nějakou podobnou desku, ono těma svárama stejně toho tepla až tak zásadně neprojde. Každopádně nejde o masu vody, ale o plochu, kterou je ve styku s tím chladičem, to je naprosto klíčovej parametr ....