Grower.cz je největší autorita v oblasti pěstování konopí na českém i slovenském internetu. Veškeré sekce jsou přístupné pro anonymní čtení. Pokud se nespokojíš s pouhou návštěvou a chceš se aktivně zapojit do diskusí ve fóru a na chatu, odpovídat na inzeráty a šifrovaně komunikovat s tisíci dalších pěstitelů soukromými vzkazy anebo se pochlubit svou fotogalerií - Registruj se! - Získáš inspiraci i cenné rady!
No můj děda je myslivec a ptal jsem se ho co mám udělat proto,aby mi to ty potvory nesežrali,děda říkal,že myslivci používaj lidský vlasy,že pak cítěj lidskej pach a neodvážej se k tomu příjít.Tak nevím no,ted budu dávat kytičky ven,tak to zkusím a pak sem napíšu,jestli to bude fungovat.
Nech sa paci>>>
Tie vlasy aj chlpy funguju, len ak ich tam date z umytej hlavy a umyteho psa...
Takze to chce presvedcit par homeless-akov a nejakeho dredateho psa a mate vyhrate. Dobry trik je zmiesat to, urobit si uzlicek(najosvedcenejsie je vrece od zemiakov-s otvormi) a zavesit na ker alebo poblizku na strom. Pach to krasne rozfukava a zverina to obchadza. Teda aspon mne.
V tych otvorenych polickach to ide dost tazko bojovat so zverou. teda lahko pristupnych. Asi nemas moznost sadit v krikoch. Hmm. Tiez som sadil na luke a .... :.(
Zdravým ja mám vyzkoušené maslo. Kolem kyti zatlučete čtyři kolíky a na ně natáhnete dokola kyti provázek pomazaný máslem a jak zežlukne tak to ty srnky odpuzuje. Fakt to funguje mám to odskoušené.Zdarec.
Zařízení, který prodává Deramax, je ultrasonickej odpuzovač s kmitočtovým rozmítáním, prostě to periodicky mění frekvenci, kterou to "hvízdá".
Tady je popis konstrukce takoveho zařízení, je to pár součástek, sestavit dokáže každej, kdo měl někdy v ruce pájku. Generuje to tón v rozsahu nějakých 25-68kHz, velkej rozptyl. Je to ve finále věcička, která se vejde do větší krabičky od sirek, plus teda baterka. Dá se snadno schovat a investice je pár korun.
Ale co hlavně, ono to fakt funguje, plaší to zvěř, i havěť hmyzí.
Taky to může mást netopýry, takže pozor, co kolem zrovna lítá. A nebo plave, protože delfíní echolokátory pracujou taky někde v tomhle pásmu...:-))
Elektrotechnici ať zavřou obě oči a zacpou si uši!
Úvodem: Snažím se o co nejjednodušší a nejefektivnější ultrasonický plašič proti havěti všeho typu, je vymyšlený tak, aby měnil svou frekvenci a havěť si na něj tak snadno nezvykla. Nebudu se tady zabývat technickýma aspektama věci.
Nebudeme dělat plošný spoj, zdlouhavé a zbytečné v tomhle případě.
Pro zájemce ale rád navrhnu. Vycházet budeme z nepájiveho pole, což je destička, kam se zasazují součástky a spoje se provádí pomocí drátovejch propojek.
Nářadí:
---------
Malé štípací kleště
Malé ploché kleště - ohýbání propojek
Lámací nůž
Pájka (cín, kalafuna) - jde to i bez ní
Součástky:
-------------
Vycházel jsem ze schematu v mém předchozím příspěvku, pro méně bystré zde ještě jednou.
Součástky jsem nakupoval od PS Electronic (toto není reklama).
Dál jsou uvedený kat. čísla, typ součástky, cena bez DPH, potřebný kusy a stručnej popis, co to vlastně je.
Petref: Jistě, právě jedna součástka, která tam zatím není uvedená, je ta klíčová pro výslednou frekvenci, na které to bude kmitat. Jmenovitě jde o druhý kondenzátor, který funguje s odporem jako RC rezon. článek. Změna poměru v tohmle článku ovlivní výslednou frekvenci. Poběží to tedy mezi 18-26kHz.
Srny to uslyší. A právě proto, že to pulzuje a mění se frekvence těch kmitů, to bude pro zvěř ještě méně příjemné. Trochu jsem se vyptával souseda hajného, ježil se, že to je dost hnusný, protože to slyší opradu dobře, ale v podstatě souhlasil, že na ochranu maleho prostoru to postačí, jen to nesmí mít velký výkon.
My to sice neuslyšíme (a když, tak jen ti z nás, kteří maj ještě dobrý sluch), ale pro zvířata to bude jako policejní sirena. Na stejném principu pracují některá zařízení od Deramaxu, který jsi tady zmínil. Konkrétně jde o výrobek Deramax-Profi, ten pracuje na shodným principu.
Aby bylo jisté, že to funguje, otestuju to. Umístím na blízký pole, kde se chodí pást srnčí, nějakou dobrotu a mezi to dám hotový plašič.
Buď to projde, nebo neprojde...:-) Poreferuju, samosebou.
Tak, teď jen čekám, až dorazí součástky a pustíme se vesele do práce....;-)
Buď kolega neumí číst, a nebo si spletl ultrazvukáč s ohradníkem :-D
Nene, žádný elektrický ohradníky ani podobný věci někam, kde se pohybuje zvěř, dávat nebudeme. Už jsem viděl zvířata doslova oběšený na pozůstatcích "her" dětí na táborech, provázky, dráty atd.
Jinak dnes dorazily součástky z PS Electronic, takže se jde konečně bastlit..;-)
PETREF-sorry ja jsem se dival na jinou stranu a omylem sem to napsal sem sorry.
Mír je slovo dobry na to tvorit vety, ale jinak je mir něco jako Yeti, kámoš o něm vyprávěl nikdo ho ale nikdy neviděl, ale zni to pěkně jé mír to bych chtěl....- Prago Union, Kato-Deph
Elektrotechnici ať zavřou obě oči a zacpou si uši!
Před samotným začátkem bych rád podotkl, že toto je pouze a čistě teorie. Výroba a používání je zcela na vlastní riziko!
Po malé odmlce mě tu opět máte, s pokračováním našeho výletu do světa okouzlující elektrotechniky! Již dorazily potřebné součástky v požadovaném (a větším, než malém) množství.
Edit:
Na fotkách používám trochu jiné nepájivé pole, než jaké jsem uvedl do seznamu potřebných dílů. Já ho mám ještě z let středoškolních, vy tak velké potřebovat nebudete...;-)
Rady a porady:
-------------------
1)Budeme pracovat mimo jiné s CMOS obvody, takže pokud možno, vemte si neelektrizujcí oblečení a kdo má, tak se uzemní nejlíp "náramkem" který je spojen vodičem se zemí (rozuměj: uzeměn třebas na nulovací vodič v zásuvce, nebo na topení)
2)K popisku součástek: z PSE vám přijdou součástky popsané, budu používat značení, které je pro ně specifické. (jde vždy o jejich parametr) Např. odpor bude 11K, kondenzátor např. 10uF atd.
3)Nožičky součástek vždy ohýbejte kleštěma kousek od tělíčka vlastní součástky tak, aby tam tak 1mm na každé straně zbyl. Ohyb musí být cca 90°.
4)Ne všechny cesty je možné udělat pouhým nastrkáním součástek,
na to budeme používat drátový propojky z kuchnutého UTPčka.
V zásadě platí, že kablíku potřebujem přesně =(vzdálenost od dvou míst propojení + 2cm)
Prostě naměříte délku, přidáte 2cm, na každé straně 0,5cm odizolujete, 1cm od kraje na každé straně ohnete a máte hotovo.
Viz (foto 4).
5)Rád bych podotkl, že pokud bude mít někdo dotaz na funkci nebo sestavení zařízení, rád poradím, ale pouze na PM! Zde budu pouze doupřesňovat postup. Na dotazy typu "jak poznám, jaká to je součástka?" odpovídat nebudu. Není to v mých silách. STFW! :-P
Takže, připravíme si nepájivé pole, delaborujeme z UTP kabelu jednotlivé vodiče a narovnáme je, k ruce si vezmeme oboje kleště a modelářský lámací nůž, sáčky se součástkama, a můžeme začít!
Zařízení je samotné vcelku malé, ale pro lepší přehlednost nebudeme šetřit místem na nepájivém poli (dále už jen NP). Osadíme prvně NE555, malým výřezem směrem "nahoru"(foto 2).
Malý tip: Dvě linie po stranách NP slouží jako napájecí přívody,
narozdíl od ostatních propojení jsou spojeny svisle. (Běžný řádek je spojen vodorovně až k místu přerušení - prohlubeň v NP)
Dál budeme postupovat tak, že budeme propojovat jednotlivé součástky spolu. V podstatě jsou všechny napojeny na NE555, takže budu jen popisovat, kterou součástku připojit k jakému pinu NE555.
Pro pořádek si NE555ky očíslujeme, první, víc "nahoře" bude IO1, ta "dole" bude IO2. Na (fotu 3) najdete neumělý obrázek rozvržení čísel pinů jednotlivých IO, to doporučuju ZVĚTŠIT A MÍT NEUSTÁLE před sebou! Chybně zapojený obvod nebude fungovat, popř. může se zničit.
A jedem.....
Takže, už máme osazené oba IO. Začneme propojovat.
Doporučuju vzít si schema a koukat se i do něj, zda propojujete opravdu správně.
1)Vezmeme odpor 4K3, propojíme (+) napájení s pinem 7 na IO1.
2)Odpor 11K propojíme mezi piny 7 a 2 na IO1.
3)Propojku mezi piny 6 a 2 na IO1.
4)propojku mezi piny 8 a 4 na IO1.
5)Propojku mezi 8 a (+) napájení.
6)Kondenzátor 1n2 mezi 6 pin na IO1 a (-) napájení.
(Tady u té hodnoty kond. ještě provedu úpravu!!!)
7)propojku mezi pinem 1 na IO1 a (-) napájení.
8)Mezi pin 3 na IO1 a (-) napájení přiděláme delší vývody na reproduktorek.
Na (foto 5) dosavadní práce.
Omluvte, prosím, kvalitu fota, s pokročilou hodinou už nemam sil..:-)
Plašič - part 3 - Fucked Up Beyond All Recognitions
Po krátkém výpadku internetu se opět hlásím!
V posledním příspěvku jsme skončili po kompletním "prodrátování" IO1,
dnes se přesuneme na IO2.
Připomínám, že pracujeme stále s relativně citlivými součástkami, které se mohou poškodit statickým výbojem, takže se uzemněte.
Pokračujeme v krasojízdě:
---------------------------------
1)Propojku mezi piny 6 a 2 na IO2.
2)propojku mezi piny 8 a 4 na IO2.
3)Propojku mezi 8 a (+) napájení.
4)Odpor 1K6 mezi (+) napájení a 5 pin na IO2.
5)propojku mezi (-) napájení a 1 pin na IO2.
6)Odpor 62K mezi (+)napájení a 7 pin na IO2.
7)Kondenzátor 5n6 mezi 1 a 2 pin na IO2. (Kdo se kouká do schematu, snad pochopí, proč je to tak a ne jinak)
8)Diodu 1N4001 mezi 2 a 6 pin na IO2, proužek na diodě bude na pinu 2.
9)Odpor 150K mezi 6 a 7 pin na IO2.
10)Dlouhou propojku mezi pinem 2 na IO2 a pinem 5 na IO1.
11)připojíme piezorepráček a napájecí kontakty
V tuhle chvíli máme prakticky většinu práce za sebou, součástky jsou na místě, propojky taktéž.
Než začnete cokoliv!! kamkoliv připojovat, zkontrolujte si všechny součástky, zda jsou tam, kde mají být. Stejnětak drátové propojky. (foto1)
Zítra se bude testovat, zda to bude dělat to, co očekáváme...tj. generovat patřičný signál.
EDIT:
Ještě připojím výrobu kontaktů na 9V baterii, opět jednoduchá záležitost, která nám ušetří peníze za průmyslový kontakty a zlepší kvalitu spojení s baterkou.
Krok 1) Vezmeme libovolnou (nejlépe vybitou) 9V baterii,
pomocí kleští a něčeho plochého odloupneme krycí plech.
Krok 2) Vykucháme vršek, kde jsou kontakty, příp. odstřihneme od vnitřku baterky.