Grower.cz je největší autorita v oblasti pěstování konopí na českém i slovenském internetu. Veškeré sekce jsou přístupné pro anonymní čtení. Pokud se nespokojíš s pouhou návštěvou a chceš se aktivně zapojit do diskusí ve fóru a na chatu, odpovídat na inzeráty a šifrovaně komunikovat s tisíci dalších pěstitelů soukromými vzkazy anebo se pochlubit svou fotogalerií - Registruj se! - Získáš inspiraci i cenné rady!
ahoj. Právě už se povedlo minulé kolo ze semínek nebylo zrovna echt (3 nebyli ani tygrované téměř bílé no katastrofa i ty holky tak i vypadali tenké stonky řídké palice, no Bad Azz Kush od barneyfarm už nechci ani vidět ze semena bez selekce) ale zbytek Ayahuasca Purple kvalitativně okey kouření, O vynosy mi moc nejde, spišejc o chuť a kvalitku dělám z toho různé ptákoviny, co nespálím tak udělám khif haš a zbytek do máselka.
Se semínka-mi nemám moc zkušenost (podruhé a zas pojeb, sic né tak velky ale přece mám to štěstí) a co jsem se přestěhoval tak nemám matkáře a na takové ty blind koupě s toho už sem vyrostl, pokud nevidím matku a klony s možností výběru tak to neberu :X prostě si mě ten ušák rozmazlil
Edit: Nevíte jak to udělat aby ty fotky staly ??? normálně v pc je mám na stojato a tady se to přetočí.
(17. den růstu) 1/2 dávky dle tabulky
Ph 5,9
Rooth 5m/1L
TNT 2,5m/1L
Teplota 25-26C
noc 19-20C
Vlhkost 70%
Lampa zaplá 190W v vzápětí nárůstu tepla zvednuto na 20cm od vrcholků.
Přidání druhého ofuku a sejmutí mřížky teplotá je zpět na 25C, bohužel úbytek
vlhkosti.
Děvčata jsou vitální. Jsou 8cm vysoké strašně se drží u země. Konečně jsem narazil na pořádnou indiku. Doufám že snad poprvé nebudu bojovat s výškou. Chybí jim kousek k čtvrtému patru( respektive se tvoří) a teď se mi naskýtá otázka jestli už je ten správný čas to cviknout, svrbí mě právě prsty a to znamená že bych měl asi ještě počkat až na páté patro a cviknout. Jde mi o to udělat alespoň 4-8 centrálních palic . S prvníma dvouma nějak do budoucna nepočítám, půjdou víc pod zem při přesazování a vetšinou druhé patro je slabé (podle mých zkušeností) tak jde taky dolů, většinou po přepnutí.
(19. den růstu) bez hnojiv
pouze 6,0 Ph
teplota 26-28C kdyz je venku pařák
Vlhkost 60-70%
(20. den růstu)
Holky jsou vitální, pěkně se větví . Dnes přijde den šmikání holky mají 5 pater takže už je načase.
Je to poprvé co mám takové problémy do teď jsem řešil tak maximálně dusík ... jinak to rostlo samo.
Ale co mě pořad znepokojuje jsou ty fleky né že bych klukům co se k tomu vyjádřili, nevěřil.. ale mam pocit že to není genetická dispozice (protože se to rozšiřuje a jako přepálení hnojkama mi to nepřijde, podle toho co a kolik tam liju) ale podle toho co jsem našel na netu tak to vypadá na nedostatek Fosforu nebo nedostatek boru, v nejlepším to ještě muže byt přesvícení ale to by se i kroutili listy do vrchu. A v nejhorším je to " tabákový virus " a časem půjdou do kopru všechny. Od té doby co jsem se přestěhoval tak mi přijde že mám s kytkami pouze potíže. při včerejším zalévání jsem měřil i výtok ten byl 5,4 což nechápu protože ph půdy na startu bylo 6,2 a pod 5,7 jsem nešel, Takže nerozumím proč 5,4. Kořenový bal se zdá až moc v pořádku.
Vice mrkněte na foto a kdyby někdo měl nějakou radu budu rád.
Edit:
Nejvíce postižené jsou obě AK, dva CH (ten co vyrazil o 5 dní později nemá žadný problém nebo jsem zatím žádný nezpozoroval), a DG (což mě mrzí nejvíc je zatím nejkrásnější nejsilnější)
(21. den růstu) dávky dle tabulky
Ph 6,2
Rooth 5m/1L
TNT 2,5m/1L
Hesi enzyme 1ml/1L
AN enzyme 1ml/1L
SuperVit 1kapka
Teplota 25-26C
noc 19-20C
Vlhkost 70%
přepnuto na 250w bohužel nemám delší sonoflex od Cooltuby takže jsou asi 35cm do vrcholku :-/
Foto: Holky v řadě zasebou
Prostě mi to nedalo a pátral sem po flecích dále. Podle všeho co mi pověděl výtok z květníku že 5,4 Ph, asi není až tak koš ér. A je možné že doopravdy nemohou vstřebat mangan, bor. Tak jsem chytl všechny a mrskl je do vany a proléval odstátou vodou s ph 6,4 aby sem srovnal ph výtoku na 6,2. Poté jsem je nechal vykapat asi 6h a přesadil jsem je do 6,5L květníku, ještě krapínek zalil a pak dostali každá 250 ml živin, enzymu po tom všem stresu. No uvidíme za pár dní co mi holky poví. No jednal jsem podle toho co jsem tak dohledal a tak podobně, snad to byl dobrý tah, co myslíte?
Příspěvek 19. 3 fotka = nedostatek bóru a železa = nízky PH v půdě. Drž to na 6 - 6.2 a ono se to srovná. Jestli máš kořeňák tak jim dej, pomůže jim to. A nikdy nedávej enzymy když dáváš i hnojky když máš hlínu. To se dělá v kokosu, tady ti to je zbytečný.
Ahoj, nedostatek boru sem pak už rozpoznal, díky za potvrzení. Jsem rád že se někdo ozval. jako železo mi to už nepřišlo ale je to možné, říkám nemám tak dobré zkušenosti s rozpoznávaní deficitu, když sem měl problém tak sem utrhl list a šel za mým matkářem a ten mi řekl dej tam to a bude to ok :-D.
Ale s enzymi si dovolím trošku oponovat, protože jsem zkoušel jak se chovají kytky s němi a bez nich. Pravda ta že jsem to tam vždycky lil za ráz protože používám zavlažovací koliky tropf blumat a při něm je blbost to lít nějak zvláště (buď bych musel měnit roztoky což je tak lehce nemožné spíše hodně složité)a nebo bych musel kyti jednou týdně pře-chlastat ( lít to přímo do květníku) protože koliky se starají o stálou vlhkost a přísun živin, vzduchu, které kytka potřebuje. Nebo máš nápad jak by to šlo s tímhle skloubit?
V té době mi hodně lidí tvrdilo že to je ztráta peněz nějaké enzymi. No a nevěřící Tomáš, to testl.
Nicméně jsem zkoušel jaký je rozdíl mezi tím ze je mam v roztoku s hnojkama a nebo uplně bez nich. měl jsem 3x LSD s kolíky(stejné ph, stejné hnojiva kompletní radu od Hesi s enzymy) a 3x LSD s kolíky (ve všem stejné akorát bez enzymu)kytky bez enzymu nonstop byli, bud přehnojené nebo zas málo, no lehce katastrofální stav oproti těm co měly enzymi nonstop s hnojkama. Pořád zelené zvládaly všechno střihaní ohýbaní bez stresů zatím ty co byli bez tak se strašně brzdily s každým stresem. Po dojetí kola a usušení jsem je vážil a rozdíl byl skoro 40 g což pod mým sluníčkem je docela hodně. Celkově bylo to pálení kompaktnější, orosenější. Škoda že mi shořelo staré pc i se všemi dokumenty. Nějaká fotka by se určitě našla. Ale tak každý má svůj názor a tenhle je zas můj který jsem vyzkoušel i v praxi.
Ale už mě to lítá hlavou že jak budu mít řezy tak to nějak vymyslím abych zkusil i to jestli je rozdíl dohromady a nebo zvlášť bo semínka ať jsou stejná tak každá kytka je úplně jiná, semínka jedu teprve druhé kolo( první bylo od BarneyFarm) a zatím to bylo lehce zklamání. uvidíme co předvedou děvčatka od GreenHouseGarden teď
Původní příspěvek od BRooT Příspěvek 19. 3 fotka = nedostatek bóru a železa = nízky PH v půdě. Drž to na 6 - 6.2 a ono se to srovná. Jestli máš kořeňák tak jim dej, pomůže jim to. A nikdy nedávej enzymy když dáváš i hnojky když máš hlínu. To se dělá v kokosu, tady ti to je zbytečný.
Proc by nemel davat hnojky s enzymama? A proc je to zbytecne v pude (z hliny se dela keramika) a v kokosu to zbytecne neni? Dokazes to vysvetlit/podlozit?
citace:
Původní příspěvek od odo Metráček je proste CHYTRÁČEK!
Podle toho co píšeš Smogu, a jestli to máš fakt ozkoušené, tak to jezdi jak si jel
Nicméně pro metračka. Kokos udržuje živiny, jako živný pufr (samozřejmě je to i hydro médium atak), takže když tam liješ enzymy i s hnojkama, ničemu to nevadí, protože je tam stále udrženo dostatečně látek pro růst rostlin. Hlína, myslím, že takovou schopnost nemá, takže se enzymy lejou (nebo tak jsem to dělal já a bylo to super) jednou za čas, záleží jak hnojíš, jako prevence před zasolením, nicméně podle mě, když dáš hnojky s enzymy do hlíny, tak kytku připravíš o část živin. Takže si myslím, že je lepší v hlíně hnojit a pak jí dát jednorázově enzymy, buď jednou za X zálivek nebo podle časového intervalu jí dát zálivku s enzymy.
Do kokosu dávám i většina pěstitelů co jelo v hlíně xx kol dávají enzymy skoro s každou zálivkou aby se jednak nezasolil a jednak protože ti nevytáhnou z kokosu živiny. Nikdy stím problém nebyl. Co Smog píše, se zdá v pohodě, a jestli to má ozkoušený proč ne. Já v hlíně dával enzymy 1x týdně nebo ob 3 zálivky a rostly suprově, krásně zelený.
To co tady píšu není věc, která musí platit vždy a všude. To je to co si myslím, protože jsem to tak dělal/dělám a několik dobrých pěstitelů to také tak dělalo. Nicméně, každý si jede jak mu to vyhovuje. Zkrátka, píšu to jako radu, ne jako povinnost
Původní příspěvek od BRooT
Nicméně pro metračka. Kokos udržuje živiny, jako živný pufr (samozřejmě je to i hydro médium atak), takže když tam liješ enzymy i s hnojkama, ničemu to nevadí, protože je tam stále udrženo dostatečně látek pro růst rostlin. Hlína, myslím, že takovou schopnost nemá, takže se enzymy lejou (nebo tak jsem to dělal já a bylo to super) jednou za čas, záleží jak hnojíš, jako prevence před zasolením, nicméně podle mě, když dáš hnojky s enzymy do hlíny, tak kytku připravíš o část živin.
No to je pekna snuska nesmyslu. Slovo "pufr" (narazník) znamena konjugovanou kyselinu, nebo zasadu, a funguje jako vyrovnavac PH. "Zivny pufr" nevim co by mohlo byt a jak by to fungovalo, myslis ze kdyz by jako klesla hodnota dusiku tak ho navaze ze vzduchu a kdyz ho tam bude moc tak ho do vzduchu uvolni? Asi tezko....vic studuj a min vymyslej. Enzymy maj vice funkci nez to ze ti pomuzou od prehnojeni, vubec nemas paru o tom jakou hraji roli. V hodne hnojivech je mas uz primo ve flasce s mikro a makro prvkama zaroven, jen tak pro zajimavost...
EDIT: mozna sem zase moc agresivni...nechci te nejak urazet, vim ze nejsi zadnej hlupak BRooTe. Ale tady se mylis a neradis moc spravne.
citace:
Původní příspěvek od odo Metráček je proste CHYTRÁČEK!
Enzymy mají zásadní roli ano. Vytváří katalickou aktivitu, kterou rostlina potřebuje, urychlují chemickou reakci v rozkládání a vstřebávání prvků. V hlíně kytky nepřímá živiny tak rychle a hlína ty živiny zkrátka neudrž při větším príjmu vody a enzymů. Taky enzymy pomáhají k rozkladu odumřelých části apod, ale to jsme jinde.
Tudíž - dáváš každou zálivku v hlíně enzymy + hnojky, tak se ti část hnojek vytratí, prostě to spláchneš pryč. Plítášš pak hnojkami, a náchylnější kytky tím můžeš stresovat celý kolo. Nehledě na to, že mikro a makro prvky potřebujou uplně miniaturní množství enzymu na správný proces. Takže ano, nedávají se tam jen pro prevenci zasolení, ale z 95% se tam dávají jenom kvůli zasolení. Nejsi moc agresvní, ale studovat bys měl i ty než napíšeš nějakou lámavou hypotézu.
Nehledě na to, že při výživně kterou kytkám dáváme v podobě hnojek, si stačí vyrábět enzymy, které potřebuje na rozklad chem. prvků, sami.
Pokud chceš kytce pomoc v tomto procesu a udržovat jí zdravou a vítální dává se 1ml/L . Což je pro kytku dost, 1-1,5+ml/l, je už spíše na odsolení média. A jelikož týpek jede asi podle tabulek tak tam bude 2,5ml/l, nemusí to být špatně, ale je to z větší části zbytečné.
Enzymy mají zásadní roli ano. Vytváří katalickou aktivitu, kterou rostlina potřebuje, urychlují chemickou reakci v rozkládání a vstřebávání prvků. V hlíně kytky nepřímá živiny tak rychle a hlína ty živiny zkrátka neudrž při větším príjmu vody a enzymů. Taky enzymy pomáhají k rozkladu odumřelých části apod, ale to jsme jinde.
Tudíž - dáváš každou zálivku v hlíně enzymy + hnojky, tak se ti část hnojek vytratí, prostě to spláchneš pryč. Plítášš pak hnojkami, a náchylnější kytky tím můžeš stresovat celý kolo. Nehledě na to, že mikro a makro prvky potřebujou uplně miniaturní množství enzymu na správný proces. Takže ano, nedávají se tam jen pro prevenci zasolení, ale z 95% se tam dávají jenom kvůli zasolení. Nejsi moc agresvní, ale studovat bys měl i ty než napíšeš nějakou lámavou hypotézu.
Nehledě na to, že při výživně kterou kytkám dáváme v podobě hnojek, si stačí vyrábět enzymy, které potřebuje na rozklad chem. prvků, sami.
Pokud chceš kytce pomoc v tomto procesu a udržovat jí zdravou a vítální dává se 1ml/L . Což je pro kytku dost, 1-1,5+ml/l, je už spíše na odsolení média. A jelikož týpek jede asi podle tabulek tak tam bude 2,5ml/l, nemusí to být špatně, ale je to z větší části zbytečné.
Uz o tobe zacinam ztracet mineni...
Z hliny se dela keramika, takze mozna mas pravdu ze z ni rostliny neprijimaji ziviny tak rychle. Dokonce bych rekl ze ji nebudou prijimat vubec,,,,my ale pestujeme v pudnich substratech a v nich kytka prijima ziviny tak rychle jak rychle probihaji biochemicke reakce. A enzymy jsou katalyzatory biochemickych reakci. Dnes zname pres 2000 enzymu rozdelenych do 6 hlavnich trid podle typu reakce kterou katalyzuji (oxidoreduktasy, trasferasy, hydrolasy, lyasy, isomerasy, ligasy) V pritmnosti enzymu probiha chemicka reakce mechanismem, kteremu staci daleko mensi aktivacni energie nez reakci nekatalyzovane, a proto je mnohem rychlejsi. Enzymy jako vsechny katalyzatory zvetsuji rychlost reakce, ale neovlivnuji jeji rovnovahu. Jejich zasluhou reaguji latky pri relativne nizkych teplotach, pri beznem atmosferickem tlaku. Dulezitou vlastnosti enzymu je jejich specifita, to je schopnost katalyzvat premenu urcite latky jednim zpusobem a nepusobi pritom na latky velmi podobne (nevznikaji nezadouci vedlejsi produkty) To jsou vlastnosti ktere nema zadny katalyzator uzivany v organicke ani anorganicke chemii.
Pri enzymove reakci se prechodne vaze substrat, tj. reaktant na enzym a vznika komplex enzym-substrat. Misto v molekule enzymu, kde se tato interakce uskutecnuje se nazyva reakcni centrum. Je to prohluben, nebo kapsa, ktera vznikla na povrchu molekuly enzymu prostorovym usporadanim bilkovinoveho retezce. Tvar aktivniho centra enzymu odpovida tvaru substratu. Enzym a substrat jsou tedy prostorove komplementarni, jinak receno substrat zapada do enzymu jako "klic do zamku".
Zdroj: Agrochemie Prof. Ing. Pavel Tlustos, CSc.
citace:
Původní příspěvek od odo Metráček je proste CHYTRÁČEK!
Tvůj problém je, že tys to okopíroval, přečetl a myslíš si, že je to ok. Já to studoval několik let. A jestli chceš slovíčkař mezi hlínou a substrátem tak to můžeš zabalit.
Nebavím se tady o tom, zda jsou zbytečný enzymy, ale že je zbytečný je dávat do každý zálivky a ještě k tomu v množství jako je napsané na obalu. Můžeš si kopírovat jak chceš, že zrychlují reakci, ale jestli jim naliješ 1ml/L nebo 1 litr na litr vody, tak je to uplně jedno, ta reakce se už více neurychlí.
Nehodlám tu stebou slovíčkařit, když nemáš páru o čem se vlastně bavíme. A když pěstuješ v hlíně, pro tebe tedy vyložene pěstební substrát, nebo pro tebe když rád slovíčkaříš "soli de viva", tak když jim dáš jednorázově 1x za 3 zálivky enzymy tak ta reakce bude stejně rychlá jako když jim to liješ každou zálivku, protože ta kytka ani ten substrát tolik těch enzymů nepotřebuje.
Původní příspěvek od BRooT Ano, ale furt mluvíš o koze zatím co já o voze.
Tvůj problém je, že tys to okopíroval, přečetl a myslíš si, že je to ok. Já to studoval několik let. A jestli chceš slovíčkař mezi hlínou a substrátem tak to můžeš zabalit.
Nebavím se tady o tom, zda jsou zbytečný enzymy, ale že je zbytečný je dávat do každý zálivky a ještě k tomu v množství jako je napsané na obalu. Můžeš si kopírovat jak chceš, že zrychlují reakci, ale jestli jim naliješ 1ml/L nebo 1 litr na litr vody, tak je to uplně jedno, ta reakce se už více neurychlí.
Nehodlám tu stebou slovíčkařit, když nemáš páru o čem se vlastně bavíme.
Jak casto a kolik resis az ted ty, ja ne. Me zarazilo tve varovani ohledne toho ze by tam nemel lit enzymy a hnojiva zaroven! Coz mi nedava logiku a ty to nejsi schopny vysvetlit...
Nekopiruju, nasel sem skripta a pracne sem ti to z nich vypsal. Doufal sem ze si inteligentni a kdyz pochopis mechanismus, tak si uvedomis ze pises hlouposti. Ale asi tomu budes opravdu rozumet lepe nez ja, kdyz si to leta studoval....A rikat substratum "hlina" mi prijde opravdu stupidni, takze to balim
citace:
Původní příspěvek od odo Metráček je proste CHYTRÁČEK!
Kluci se nám tu rozjeli a z toho co tu napsali jsem zase trošku chytřejší takže Dikec
Jenomže já používám Tropf Bluemat a k hlíně se chovám jako by to byl kokos s "dripem" takže tam prostě musím lejt všechno a pořád naraz.
Pro ostatní proč leju dvoje enzymy tak jen pro to že jsem se dočetl na owergroweru.
Že každá značka používá krapet jiné složení enzymu které se dají smíchat dohromady a navzájem se doplňují tak pro klid že děvčata dostávají tu nejrozmanitější stravu a jestli je to placebo tak tech pár stovek za tok mě nerozhodí. Rád dopřávám to co má kdo rád od kytek, bylinek, po jídlo i pro mé mazlíčky. Zrovna dnes sem nachytal v boxu sarančátko co uteklo z krmení agam.v období růstu i Draci dostanou sem tam lísteček na ochutnání
Máme tu konečně bluemat v zemi. Nevím zda to používá někdo aktuálně, ja se s tím tady setkal v jednom threadu a kdysi jako mladistvý u mé babičky která to měla u muškátu. V době prvního boxu jsem si na to vzpomněl a řekl jsi že to zkusím s hnojivy od Hesi nemám problém (ph od namíchaní nijak moc nelítá ale pro jistotu Téměř kaž-dej den měřím a držím na 6,3-6,5max + přitom promíchám, odpadlo zalévaní přibilo měření takže si člověk nevybere ale i tak je to poloviční práce)nevím a nemůžu soudit jak s jinými hnojivy, jak se chovají. Někde tady v groweru padlo že organika není vhodná na jakékoli provedení dripu (že se kazí) Hesi je podle výrobců 100% organika a nestalo se mi že by se to kazilo, smrdělo a to měl roztok v letních dnech i 27-28 C jediné co skákalo tak pH a né výrazně.
1. Naplňte keramický senzoru vodou (až po okraj). Používám upravenou vodu na ph 6,5 (viz obr.č.1)
2. Naplněný a zašroubovaný senzor položte minimálně na 1 hodinu do vody (viz obr.
č.2).
3. Připojení na rezervoár, používam 12L kybl s vývodem na 8mm hadici tento propoj se dá také koupit u této firmy (viz obr.č.3 a 4)
4. Pěstební medium (u mě zeminu) je potřeba před samotnou aplikací systému dostatečně zalít. Dokud něco nevyteče do pod misky. Já osobně mám vyzkoušené že zaleju pořádně a potěžkám květník. Čekám až jsou květníky na 1/2 váze, tím jsou pro mě ready.
5. Keramický senzor zapíchněte do zeminy, keramická část musí být celá zapuštěná v zemině zatáhněte hlavní ventil jinak bude potopa když začnete lít do rezervoáru vodu.
6. Nařežte 8mm hadičky na požadovanou vzdálenost (vzdálenost mezi jednotlivými
TB senzory) a spojte hadičky pomocí T kusů 8-3-8mm. Poslední koncovka bude L kus 8-3mm. Osobně radši používám tu silikonovou hadičku 6mm je mnohem ohebnější než ta co dávají k tomu systému. pokud nebudete mít potřebu a dělat rezervoár pro 30L tak to zvládne úplně přehledem.
7. Viz obrázek č.3 a 5: hnědý šroubovací ventil otočíme ve směru hodinových ručiček dokud vám nezačne téct voda poté zatáhneme ventil, uděláme to s každým. Došly jsme až na konec a to je nastavení. Otočíme ventil tak aby udržel jen kapku, která se udrží a nebude se zvětšovat.
Až voda přestane kapat(voda nesmí kapat, může zůstat kapka ale nesmí se vám začít zvětšovat!!! hrozí že se to bude strašně přelévat a za dvanáct hodin vám vyteče skříní 10L zalivky docela parada i takovy připad tu byl). Nakonec otočíme ventilem ještě o dva dílky tj. cca 1cm ve směru hodinových ručiček
Udržba
1.Kontrola ph zálivky + promíchaní každy den
2.kontrola půdy cca co 4-5 dní jestli holky nepotřebují přidat či ubrat na intenzitě kapání. Když je vše okey nechám tak. Když ne tak popřípadě přenastavím.
3.Cca 1-1,5 za měsíc. Vytáhnu a pořádně se zhlédnu jak to vypadá, zanášené nezanášené podle toho probíhají odpovídající kroky. Vše okey zapíchnem a jedeme dál. Zanesení řeším vytáhnutím kolíku omytím vlažnou vodou rozšroubovaní a do octové vody nebo vody s kys. citronovou cca na 1 hodinu poté umyji pod tekoucí vodoua postup alplikuju od začátku.
Toť vše a zítra dodám fotky holek dnes už sem to nestihl. Zatím pěstu zdar