Grower.cz je největší autorita v oblasti pěstování konopí na českém i slovenském internetu. Veškeré sekce jsou přístupné pro anonymní čtení. Pokud se nespokojíš s pouhou návštěvou a chceš se aktivně zapojit do diskusí ve fóru a na chatu, odpovídat na inzeráty a šifrovaně komunikovat s tisíci dalších pěstitelů soukromými vzkazy anebo se pochlubit svou fotogalerií - Registruj se! - Získáš inspiraci i cenné rady!
Nedoporucuju strikat Darinou v kvetu-urychluje dozravani-jinak
ozkousejte CROPMAX(plagron-pouze v rustu-silnejsi stavba rostliny,vetsi korenovy bal....atd,PHITAMIN vsichni znate-a take REPRO
FORTE(plagron-pro zviseni obsahu ucinnych latek v rostline-pouze v kvetu)-za dalsi plagron pousti do obehu novej pripravek finisher
na posledni dva tydny aby to poradne nabylo na objemu!-uz se tesim
TO all: v com je rozdiel prosimvas v ucinkoch medzi Bi-algenom a Phyt-aminom bo som cital,ze by to malo byt postavene na ravnakych podpornnych latkach.
To Brainhead: preco nedoporucujes striekat Darinou v kvete ked sa ako dovod odvolavas na urichlenie dozrievania. Nie je predsa toto jeden zo zamerov slachtenia jednotlivych druhov aby dozrievali skor???
No verim,ze na toto tvrdenie mas parny argument a teda mi ho prosimta napis,verim,ze bude zaujimat nielen mna ,ale aj ostatnych.
DIK a majsa.
to ddt : phytamin je celej mix různejch dobrot ve kterym je výtažek z řas (bio-algeen nebo algan od neudorfu ) obsažen. mimo to osahuje různé jiné výtažky , minerály , vitamíny , růstové a květové hormony . zlepšuje tvorbu cukrů což se pozitivně projeví na vzhledu a chuti . s tou darinou má Braindead pravdu - květ kterej by mněl ještě nabejvat dozraje dřív a o to MENŠÍ . to asi není záměr šlechtění .
Jsem tu poprvé, tak nevím, jak mé informace zaujmou. Já jsem začala používat přípravek z jezerních ledovcových sapropelů DARINA4 na zahradě u babičky na různých rostlinách již před třemi lety, kdy jsem si DARINU4 přivezla ze Slovenska. Zjisila jsem, že je mnohem zajímavější než například extrakcí přírodní suroviny OXIHUMOLITU připravovaný humát vápenatý. Proto jsem DARINU4 začala před dvěma lety používat i na zájmové rostlinky. Několik jich mám venku a spoustu indoor, abych měla čerstvou zásobu neustále po ruce.
Mimochodem, podobný přípravek z jezerních sapropelů se vrábí i v USA a Kanadě, tuším, že pod názvem HUMISOLVE TM7, ovšem je podstatně dražší.
Celá sranda je zcela zřejmě založená na perfektně fungujícím složení DARINY4, setávající z fulvínových kyselin a humínových kyselin s přídavkem NPK - stopové prvky jsou samozřejmě obsaženy též.
Je všeobecně známé, že hlavním nedostatkem používání minerálních hnojiv je jejich nízká využitelnost jakýmikoli rostlinami. Humínové přípravky se používají metodou namáčení semen, řízků i sazenic před sadbou samotnou a též postřikem na listy.
jestli bude mít někdo zájem, abych napsala další příspěvek ze svých zkušeností s DARINOU4 a např. pěstováním indoor apod. tak se ozvěte.
Jen tak na závěr: to pokouřeníčko, to je nádhera...
No, a zase se mnou nechce nikdo kámošit !
Neva, jenom chci ještě říct, že sapropel se vždy vyskytuje v koloidním a tekutém stavu, NIKDY se nemění na pevné formy (takže bacha na repliky), nepodrobuje se neustálému vlivu atmosférického kyslíku a neoxiduje. D4 má sice vyšší Ph, ale to lze uspokojivě upravit. Docela solidní podrobnosti jsem našla na www.agrodarina.cz pod hlavičkou: a pohádka na konec?
Vzhledem k tomu, že DARINA4 má skutečně pH poněkud vyšší, používám mírně upravenou "vřesovku", ale ta se špatně shání a je potřeba s ní pracovat velmi opatrně. Lepší je taková polozetlelá hrubá jehličnatka - musí být borová !!! Čili ze zbytků lesního podrostu a borových jehlic. Je poměrně vzdušná a kyselá -pH tak 4 až 6. Nyní je téměř ideální počasí. Promíchám s kvalifikovanou hlínou, přidám postupně postřikem D4 ( nesmí vzniknout BAHNO) ,necham několik dní uležet na vzduchu a pak měřím. Množství si musíš vyzkoušet. Já dávám do hlíny tak jednu třetinu jehličnatky. Ideální ale je, když si můžeš takovouhle hmotu připravovat několik týdnů až měsíců.
S bublerem zatim asi neporadim :/ Nedávno jsem konečně objevila nějaké přípravky bez chemie, které by mohly snižovat řízeně pH, o nich L8R , :-# , ale až ozkouším stálost s D4, tak dám vědět.
Babička mi vždycky říkávala: holka, na nějakou chemii se vyprdni.
TTFN
teprve ted se začítám do Tvejch (a nejen Tvejch) příspěvků. Některé mne zaujaly, nekteré min, jsem ráda, že si nemusim dávat pozor na mluvu a pravopis.
O:-)) zkusim Ti v nejbližších dnech přispět se svou troškou do mlýna, protože co dovede DARINA4 to 8-o
MSF
Základní účinnou složkou biologického stimulátoru DARINA4 jsou biologicky aktivní látky, které jsou získané z ekologicky naprosto čisté přírodní suroviny – jezerního ledovcového sapropelu. Je to unikátní komplex dnových zásob humnových a fulvinových kyselin, enzymů, aminokyselin a mikroelementů, které vznikaly v průběhu milionů let rozkladem živých organizmů a rostlin usazených na dně bezodtokových ledovcových jezer Ruska, Kanady a Číny za podmínek stálé teploty bez možnosti působení ultrafialového záření. Sapropel se vždy vyskytuje v koloidním a tekutém stavu, nikdy se nemění na pevné formy, neporobuje se neustálému vlivu atmosférického kyslíku a neoxiduje.
Detoxikace kontaminovaných půd nebo vody se dá celkem úspěšně provádět pomocí fulvinových kyselin za pomoci humínových kyselin či humátů a dalších elementů.
Kyselina fulvínová pomáhá štěpit organický materiál, aby byl opět použitelný pro živé rostliny a hraje životně důležitou roli v procesu štěpení minerálů v půdě. Působí též jako agresivní antioxidant, který neutralizuje volné radikály (jedovaté produkty metabolizmu a světelného záření, poškozující tělní buňky oxidací) nebo komplexy těžkých kovů (rtuť, dioxiny, PCB a mnohá jiná xenobiotika) a odstraní je z těla rostlin jako odpad. Touto vazbou je tak většina toxických látek dlouhodobě imobilizována a tak zneškodněna.
Kyselina humínová působí příznivě na agregaci půdních částic a vytváření drobtovité struktury půdy při současné regeneraci půdy. Humíny, ač nejsou přímými zdroji minerální výživy rostlin, rychle normalizují syntézu bílkovin, uhlovodíků a jiných látek. Mají příznivý vliv na fotosyntézu a aktivují minerální makro i mikroelementů zúčastněné na biosyntézách.
>:-) LMF
SO
ten materiál v minulém příspěvku jsem dala dohromady já, tak se ani nesnažím o citaci, i když velmi inspirujícím zdrojem informací je www.agrodarina.cz, to přiznávám.
V každém případě se používáním D4 zvyšuje odolnost rostlinek proti plísním, což je BTW poměrně dost velký problém.
Nedoporučuju stříkat na květ, ale pouze na listy (z obou stran).
FMPOV získává květ po správném používání D4 mnohem lepší chuť, což potvrzuje i moje babička, když si spolu pokouříme.
TTFN
FYI :
sapropel je v podstatě ve vodě nerozpustnej => při postřiku na listy /z obou stran/ na nich zůstává lpět a vytváří jakýsi ochranný "film", z z kterýho si rostlinky berou, co zrovna potřebujou a zároveň určitou dobu chrání rostlinku například i proti napadení plísní /samozřejmě plíseň již nesmí být na rostlince přítomná/. :-o
IMHO:
určitou dobou rozumej zhruba devětt až čtrnáct dní.
Poslední postrik doporučuju "oko bere" dní před plánovanou sklizní, pak už je to v podstatě zbytečné a tudíž ekonomicky nevýhodné. Ovšem v této době ještě nevadí, když omylem postříkáš i květ, protože rostlinka spolehlivě všechno zkonzumuje, čili pokouřeníčko je opět skvělé.
Na chvilku se odmlčím, ale snad už před XMAS :-x
nevydržela jsem to a musela jsem se podívat.
sorry, ale o semínkách tomorrow, o to podrobněji.
samozřejmě stříkat na listy, zálivka je též zajímvá - 14 až 21 dní
BFN
:@
sorry, mám několik málo hodin zpoždění
D4 pořádně protřepu, poté vytvořím roztok 1:100, čili 1 ml D4 do 1 dl odstáté vody pokojové teploty. BTW, nedomnívám se, že by byla nutná jiná voda než z kohoutku.
Podle počtu semínek, které chci nechat naklíčit, zvolím velikost misky, poř. misek. na dno misky pěkně rozložím vatu, lze samozřejmě použít i jemnější toaleťáček, naleju na to připravený roztok D4 /POZOR:roztok 1:100, neředěná D4 spálí :-(((( nejen rostlinku, ale i seed/.
Po pečlivé kontrole vhodných semínek /protože vyschlé nebo nedozrálé semínko nám je k ničemu/ :-> je rozložím do velmi vlhkého /NE plovoucího podkladu :-(( / tak aby byly dostatečně od sebe vzdálené kvůli propletení klíčků.
Na takto připravená semínka položím další vrstvu vaty či toaleťáčku, OPATRNĚ pouze zvlhčím - NEZALÉVÁM, aby semínka plavala /to sice lze také, ale roztok s D4 by se musel měnit zhruba každých 5 hodin a mohlo by tím pádem dojít ke zlomení či jinému narušení klíčku při neustálém manipulování se semínky /musel bys totiž vatu či toaleťák/ - neptej se mě, proč to tak je, ale semínka, která jsou celá ponořená do roztoku, jenž se tedy musí měnit, amí větší úmrtnost.
Vrchní vatičku či toaleťák nenechám NIKDY úplně vyschnout, ale udržuju ho v permanentní vlhkosti.
FMPOV není v této fázi důležité pH ani přikrytí mističky kvůli tmě. Důležitá je stálá teplota a neustále vlhká vata.
Do 48 hodin by měla být VŠECHNA semínka vyklíčena. :-))))
IME mám nepatrné ztráty. Nesporným faktem je, že jsem žádný jiný přípracvek NIKDY nezkoušela.
&:-) :-(O) UŽ jsem to konečně zřejmě vyřešila :-)))))))))))))
Sundala jsem ph u D4 na 6.9, :-G zaslouženého gándžíka a je mi :-,
AAA, kdy už jsem si myslela, že LABATYD, se na mě :-)) štěstí. Systém je sice ještě MIMO, ale věřím že RL mi dá za pravdu během několika málo týdnů. Těch 6.9 je zatím bohužel TTL. Ovšem tím mi WOMBAT nepřestal, chci současnou hranici ještě posunout <G>, TANSTAAFL.
takže teď jsem BETA a doufám že to nebude FUBAR.
T+1
FYI
DARINOU4 nelze přehnojit, pouze při nesprávné koncentraci spálit.
Drobečky :-)) míti v bubbleru, jen s "H2O" je AFAIK možné, ale dost dobře si nedovedu představit, že kytičkám budeš dávat papat jen přes listy a kořeny budou hladovět.
Koncentrát D4 používej furt stejnej, když dáš D4 mnohem méně, bude ztrácet správnou účinnost, když dáš D4 mnohem více, riskuješ spálení rostlinek.
HTH
RUOK?
NSD!