Grower.cz je největší autorita v oblasti pěstování konopí na českém i slovenském internetu. Veškeré sekce jsou přístupné pro anonymní čtení. Pokud se nespokojíš s pouhou návštěvou a chceš se aktivně zapojit do diskusí ve fóru a na chatu, odpovídat na inzeráty a šifrovaně komunikovat s tisíci dalších pěstitelů soukromými vzkazy anebo se pochlubit svou fotogalerií - Registruj se! - Získáš inspiraci i cenné rady!
dnešním dnem začínám skládat svůj první indor pod 150w sodikovkou.
Hodně sem tu četl a poučoval se o pěstování.
Zatím mám za sebou jenom 2 growy a to minulí rok kdy sem kytku ustřihl protože nekvetla, nerostla ( prostě nic nedalala ) asi neměla dobré podmínky.
právě teď mám 14dní 3 kyti v květu ale na moji smůlu jsou to 2 samci a poslední ještě neukázalo pohlaví.
K mému prvnímu pořádnému growu.
Jedná se o vertical Screen of Green a trochu o SoG protože boy neni tolik vysoký.
150w sodíková výbojka na růst i květ.
Substrát plagron royalty
hnojivo: plagron phitamin, guanolog a kristalon plod květ ( zatím )
Květníky sou uřezané petky cca 1,5L
CO2: zajišťovat bude průběžně 6 PET plněné Kvas,cukr, voda (250g cukru,voda do ¾ a kvas)
ventilace: 2x větrák průměr 10cm. 100m3/h ( jeden vevnitř na rozhánění a druhý na odtah. )
Vlhkost a teplota: ultrazvukový zvlhčovač. Teplota v místnosti 24-35.
Box: Možná trochu netradiční. Kruhový box průměr 65cm a výška 1m. Max výška pro rostliny bude 75cm po víko.
V přepočtu cca 50šX50hX100v = 0,25m3.
A to hlavní semínka: Řezy NL. Když se nepodaří tak No Name od jednoho huliče. Budu mít cca 4.9.
Veškeré věci už má koupené ale ještě dávám dohromady ventilační systém ze zvlhčovačem.
Postupně dodám foto jak box vypadá.
Tablety jsou pouze do vody na zalevku.
Když si propočítám cenově kolik mě to vyjde tak nakoupit trochu cukru a kvasnice s vodou mě vyjde o 70% levněji než pozžívat tablety.
Jinak fotky bych dodal ale nedaří se mě je uložit.
další,
odtah jde přímo do kýblu s vodou a zvlhčovačkou.
vzduch z tama jde rovnou navrch trubkou z5 do boxu.
Vzduch koluje dokola ale jsou zde ubytky.
Proto se část čerstvého vzduchu nasává pomocí podtlaku boxu.
Příklad. když zvlhčuju do 100%Rv a vypnu zvlčovačku tak mě cca 60-90 minut klesá na hranici 60%Rv.
Dneska sem udělám další zalivku.
zalívám teď vodou z vrby.
nechal sem se inspirovat tímto článkem z www.konoptikum.cz
Bioprostředek pro zakořenění místo Clonexu
Jako dlouholetý spolupracovník growshopu vím, že od zákazu Clonexu má spousta growerů problémy se zakořeňováním rostlin, především na rockwoolových kostkách.
Jorge Cervantes už před delší dobou poukázal na alternativu clonexu, biologického stimulátoru zakořeňování – vrbový extrakt, bohužel se však většina domácích pěstitelů domnívá, že jeho výroba je příliš nákladná. Ve skutečnosti tomu tak ale není, jak si ukážeme. Cervantes ve své knize „Marihuana doma“ (Marihuana drinnen, vyd. 2002) na str. 258 podrobně popisuje, jak funguje jeho metoda biologického stimulátoru zakořeňování. Hanf Journal má naštěstí čtenáře, kteří s velkou chutí experimentují. Nedávno k nám dorazila fotodokumentace, která popisuje úspěšnou metodu množení semenáčků s pomocí extraktu z vrby, vyzkoušenou ve středoevropských poměrech na rockwoolových kostkách.
„Praktikuji techniku s vrbovým extraktem už delší dobu a mám s ní velmi dobré zkušenosti. Zpravidla se po něm tvoří asi o 20 procent více kořenů než po běžném prášku a doba zakořeňování je kratší.
Přesazení je možné už po deseti až dvanácti dnech. Jaká látka ve vrbovém dřevě takto přirozeně podporuje zakořenění, není dosud známo. Pravděpodobně se jedná, podobně jako u Rhizoponu nebo Clonexu, o hormonální záležitost. Vrba je známá rychlým růstem, přizpůsobivostí a houževnatostí. Když zasadíte vrbový proutek do vlhké půdy nebo si postavíte z vrbového proutí chatrč ve tvaru iglú, vrbové pruty nejen brzy zakoření, ale také na nich vyrazí listy. Rok nato už máte co dělat, abyste nůžkami udrželi iglú v původním tvaru.
Vezmu větve jednoleté vrby, otrhám z nich listí a nařežu je na kousky dlouhé 2,5 centimetru. Na rozdíl od Cervantese, který používá větší kousky. Moje teorie je: čím menší kousky, tím větší plocha pro vylučování extraktu. Proto používám malé kousky a mám vynikající výsledky.
Pak nařezané vrbové větve přeliji velkým množstvím vody, od začátku používám vařící vodu, protože si myslím, že se tím voda zbaví choroboplodných zárodků a navíc se tak mohou účinné látky z poměrně tvrdého materiálu snáze vylučovat. Na 300 g vrby dávám litr vařící vody. Zda je nejlepší vrbový extrakt ve formě nálevu za studena, jak doporučuje Cervantes, ve formě nálevu, jak to dělám já, nebo ve formě odvaru, to si musí každý vyzkoušet. Ve starých bylinářích se můžete dočíst, že u dřevnatých částí rostlin se dokonce doporučuje namočit je na půl hodiny do studené vody a pak deset až patnáct minut vařit pod pokličkou. Pak se mají scedit a vymačkat. To však platí pro léčivé byliny, čaj apod., nelze vyloučit, že v tomto případě může horká voda způsobit spíše částečné ztráty účinných látek nebo dokonce jejich znehodnocení.
Nálev nechám vychladnout a 24 hodin louhovat a pak scedím. Čerstvě seříznuté sazenice postavím na 24 hodin do vrbového extraktu. Používám vrbový nálev i k vlhčení rockwoolových kostek a k zalévání sazenic. Z vrbového nálevu, trochy Alganu (extraktu z řas), stimulátoru kořenů a trichodermy si podle návodu míchám zálivku a používám ji jak na rockwoolové kostky, tak na kropení a zalévání sazenic během zakořeňování. Asi tak dva týdny. A i když už jsou sazenice zasazené, používám v prvních dnech na zalévání naředěný zbytek zálivky. Zálivka vydrží v lednici pod pokličkou klidně i tři až čtyři týdny. Já si vždycky dělám vrbový nálev do zásoby, zamrazím ho přibližně po půllitru nebo po litru v plastových krabičkách a v případě potřeby ho rozmrazím. Pokaždé, když ho používám, přiliji k němu trochu horké vody, aby rostliny nedostaly ze studené vody šok.“
Ještě foto přímo nezakořeněných řízků.
z 17 řízků bylo 5 zakořeněvých zbetek ještě neměl dostatečné kořínky.
Zakořeněné sem přesadil do výsledného květináče z petky.
řízky dále nechávám zakořenit.
zakořeněné už rostou a mají nové světlejší výhonky.
Jinak do kýblu s vodou pro zvlhčování a trubičkou pro CO2 dávám ještě 5ml 30% peroxidu/ 2L vody pro zvíšení O2.
Pls poraďte.
V pondělí sem přelil řízky cca 1 - 2 stáli ve vodě.
Na této fotce je vidět jakmlist zesvětlal. je to přelítím a nebo nedostattkem něčoho jiného?
Jinak parametry pěstování.
Teplota.
Noc nejmíň 21°C 21-26°C
den nejvíc 33°C 26- 33°C
vlhkost cca průměr 80%
Nejmíň 65% nejvíc 95%
Ve dne i v noci stejné.
Lampa je cca 20cm od přesazených řízků a žízky samotné asi 30-40cm.
CO2 funguje skvěle zatím sem dal jenom 1kg sukru na 5l vody a jedno droždí. v pondělí budu přilívat dalších 5l vody a 1kg cukru.
Myslíš, že má nějakej větší význam mít tam ty kvasnice? Myslim že tolik CO2 to stejně nevyrobí, je s tim akorát další práce a smrdí to Taky jsem to zkoušel, ale myslim že to zase takovej vliv na kytky nemá. Jinak budu sledovat. Pokud hledáš kořenovej stimulátor, v zahradnictví prodávaj Stimulax, je celkem levnej a já jsem s nim spokojenej.
Bať, Stimulax je v poho. Mám zkušenost, že co se nechytlo v kostce Stimulax syp., to jsem ještě znova seřízl a dal na den do tekutýho stimulaxu a pak hned do hlíny. A zachránil,
Ale tím nijak nasnižuju tvůj "biostimulax". Naopak...
A ten velkej list podle mě rostlinku zbytečně vysiluje a ona zpětně nemá na to, aby ho už podržela.. Nevím, teorie.. Každopádně, pokud je jeden, netrápil bych se tím a dal ho do haj... V této fázi podle mně nemá pro rostlinu nijak zýsadní význam. Nechal bych řízek investovat sílu do nových lístků..
IKONE:
Podle toho co sem zháněl tak celkové mnostvní cukru se přemění na akohol a co2. když dám 1kg cukru tak by melo vzniknout kolem 400g co2.
Ale to je pouze teorie odvozená ze vzorce a dalších článků-
marie: po tom stimulaxu se poptám ale jak se zkusil vyluh z vrby tak se mě zdá že to jede velice pěkně. ale to je pouze moje prozatimni první zkušenost. Všechno už mám přesazené do květináčů.
3Řizky mě zustali.